Gå til innhold
Hundesonen.no

Spesialutstilling "De Nationale" i Nederland


jaktlykke
 Share

Recommended Posts

Storm og Amigo deltok på "De Nationale" i Zwolle, Nederland i helgen. Det er en diger spesialutstilling for de nederlandske rasene og stabijhoun var desidert størst i antall deltakende hunder med hele 102 stykker.

Storm deltok i åpen klasse med 24 deltakere. Det var mange flotte hanner med og Storm skilte seg ut med at han var tynnere enn dem og mer pelsløs :) Så resultatet for hans del ble good. Litt skuffende men jeg vet at han vil komme etterhvert som han "setter seg" mer i kroppen".

IMG_4160_zpsmrammayx.jpg

“Vakkert hode og uttrykk. Gode øyne. Gode ører. Kunne ha bedre vinkler foran og lengre overarm. Underbenet er ikke i samsvar med avstands manke/albue. Tilstrekkelig brystdybde og brystbeinet bør utvides ytterligere. Er mye luft under? Gode bakbein. God pels. Passende ben og poter. Beveger seg noe løst forover. Bærer sin hale stolt”.

I Amigo sin klasse var det fire veteranhanner med. Dommeren likte ham såpass godt at hun like godt plasserte ham som nummer 1 :bananas: :bananas:

IMG_4270_zps6p8vdybp.jpg

DET hadde jeg ikke regnet med kan man si!

Kritikken:
“Vakkert hode. Prima uttrykk. Vakre ører. Gode skuldre. Tilstrekkelig forbryst. Prima brystkorg og bakpart. God hale. God pels. Buskete hale. Flott gangart.”

Han endte opp som BIM veteran og jeg kan ikke annet enn å si at jeg er superfornøyd med resultatet på denne spesialutstillingen :D :D

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En FB venn av meg var også på denne utstillingen, hun bor i NL og har en Wetterhoun

Stjeler et bilde av Jelle bare for å vise ham til sonen ;)

Han ble 2. beste i sin klasse som jeg er litt usikker på om var JK eller UK utfra hva hun kaller klassen på FB :P

1799191_10205585284166314_54958220671281

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mange flotte hunder med der! Tussenclass er unghund og jeugdklass er junior :)

Problemet er at hun skrev "youth class" og hunden er ikke 18 mnd så vidt jeg vet. Så da vet jeg ikke om det er JK eller UK siden det normalt sett kalles "junior" og "intermediate" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...