Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjære NKK, ang reklame (spam) fra deres nettbutikk


Guest 2ne
 Share

Recommended Posts

Jeg veit jeg er sær, men det kan da umulig være bare meg som får helt noia og spader og hikke og angstanfall av disse reklamemailene NKK sender ut for nettbutikken sin. Jeg har ikke noe i mot reklamemail generelt, man kan komme over mye gode tilbud der, men at akkurat NKK sender ut mail på akkurat den måten de gjør det på, irriterer meg :aww: Vi starter med:

Kjære eier,

Nå er sommeren her - i hvertfall når jeg ser på kalenderen, VOFF! Kan vi ikke finne på noe gøy sammen? Vi kan leke, vi kan dra på tur, kanskje du har til og med meld oss på et kurs eller en konkurranse? Uansett, husk at i NKKs butikk får du kjøpt det vi trenger for å få en fin sommer sammen. Da vet hva du skal gjøre, VOFF VOFF!

Hilsen
Din firbente venn

For det første, vi er ikke fjortiser lenger, så når de later som de sender for hunden min, eller fra hunden min, så kjenner jeg at det blir så barnslig at jeg ikke fatter at det er mulig engang. Dette er interesseorganisasjonen for hundeeiere, vær litt seriøs a.. Sånn type mail forventer jeg fra nettbutikker som heter :heart: Love4Paws :heart: og lignende, ikke fra NKK. Spar meg.

For det andre, i den siste mailen de sendte ut, er første produktet de reklamerer for Thundershirt. Siterer igjen:

Du husker at jeg ikke liker tordenvær noe særlig, ikke sant? Jeg har hørt at mange hunder viser reduserte eller ingen angstsymptomer etter første gangs bruk av Thundershirt, kanskje vi bør prøve?

Greit, jeg veit det finnes mye crappy bikkjer der ute, men å gå ut i fra at mine hunder ikke "liker tordenvær noe særlig", irriterer meg. Selv om jeg har en hund med lydredsler - hun reagerer faktisk ikke på tordenvær. Er det virkelig så skralt med raseavl i dag at det bør være første produktet dere reklamerer for, NKK? Og burde dere virkelig gå ut fra at alle på mailinglista deres har så crappy hunder at de "ikke liker tordenvær noe særlig"?

Neste produkt - og husk at jeg har en selskapshund, fjollerasen over alle fjolleraser, rasen der ikke engang raseeierne husker at det faktisk bare er bikkjer dette også, rasen som er verdenskjent for å være jålete og fin på det - er Dog gone Smart Zip'n dri.. Og jeg siterer:

Vi har det jo ganske så vått her ennå, og derfor er jeg glad for at du kjøpte Dog gone Smart Zip'n dri til meg, så slipper jeg å fryse! Den er superabsorberende og bare så bra, hører du!

Hva er Dog gone Smart Zip'n dri, lurer du på? Det er en sånn en:

zipit-140x135.jpg

Det er sikkert kjekt å ha.. Den er jo tross alt "superabsorberende og bare så bra, hører du!" :pinch: Men jeg er ganske sikker på at ingen av mine har lyst på en sånn en. Sorry mac, så glad er de ikke i å ha på seg klær, og kjenner jeg de rett, så foretrekker de å gni seg tørre i sofaen, ikke være zippa opp i en microsovepose. Dessuten har jeg blåser, det funker mye kjappere enn den der *peke opp*

De har leker også i denne nettbutikken:

Med leker fra KONG kan vi ha det gøy sammen! Du kan fylle den med godteri, slik at jeg bruker litt tid på å få alt ut. Jeg blir litt sliten etterpå og glemmer nok at jeg kan tygge på skoene dine...

Ja, eller så er de faktisk såpass veloppdragne, evt jeg såpass flink til å rydde, at tygging på sko ikke er et issue..

Og Dirty Dog matte:

Kjøp en Dirty Dog matte til oss, så slipper jeg å ha dårlig samvittighet for å være skitten etter en tur!

Særlig at de får dårlig samvittighet for å være skitten etter en tur, det tror jeg ikke tenker 2 sekunder på engang..

Og - tyggebein:

Jeg vil heller ha tyggebein fra RAUH! enn å pusse tennene! Du vet at tannstein ikke er bra, ikke sant?

OMG, er ikke tannstein bra? :shocked::shocked: Hellandussen, jeg er så lei for det, voffvoffen min, klart du skal få RAUH!! :rolleyes::rolleyes:

--

Liten frustrasjonsutblåsing fra min side, jeg orker bare ikke de reklamemailene fra NKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke er bare meg som kjenner blodåra i tinningen vibrere litt ekstra når disse mailene tikker inn :sleep::gaah:
Første mail var litt teit, men greit nok. Men det kommer jo for f... minst en mail om dagen, det er jæ... irriterende for å si det forsiktig :ike:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke er bare meg som kjenner blodåra i tinningen vibrere litt ekstra når disse mailene tikker inn :sleep::gaah:

Første mail var litt teit, men greit nok. Men det kommer jo for f... minst en mail om dagen, det er jæ... irriterende for å si det forsiktig :ike:

Det er nesten ikke tull en gang. Jeg telte nettopp over, 11 mail i juni, på 23 dager, og så har du helger og slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vi er flere.

Og latterlig mange mail de driver å sender ut. 4 stykker i dag, og flere om dagen de andre dagene også. Finnes vel grender på hvor mange mail bikkja mi trenger å sende altså, han kan jo bare prate med meg i sofaen liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten ikke tull en gang. Jeg telte nettopp over, 11 mail i juni, på 23 dager, og så har du helger og slikt...

Også kommer de jo til alle døgnets tider også, må slå av alt av varslinger på tlf for å ikke bli vekt av reklame mail..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vi er flere.

Og latterlig mange mail de driver å sender ut. 4 stykker i dag, og flere om dagen de andre dagene også. Finnes vel grender på hvor mange mail bikkja mi trenger å sende altså, han kan jo bare prate med meg i sofaen liksom...

Har "bare" fått to i dag jeg?

Også kommer de jo til alle døgnets tider også, må slå av alt av varslinger på tlf for å ikke bli vekt av reklame mail..

En av mange grunner til å ikke ha mail på mobilen. Og ihvertfall med varsling. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har "bare" fått to i dag jeg?

En av mange grunner til å ikke ha mail på mobilen. Og ihvertfall med varsling. :P

Jeg har fått 4 :aww: de syntes vel jeg trenger å brukr litt penger da :P

Mail på mobilen et jeg avhengig av, men litt irritetende med reklamemail som kommer midt på natta. Har blitt flink til å slå av alt av varsler når jeg legger meg da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er da bare å melde seg av nyhetsmailene? Nesten nederst under Agria-reklamen .. "

Dette er et nyhetsbrev fra Norsk Kennel Klub.

unsubscribe from this list" .. enkelt og greit, raskere enn å skrive irritasjonsinnlegg her, til og med :ahappy:

Men det hender noen av mailene dems er greit å få ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er da bare å melde seg av nyhetsmailene? Nesten nederst under Agria-reklamen .. "Dette er et nyhetsbrev fra Norsk Kennel Klub.

unsubscribe from this list" .. enkelt og greit, raskere enn å skrive irritasjonsinnlegg her, til og med :ahappy:

Men jeg vil jo gjerne ha påminning om frister og slikt - jeg kan ikke velge bare det ene dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er da bare å melde seg av nyhetsmailene? Nesten nederst under Agria-reklamen .. "Dette er et nyhetsbrev fra Norsk Kennel Klub.

unsubscribe from this list" .. enkelt og greit, raskere enn å skrive irritasjonsinnlegg her, til og med :ahappy:

Men mister man ikke da alle nyhetsmail fra NKK? Det er ikke for ofte, men noen av de inneholder jo medlemsinfo som er grei å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sletter alt fra NKK som ikke har med klubbarbeid å gjøre, men jeg lurer på: har vi faktisk sagt JA til å bli spammet ned med slike reklamemailer? Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har krysset av noe sted for at jeg ønsker reklame, eller akseptert på annet vis å motta sånt?

Jeg er jo prinsippiell motstander av oppsøkende reklamevirksomhet, så.. ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke fått en eneste epost fra NKK. Regner med at jeg har latt være å hake av for at jeg vil motta nyhetsbrev, det gjør jeg alltid. De nyhetene jeg trenger får jeg nok uansett.

Jeg har heller ikke haket for at jeg vil ha det, men får det i bøtter og spann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...