Gå til innhold
Hundesonen.no
Guest 2ne

Kjære NKK, ang reklame (spam) fra deres nettbutikk

Recommended Posts

Guest 2ne

Jeg veit jeg er sær, men det kan da umulig være bare meg som får helt noia og spader og hikke og angstanfall av disse reklamemailene NKK sender ut for nettbutikken sin. Jeg har ikke noe i mot reklamemail generelt, man kan komme over mye gode tilbud der, men at akkurat NKK sender ut mail på akkurat den måten de gjør det på, irriterer meg :aww: Vi starter med:

Kjære eier,

Nå er sommeren her - i hvertfall når jeg ser på kalenderen, VOFF! Kan vi ikke finne på noe gøy sammen? Vi kan leke, vi kan dra på tur, kanskje du har til og med meld oss på et kurs eller en konkurranse? Uansett, husk at i NKKs butikk får du kjøpt det vi trenger for å få en fin sommer sammen. Da vet hva du skal gjøre, VOFF VOFF!

Hilsen
Din firbente venn

For det første, vi er ikke fjortiser lenger, så når de later som de sender for hunden min, eller fra hunden min, så kjenner jeg at det blir så barnslig at jeg ikke fatter at det er mulig engang. Dette er interesseorganisasjonen for hundeeiere, vær litt seriøs a.. Sånn type mail forventer jeg fra nettbutikker som heter :heart: Love4Paws :heart: og lignende, ikke fra NKK. Spar meg.

For det andre, i den siste mailen de sendte ut, er første produktet de reklamerer for Thundershirt. Siterer igjen:

Du husker at jeg ikke liker tordenvær noe særlig, ikke sant? Jeg har hørt at mange hunder viser reduserte eller ingen angstsymptomer etter første gangs bruk av Thundershirt, kanskje vi bør prøve?

Greit, jeg veit det finnes mye crappy bikkjer der ute, men å gå ut i fra at mine hunder ikke "liker tordenvær noe særlig", irriterer meg. Selv om jeg har en hund med lydredsler - hun reagerer faktisk ikke på tordenvær. Er det virkelig så skralt med raseavl i dag at det bør være første produktet dere reklamerer for, NKK? Og burde dere virkelig gå ut fra at alle på mailinglista deres har så crappy hunder at de "ikke liker tordenvær noe særlig"?

Neste produkt - og husk at jeg har en selskapshund, fjollerasen over alle fjolleraser, rasen der ikke engang raseeierne husker at det faktisk bare er bikkjer dette også, rasen som er verdenskjent for å være jålete og fin på det - er Dog gone Smart Zip'n dri.. Og jeg siterer:

Vi har det jo ganske så vått her ennå, og derfor er jeg glad for at du kjøpte Dog gone Smart Zip'n dri til meg, så slipper jeg å fryse! Den er superabsorberende og bare så bra, hører du!

Hva er Dog gone Smart Zip'n dri, lurer du på? Det er en sånn en:

zipit-140x135.jpg

Det er sikkert kjekt å ha.. Den er jo tross alt "superabsorberende og bare så bra, hører du!" :pinch: Men jeg er ganske sikker på at ingen av mine har lyst på en sånn en. Sorry mac, så glad er de ikke i å ha på seg klær, og kjenner jeg de rett, så foretrekker de å gni seg tørre i sofaen, ikke være zippa opp i en microsovepose. Dessuten har jeg blåser, det funker mye kjappere enn den der *peke opp*

De har leker også i denne nettbutikken:

Med leker fra KONG kan vi ha det gøy sammen! Du kan fylle den med godteri, slik at jeg bruker litt tid på å få alt ut. Jeg blir litt sliten etterpå og glemmer nok at jeg kan tygge på skoene dine...

Ja, eller så er de faktisk såpass veloppdragne, evt jeg såpass flink til å rydde, at tygging på sko ikke er et issue..

Og Dirty Dog matte:

Kjøp en Dirty Dog matte til oss, så slipper jeg å ha dårlig samvittighet for å være skitten etter en tur!

Særlig at de får dårlig samvittighet for å være skitten etter en tur, det tror jeg ikke tenker 2 sekunder på engang..

Og - tyggebein:

Jeg vil heller ha tyggebein fra RAUH! enn å pusse tennene! Du vet at tannstein ikke er bra, ikke sant?

OMG, er ikke tannstein bra? :shocked::shocked: Hellandussen, jeg er så lei for det, voffvoffen min, klart du skal få RAUH!! :rolleyes::rolleyes:

--

Liten frustrasjonsutblåsing fra min side, jeg orker bare ikke de reklamemailene fra NKK!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kom en epost i dag som gikk rett i søpla. Det er greit med litt infomailer en gang i blant, men nå har det blitt litt for ofte synes jeg.

Jeg antar du har sendt dette til NKK også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@2ne Kunne ikke vært mer enig! Jeg holdt på å sende en mail tilbake til de og be de slutte med dette barnslige tullet, jeg blir oppriktig flau på deres vegne! :icon_redface:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt det ikke er bare meg som kjenner blodåra i tinningen vibrere litt ekstra når disse mailene tikker inn :sleep::gaah:
Første mail var litt teit, men greit nok. Men det kommer jo for f... minst en mail om dagen, det er jæ... irriterende for å si det forsiktig :ike:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Jeg gidder ikke å åpne de engang.. Jeg sletter de bare av prinsipp når de bruker sånne derre SMS-ikoner på tittelen på mailen :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt det ikke er bare meg som kjenner blodåra i tinningen vibrere litt ekstra når disse mailene tikker inn :sleep::gaah:

Første mail var litt teit, men greit nok. Men det kommer jo for f... minst en mail om dagen, det er jæ... irriterende for å si det forsiktig :ike:

Det er nesten ikke tull en gang. Jeg telte nettopp over, 11 mail i juni, på 23 dager, og så har du helger og slikt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt vi er flere.

Og latterlig mange mail de driver å sender ut. 4 stykker i dag, og flere om dagen de andre dagene også. Finnes vel grender på hvor mange mail bikkja mi trenger å sende altså, han kan jo bare prate med meg i sofaen liksom...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nesten ikke tull en gang. Jeg telte nettopp over, 11 mail i juni, på 23 dager, og så har du helger og slikt...

Også kommer de jo til alle døgnets tider også, må slå av alt av varslinger på tlf for å ikke bli vekt av reklame mail..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt vi er flere.

Og latterlig mange mail de driver å sender ut. 4 stykker i dag, og flere om dagen de andre dagene også. Finnes vel grender på hvor mange mail bikkja mi trenger å sende altså, han kan jo bare prate med meg i sofaen liksom...

Har "bare" fått to i dag jeg?

Også kommer de jo til alle døgnets tider også, må slå av alt av varslinger på tlf for å ikke bli vekt av reklame mail..

En av mange grunner til å ikke ha mail på mobilen. Og ihvertfall med varsling. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så rart, jeg har ikke fått en eneste mail fra de jeg!

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig, jeg har også reagert på det store antallet ubrukelige mailer som går rett i søppelmappa. Jeg er ikke NKK-medlem for å bli spammet om "tilbud" i nettbutikken deres en gang om dagen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har "bare" fått to i dag jeg?

En av mange grunner til å ikke ha mail på mobilen. Og ihvertfall med varsling. :P

Jeg har fått 4 :aww: de syntes vel jeg trenger å brukr litt penger da :P

Mail på mobilen et jeg avhengig av, men litt irritetende med reklamemail som kommer midt på natta. Har blitt flink til å slå av alt av varsler når jeg legger meg da :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er da bare å melde seg av nyhetsmailene? Nesten nederst under Agria-reklamen .. "

Dette er et nyhetsbrev fra Norsk Kennel Klub.

unsubscribe from this list" .. enkelt og greit, raskere enn å skrive irritasjonsinnlegg her, til og med :ahappy:

Men det hender noen av mailene dems er greit å få ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er da bare å melde seg av nyhetsmailene? Nesten nederst under Agria-reklamen .. "Dette er et nyhetsbrev fra Norsk Kennel Klub.

unsubscribe from this list" .. enkelt og greit, raskere enn å skrive irritasjonsinnlegg her, til og med :ahappy:

Men jeg vil jo gjerne ha påminning om frister og slikt - jeg kan ikke velge bare det ene dessverre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er da bare å melde seg av nyhetsmailene? Nesten nederst under Agria-reklamen .. "Dette er et nyhetsbrev fra Norsk Kennel Klub.

Men mister man ikke da alle nyhetsmail fra NKK? Det er ikke for ofte, men noen av de inneholder jo medlemsinfo som er grei å ha.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men altså når vi er inne på det: tror dere en slik derre tørkepåsså hadde passet til rottisen? :aww::lol:

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sletter alt fra NKK som ikke har med klubbarbeid å gjøre, men jeg lurer på: har vi faktisk sagt JA til å bli spammet ned med slike reklamemailer? Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har krysset av noe sted for at jeg ønsker reklame, eller akseptert på annet vis å motta sånt?

Jeg er jo prinsippiell motstander av oppsøkende reklamevirksomhet, så.. ja....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men altså når vi er inne på det: tror dere en slik derre tørkepåsså hadde passet til rottisen? :aww::lol:

OMG :lol: :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OMG :lol: :lol:

Ikke flir damen! Er det noen som burde hatt en slik påsså, så er det deg! Du med Store pelsdotter som får plaske og herje i vann som de vil!

*grøsse*

:lol: :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har heller ikke fått en eneste epost fra NKK. Regner med at jeg har latt være å hake av for at jeg vil motta nyhetsbrev, det gjør jeg alltid. De nyhetene jeg trenger får jeg nok uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har heller ikke fått en eneste epost fra NKK. Regner med at jeg har latt være å hake av for at jeg vil motta nyhetsbrev, det gjør jeg alltid. De nyhetene jeg trenger får jeg nok uansett.

Jeg har heller ikke haket for at jeg vil ha det, men får det i bøtter og spann...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom rett i søppelbøtta hos meg så hadde ikke merket noe. Men nå måtte jeg inn å lese og holdt på å le meg ihjel! :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ellers så kan det være at man ikke helt vet hva man skal gjøre? For det første, så er det mange som sitter hjemme eller på nett og banner og sverter, men å snakke med katteeieren, og da på en skikkelig måte, nei, det kan de ikke gjøre. Vanskelig å gjøre noe med det man ikke vet om. 
      I tillegg er det ikke alltid så lett å vite hva man faktisk kan gjøre. Vi prøver vårt beste, utstyrer naboer med vanngevær om nødvendig, har erstattet en oppblåsbart basseng som kanskje(!) ble punktert av en av våre katter, og generelt prøver å gjøre det vi kan. Vi er ikke mer interesserte i at våre katter skal være en plage enn noen er i å bli plagd av dem. Så vi prøver så godt vi kan. Det eneste jeg nekter å fire på er deres rett til å gå ute, det er ikke aktuelt å ofre deres livskvalitet. Og jeg forlanger at folk snakker ordentlig til meg, tar det opp på en saklig måte, så er jeg så samarbeidsvillig at du aner ikke. Starter man derimot med å truet med skyting, så blir jeg mindre trivelig. Altså, ta opp saken før det blir et stort irritasjonsmoment, og temperaturen stiger, så vil antakelig de fleste prøve å hjelpe til. Katteforum og kattegrupper bugner i hvert fall av folk som vil ha råd om hva de kan gjøre for at katta deres skal plage naboen mindre. 
    • Bonita er redd raketter. Så vi tilbringer nyttårsaften langt under dyna og masse tv-titting. Prøvde med tilvenning men hun stresset så under hele prosessen at jeg sluttet. Men hun reagerer på skudd, røykvarslere som piper osv også. Så vi bare kommer oss gjennom når det er som værst på en eller annen måte. 
    • Skal trøkke ned en av borzoiene i en sidevogn om ikke lenge -  kan bli interessant
    • For meg er det ganske ubegripelig at mer eller mindre fanatiske katteeiere ikke har et bedre svar på naboproblematikken enn å trekke på skulderene «sånn er det bare». Nei, beklager, som nabo godtar jeg ikke at jeg må passe på all mine eiendeler hele tiden for at ikke katter skal ødelegge dem, at jeg ikke kan lufte på dagtid (vi snakker nemlig om hus her, ikke bare om garasjer og uthus) og at barna ikke kan sove i vogn på terrassen. Inngjerdet tomt med hund som er særdeles lite glad i katter er en god løsning for noen, mens andre tar seg av katteproblematikken på andre mindre greie måter. Dette gjør man ikke fordi man er dyrehater, men fordi det er et reelt problem og fordi mange katteeiere er i en helt egen liga av fornektelse.
    • Har noen her vært på et grise-slakteri og sett hvordan det foregår? Det har jeg, og det var langt fra noe hyl, skrik og klatring oppetter veggene. Det var faktisk helt stille og fredelig, hele prosessen.
  • Nylig opprettede emner