Gå til innhold
Hundesonen.no

Norwegian polar - pris og mengde - erfaringer?


Raksha
 Share

Recommended Posts

Noen som bruker NP her? Vi har forhandler ikke så langt unna og jeg ser fordelen av de blokkene fremfor V&H. Ikke er det kylling i den heller, tror jeg?

Men hva betaler dere? Og hvor mye gir dere til dagen til hvaslags hund?

Her tar han 490 for en blokk og 450 om man kjøper fem. Kan sikkert få mer rabatt om jeg kjøper enda større mengde, men greit å starte litt forsiktig og se om de liker og fungerer på det. Men i følge det han så skal jeg da klare å fore tre hunder på 1 kg pr dag. Og da er det billigere enn tørrforet vi bruker pr mnd. Men vet ikke hvor reelt det er ? En hund på 25, en på 21, og en på 12 kg. Moderat aktive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisliste: http://www.norwegian-polar.no/

Jeg brukte det en god stund på malamutene, etter dagens priser så hadde jeg kommet til å betalt 490 kr pr blokk iom at jeg kjøpte en i gangen, og jeg mener at de fikk ca 750 gram hver om dagen. Tispe 39kg og hannhund 42 kg som ble brukt ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå fant jeg prislista ja. Ser det vil lønne seg å kjøpe 200kg i slengen hvis jeg får samme rabatt som den prislista tilsier. Det tror jeg kaaanskje vi har fryseplass til etterhvert. Men da høres ikke 1 kg delt på mine tre som så fryktelig feil ut da. Hmm... Tenna til Hottie tilsier at vi bør bort fra tørrfor, og prismessig bruker vi 900kr mnd på tørrfor, så vi vil komme billigere ut med NP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den prislista mener jeg er om man henter hos leverandøren selv? Eller er det noe nye greier nå? Husker ikke eksakt hva vi betalte for 200 kg. Men vi gikk over til Vom og Hundemat igjen vi.
Maten ble ikke den samme hos NOrwegian Polar etter at de oppgraderte fasilitetene de laget maten på.
Vi kjøpte 3 batcher a 200 kg, og vi måtte bytte samtlige av de, pga sur lukt av maten, samt annen konsistens på den, og bikkjer som ble dårlige i magen. Noe de aldri ble på den "gamle maten" vi kjøpte der.

Mye mulig de har rettet opp problemet nå, men jeg hadde ikke sjangset på det igjen :)

Edit : rettet opp i en setning :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk oppgitt 490 for 20 kg og 450 pr 20 kg ved kjøp av 5 blokker av han som forhandler på tynset, så vet ikke hvor mye mer rabatt det er å hente der. Får høre om det blir aktuelt.

Men var V&H du har dårlig erfaring? Ikke NP? V&H boikotter jeg litt pga kyllingen, og syns blokkene er fryktelig tungvindte å dele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk oppgitt 490 for 20 kg og 450 pr 20 kg ved kjøp av 5 blokker av han som forhandler på tynset, så vet ikke hvor mye mer rabatt det er å hente der. Får høre om det blir aktuelt.

Men var V&H du har dårlig erfaring? Ikke NP? V&H boikotter jeg litt pga kyllingen, og syns blokkene er fryktelig tungvindte å dele.

HAHA... Nei, nå satt jeg i sånn tåke, det skulle stå hos NORWEGIAN POLAR i den setningen :lol:

ja blokkene t VH er tungvinte og dele, men 5 kg pølsene er geniale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper man for over 200 kg v&h får man det tilkjørt (eller ihvertfall i nærheten) 200 kg 5 kg pølser koster da rundt 2300 kr hvis jeg ikke husker helt feil? Enkelt å hugge en pølse i 2 med øks, det går ca med 1 kg om dagen her så en bit varer da i 2-5-3 dager :) Bare t lite tips.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper man for over 200 kg v&h får man det tilkjørt (eller ihvertfall i nærheten) 200 kg 5 kg pølser koster da rundt 2300 kr hvis jeg ikke husker helt feil? Enkelt å hugge en pølse i 2 med øks, det går ca med 1 kg om dagen her så en bit varer da i 2-5-3 dager :) Bare t lite tips.

V&H er billigere, enklere, og et supert fôr. MEN de lager ikke lenger kyllingfrie produkter i større pakninger enn 0,5 kg :( (irriterer meg fortsatt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper man for over 200 kg v&h får man det tilkjørt (eller ihvertfall i nærheten) 200 kg 5 kg pølser koster da rundt 2300 kr hvis jeg ikke husker helt feil? Enkelt å hugge en pølse i 2 med øks, det går ca med 1 kg om dagen her så en bit varer da i 2-5-3 dager :) Bare t lite tips.

Hm gjelder det her oppe og tro? For mener jeg må til elverum for å få tak i billig. De forhandler på røros, men syns å huske at de bare hadde småpølser, og det blir absurd dyrt. Men 200kg i 5kgs pølser tar vel betraktelig større plass enn 200kg i blogger?

Og så vil jeg gjerne styre unna kylling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V&H er billigere, enklere, og et supert fôr. MEN de lager ikke lenger kyllingfrie produkter i større pakninger enn 0,5 kg :( (irriterer meg fortsatt...)

Hm gjelder det her oppe og tro? For mener jeg må til elverum for å få tak i billig. De forhandler på røros, men syns å huske at de bare hadde småpølser, og det blir absurd dyrt. Men 200kg i 5kgs pølser tar vel betraktelig større plass enn 200kg i blogger?

Og så vil jeg gjerne styre unna kylling...

Kyllingen tenkte jeg ikke på :( Men siden dere har en forhandler der oppe så kjører v&h ut, så da får du det du bestiller på samme bilen :)

Vi får fint plass til 200 kg med 5 kg pølser i vår store fryser (C tror den kanskje er rundt 400 l stor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm gjelder det her oppe og tro? For mener jeg må til elverum for å få tak i billig. De forhandler på røros, men syns å huske at de bare hadde småpølser, og det blir absurd dyrt. Men 200kg i 5kgs pølser tar vel betraktelig større plass enn 200kg i blogger?

Og så vil jeg gjerne styre unna kylling...

Hør med dem hvor de har kjørerutene sine :)

Jeg synes det er mye lettere å passe 5 kg pølsene i fryseren enn 20kg. Tror faktisk vi bruker mindre fryseplass.

Men kylling kommer du ikke unna med v&h......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingen tenkte jeg ikke på :( Men siden dere har en forhandler der oppe så kjører v&h ut, så da får du det du bestiller på samme bilen :)

Vi får fint plass til 200 kg med 5 kg pølser i vår store fryser (C tror den kanskje er rundt 400 l stor)

Kjekt å vite! Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med dem hvor de har kjørerutene sine :)

Jeg synes det er mye lettere å passe 5 kg pølsene i fryseren enn 20kg. Tror faktisk vi bruker mindre fryseplass.

Men kylling kommer du ikke unna med v&h...

Får gjøre det om det blir aktuelt. Den kyllingen liker jeg ikke. Har de ikke storfevom i 20kg lenger i det heletatt? Har planer om høns selv til nesteår, så da blir vi selvforsynt med kylling, da er det hvertfall lite aktuelt med kylling i V&H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får gjøre det om det blir aktuelt. Den kyllingen liker jeg ikke. Har de ikke storfevom i 20kg lenger i det heletatt? Har planer om høns selv til nesteår, så da blir vi selvforsynt med kylling, da er det hvertfall lite aktuelt med kylling i V&H.

Nei, alt som er over halvkg inneholder desverre kylling nå :( Det kyllingfrie solgte visst for dårlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NP-blokkene er geniale.. For de har "spor" i seg, så det er bare å bruke en hammer og gjøre et lite kakk, så får du løs en bit på ca 1kg.

Mindre gris enn vh også :aww:

Du får kjøpt det i Trondheim til den prisen som ligger ute :) så hvis du ikke får rabatt hos han på tynset, er der bare å høre med feks Galaaen hva de tar for å ta det med seg og så dumpe det på Tolga når de passerer :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NP-blokkene er geniale.. For de har "spor" i seg, så det er bare å bruke en hammer og gjøre et lite kakk, så får du løs en bit på ca 1kg.

Mindre gris enn vh også :aww:

Du får kjøpt det i Trondheim til den prisen som ligger ute :) så hvis du ikke får rabatt hos han på tynset, er der bare å høre med feks Galaaen hva de tar for å ta det med seg og så dumpe det på Tolga når de passerer :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, det at de er enkle å dele veier tungt altså! jeg har ikke tid og ork til å dele 20kgblokkene til V&H lenger, så da må det bli 5kgspølsene, men mer søl og da er det denne kyllingen igjen altså. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det at de er enkle å dele veier tungt altså! jeg har ikke tid og ork til å dele 20kgblokkene til V&H lenger, så da må det bli 5kgspølsene, men mer søl og da er det denne kyllingen igjen altså. :aww: 

Jeg hadde lett droppet å brukt slik type for hadde det ikke vært slike blokker som NP :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Han min på ca 30 kg spiser 1 kg med V&h om dagen. Hvilken priser du kan få ville jeg tatt telefon til de nærmeste forhandlerne og forhørt meg på alt av smått og stor kollie opp til 200 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man fore med vom og hund å kjøpe store partier så er nok det greieste å kjøpe 20 kg blokker og en elektrisk sag av noe slag til oppdeling. :)

Det er så mye enklere å håndtere og dele 5kg pølser, at det er vel verdt de to ekstra kronene pr. kg ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye enklere å håndtere og dele 5kg pølser, at det er vel verdt de to ekstra kronene pr. kg ;)

For deg så er det sikkert det. Jeg velger også 5 kg pølser fremfor 20 kg hvor jeg ikke har elektrisk sag, men elektrisk sag går foran vanlig oppdeling any day, og absolutt noe jeg hadde vurdert om jeg skulle fore stort på vom og ikke hadde hatt mulighet til å kjøpe ferdig oppdelt som jeg gjør nå.Med skikkelig sag til oppdeling så er 20kg vell så greit som 5 kg, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...