Gå til innhold
Hundesonen.no

Omplassere hund med issues?


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

Tror mest det er det om andre hunder oppsøker henne. Som sagt så er hun ikke klin gal. Hvorvidt naboens chihuahua er trygg dersom DEN vandrer inn i Lillys intimsone kommer, ifølge nåværende eier, helt an på bikkja. Er den eplekjekk så kan det være at den kommer litt dårlig ut.

Jeg tror ikke hun er møteagressiv hun vil bare ikke ha nærkontakt, men jeg skal finne ut mer.

At hun kan være litt surkjærring hvis andre hunder kommer for nært er ikke et kjempeproblem. Det er veldig mange hunder som er sånn, enten det er med alle hunder, hunder av samme kjønn, eller tilfeldige individer de rett og slett ikke liker.

Sånn som du beskriver henne ser jeg ingenting i veien for at hun kan omplasseres til et hjem uten barn eller andre hunder, og så lenge ny eier får informasjon om issues, så er det ikke noe galt i det. Det krever jo selvfølgelig mer av dere i utvelgelsen av nytt hjem, også vil jeg anbefale å ha en ganske lang prøvetid sånn at ny eier føler de kan levere henne tilbake hvis de ikke klarer å håndtere problemene så godt som de ønsker.

Jeg ser ikke noe galt i å omplassere en hund med issues, så lenge den ikke er til fare for andre, og så lenge man er åpen og ærlig med nye eiere. Vi er alle forskjellige, og det som er viktig for en person er totalt irrelevant for en annen. Sånn som denne hunden beskrives så ville jeg kunne vært et bra hjem for henne, dersom det var rett rase og jeg var hundeløs. Det finnes garantert andre som føler det samme.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Mine tanker om dette er litt delt, jeg har jo hatt henne hos meg i nesten to år - og sånn bortsett fra at hun og jeg overhodet ikke var på bølgelengde (to kjærringer som vil bestemme i samme huset blir ofte litt krasj) så var hun jo aldri problematisk på noen måte. Hun var trygg på alt og alle, elsket unger, var relativt lydig og var i det store og det hele en grei hund å ha med seg overalt. Det er klart - det er drøye fem år siden hun flyttet fra meg, og mye kan ha skjedd - men jeg ser ikke for meg at hun med det utgangspunktet hun hadde kan ha blitt stein hakke gal, selv om hun tydeligvis tar på seg rollen som sjefstispe i forhold til både barn og andre dyr.

Tilbakemeldingene er at hun vokter det som er sitt (hus, heim og familie, ikke mat og sånn).

De som eier henne har - pga. en insident for noen år siden - slitt litt med å stole på henne, hvilket jeg skjønner godt - og det er jo gjerne sånt som forsterker heller enn forebygger, og da er jo spørsmålet om hvor godt dette er innarbeidet.

Nå skal jeg på besøk å treffe henne, så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke hun høres så forferdelig problematisk ut. Hadde ikke jeg hatt andre hunder og ønsket meg en turhund kunne jeg fint forsøkt meg på en hund som henne. Jeg har passet hunder som henne før jeg fikk min første egen.

Jeg omgås svært lite barn, jeg blir ikke redd av at en hund har litt meninger, og en hund som skal krangle med de fleste andre har jeg allerede hatt. Slitsomt. Tja litt, men jeg lar ikke mine leke med fremmede hunder uansett så ikke noen big deal for meg egentlig. Ikke at jeg ønsker meg en slik en, og med alle de hundene jeg har i dag er det jo uaktuelt, men skulle jeg bare hatt en så hadde det funka fint.

Nå er hun selvsagt ikke aktuell for meg, men det finnes fler enn meg som er slik der ute. Blant annet en venninne av meg (som også er opptatt med annen hund og ikke ønsker to).

Jeg hadde forsøkt å omplassre ved å være åpen om alle hennes issues og samtidig valgt med omhu hvem som fikk prøve.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så annonsen og tenkte at hun kunne jeg egentlig hatt litt lyst på. Sånn selv om det er feil kjønn og farge. :aww: Men da tenker jeg at det må da være mulig å finne et godt hjem til henne. Sånn type adferd hadde ikke skremt meg hvert fall, og jeg tviler på at det er så fryktelig problematisk om man ikke har egne barn, man ikke er avhengig av hundeparker og man kan sette litt grenser.

Håper virkelig dere finner et godt hjem til henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg så annonsen og tenkte at hun kunne jeg egentlig hatt litt lyst på. Sånn selv om det er feil kjønn og farge. :aww: Men da tenker jeg at det må da være mulig å finne et godt hjem til henne. Sånn type adferd hadde ikke skremt meg hvert fall, og jeg tviler på at det er så fryktelig problematisk om man ikke har egne barn, man ikke er avhengig av hundeparker og man kan sette litt grenser.

Håper virkelig dere finner et godt hjem til henne!

Trenger du ikke en til da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilli kan bli veldig liten altså. Og så kan hun passe på dere.

Hadde det vært opp til meg alene, hadde jeg hatt to gutter for lengst, og sikkert greid å lage plass til en frøken også. :P Men sånn er det ikke, og da blir det ikke ny belger med det første. :aww:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser heller ikke noe problem med å omplassere hunden? men siden du opplyser at hunden er som den er, så trenger du ikke utelukke folk med hunder og evt eldre barn. Jeg kunne godt tenkt meg hunden hadde det ikke vært for at jeg allerede har nok med 2 hunder og 2 katter ☺ det kommer vel bare ann på hva nye eiere er villig til å jobbe med ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Da har jeg truffet Lilly igjen for første gang på 5 år - og kan med glede i hjertet konstatere at hun slett ikke er "gal".

Hun har ingen problemer med folk, hun mener ikke at alle andre hunder må dø, men kan bli naggete om de er for wigglywiggly og helt oppi trynet på henne. Men det var helt greit å bare si øh øh så gikk hun bare unna.

Jeg er glad langt inn i sjelen, og tenker at det bare MÅ finnes noen der ute som ønsker seg en herlig turkompis med veldig god kondisjon. Som er sunn og frisk, lydig og veloppdragen.

Jeg vil ikke at hun skal bo med barn, men det er det eneste kravet jeg har - det og at man evner å sette grenser og ikke forstå hunden i hjel - hun trenger grenser mer enn forståelse for hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Er det en hund som kan gå løs ute på tunet, eller blir det for mye ansvar for henne? Har en nabo som ser etter en voksen lydig hund som kan være hjemme alene et skift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Er det en hund som kan gå løs ute på tunet, eller blir det for mye ansvar for henne? Har en nabo som ser etter en voksen lydig hund som kan være hjemme alene et skift.

Jeg tror det kan fungere helt greit når de har etablert et forhold og Lilli har funnet ut at det er eier som bestemmer, hun er grei sånn tror jeg :)

Og ja, hun kan være hjemme alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...