Gå til innhold
Hundesonen.no

Skranglegutten klarte det!


jaktlykke
 Share

Recommended Posts

Må bare få skryte litt av Storm som deltok på ordinær blodsporprøve hos Sotra Brukshundklubb i går.

Det blåste stiv kuling og det i seg selv gjør sporarbeidet meget krevende. I tillegg så var sporet lagt mer eller mindre på berg med minimalt med vegetasjon så jeg visste at det ville bli utfordrende. Sporet blåser bokstavelig talt vekk...!

Men vi startet nå med friskt mot og Storm jobbet utrolig bra. Tempoet var flott - sikkert fordi han måtte konsentrere seg så mye - og han jobbet aktivt på vinden. Det var ingen lett oppgave og han måtte ha seg en liten badepause i en pytt som han fant oppe på berget før han jobbet videre.

Etter en god halvtime var vi i mål og jeg var kjempefornøyd med å komme til sporslutt. For dette var rett og slett vanskelig og utfordrende.

Der vi bor så er det stort sett skog, tett brakekratt og ikke mer enn 6-7 meter med plan mark før det er en eller annen haug eller stigning. Så å gå spor slik vi gjorde i går var en nøtt :)

Det viste seg også på resultatene. Det ble delt ut kun èn førstepremie og den gikk til min lilleplutt :wub:

Ikke nok med det - han fikk også HP og ble prøvevinner :bananas:

NVCH%20Storm_zps0imzccqw.jpg

Kritikken hans:
"Meget god start. Flott tempo. Meget godt tapsarbeid i vinden. Markerer sårleie. Sporslutt etter 30 min. Meget erfaren fører som leser hunden godt.
Dommerens begrunnelse for tildeling av HP: Særdeles vanskelige vindforhold. Ekvipasjen løste dette meget godt"

  • Like 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen for gratulasjonene - jeg er utrolig stolt over denne knerten som har utviklet seg så bra :) Han har ekstremt mye mer jakt i seg enn gamlingen; med ham har trening alltid vært barneskirenn mens Storm har hatt lett for å miste fokus og begynne å jakte sånn underveis i sporet eller holde stoooort tempo for han er så himla ivrig osv. Han er som en duracellkanin til tider :P
Men nå har han modnet og "landet" og jobber mye mer konsentrert og målrettet og han gir aldri opp! Det er en egenskap jeg setter stor pris på i ettersøkssammenheng for det er noe helt annet enn det vi driver med her.

Så koselig at dere vil på kurs da! Jeg holder gjerne kurs for dere :)

På denne siden av året er det sikkert litt vanskelig med mindre dere vil hatt det en gang i sommerferien? Ellers er jo våren en fin tid.
Om dere har lyst og noen kan stå litt i bresjen for å finne lokale og terreng så er jeg åpen for det meste :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...