Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Drammen 6-7 juni


MonicaT
 Share

Recommended Posts

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi stilte kl 09 i dag i øs pøs regnvær. Og endelig gikk ting vår vei. Excellent, CK, cert, beste hannhund, Cacib og BIM. Og nå er han NUCH ?

Gratulerer så mye med championat! For en dag! Regn både opp og ned, bortover og nedover! Men de gærne har det godt, utstilling skal vi på uansett vær! Heldigvis har vi fått oss telt, så det var bar

Du bød jo på ganske god kommentator-rolle også, da Jeg liker jo ikke Drammen, for enten bøtter det ned, eller så skinner sola så jeg blir solbrent - og i går mens jeg var ringsekretær rakk jeg bå

Posted Images

Gratulerer så mye med championat!

For en dag! Regn både opp og ned, bortover og nedover! Men de gærne har det godt, utstilling skal vi på uansett vær! Heldigvis har vi fått oss telt, så det var bare å få det opp. Selvom vi ble gjennomvåte lenge før teltet av oppe!

Først ut var Jatzy med oppmøte 09, men vi var ikke i ringen før nærmere 10. Da hadde det heldigvis sluttet å regne,Hun gjorde utrolig veldig fin figur i ringen! Ikke vanlig til å være henne i det hele tatt - men fikk vi kun Exellent og 2konk av dommer Hans Almgren. Men det er mer enn bra nok, og langt bedre enn forventet! Dommeren trakk for Jatzy sine feil, og det er helt greit.

Kritikken: 7 år. Feminint hode. Tynn underkjve. Vell ansatte ører. Bra hals og rygg. Passende benstamme. Samlede poter. Lave haser. Rører seg vel fra siden, kunne vært litt mer samlet frem. Noe utfellt pels. Trivelig temperament. Viser seg vel.

Så var det Yoshi, inn i ringen,oppmøte tid kl 11. Å fy fader. Jeg er lamma enda jeg! Dyret flesker til med Exellent, 1 konk, CK, 1 BHK, STOR-CERT, CACIB og BIM fra dommer Per Svarstad! Jeg var sikker på 2BHK, siden han stilte mot en annen fin hannhund som har vunnet mye.

Kritikken: Utmerket type og størrelse. Bra hode, fine øyne, stram overlinje, fint brystparti, bra kropp, utmerket ben, vel vinklet, rør seg bra, utmerket pels, fin teknad. Bra visad.

Yoshi er 20 mnd gammel og fullcertet! Bare 4 mnd for ung til å få utlyst sitt Championat!

Jeg både hoppa og spratt av glede i ringen, og dommern synes nok at jeg var temmelig teit og barnslig :P Men viktig og vise glede synes jeg. Sniffa på kortis valp fikk jeg også, ble ikke litt valpesyk av det akkuratt, gud så skjønn! Egentlig skulle jeg også vise en Golden Retriever i dag, men eier hadde glemt å melde på. I morgen skal jeg vise en Samojed, og da tenker jeg at mine også blir med. De har godt av treningen.

1474326_10153251005285091_713878572_o.jp

Vi fikk ikke tatt noe bilde av Yoshi :/ Vi skal ta et i morgen.

  • Like 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med flotte resultater begge to :).

Det er vel en underdrivelse å kalle det VÅTT i dag *ler*, men utrolig nok ble det oppholdsvær innen vi skulle inn i ringen (men det var jo både sølete og vått underlag). Det var vel sånn passe kaotisk i ringen vår, da det ikke dukket opp noen ringsekretær der før klokka var tippet over 9 - og dommeren stod der og ante ikke helt hva som skjedde. I tillegg var det masse folk som virret rundt og lurte på om vi faktisk skulle være i denne ringen, for tidsskjemaet som hang ved ringen viste helt andre raser og andre møtetider enn det vi hadde fått i posten. Det viste seg at tidsskjemaet antakelig var en levning fra forrige utstilling - men det kom aldri noe nytt tidsskjema opp. Og da ringsekretæren omsider dukket opp, så var det åpenbart ingen tid til å briefe dommeren om utstillingssystemet og slikt, sekretæren virket totalt uforberedt - og det gikk vel litt over stokk og stein, for å si det sånn. I ringen vår ble det visst også tydeligvis delt ut et par CK'er som ikke skulle vært delt ut, for da hundene kom inn igjen i ringen i beste hannhundklasse, så ble han tydelig overrasket og mente at de var ferdige og ikke skulle konkurrere om CACIB.

Yasmine ble 2. btk med res. CACIB som blir omgjort til CACIB - og på kritikken er det også avkrysset for res. CERT... jeg fikk aldri noe spørsmål om hun var fullcertet eller ikke.... Hun viste seg tidvis veldig fint, men falt litt sammen da hun i beste tispeklasse fikk championtispa veldig tett opp i ræva... Jeg må nok få trent henne mer på akkurat den situasjonen, for hun mister jo fort plasseringer på at hun løper og ser seg tilbake i ringen :hmm:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!

Bergenserne fortalte at de følte seg hjemme i Drammen i dag tidlig :lol:

I morgen har vi 3 stk å heie frem i agility nm, liten klasse. Samt 1 i mellom :)

Nå har det konsekvent blitt Dritt vær når Aina kommer over så jeg begynner å tro hun tar det med seg!!!!!! :P
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommerelev hos oss kommenterte været når han sjekket Amigo, hvorpå jeg kjekt svarte at det var bra vi hadde jakthunder (det stri regnet akkurat når vi var i ringen). Fikk frem et smil kan man si. Må jo bare ta ting humoristisk.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med supre resultater alle sammen.

Vi slapp unna regnet og Frost var litt snusete, men gjorde en bra runde.

Dommeren startet jo med å fortelle malle folka at han ikke hadde sååå mye kjennskap til rasen og bedømmingen var all over.

Han turde ikke ta på hundene omtrent og mange fikk veldig lik kritikk.

Frost fikk en veldig bra kritikk, men jeg savner den kritiske delen

Kritikken: 2 year old male. Nice head. Brown eyes. Corr bite. Good neck and topline. Good chest. Front and back very good. Good angulations. Good movement.

Med denne kritikken kan dere gjette hva han fikk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen høydare for oss. Laffen røk ut med blå, han er MEGET påvirket av at Mocca løper og siden han da har jukke-bevegelsene inne ble også bevegelsene i ringen deretter *flir* Og det ble seff kommentert (ikke jukking altså, men korte og trippende steg), ellers var kritikken ok. At vi fikk velpresentert var i grunn hyggelig, all den tid jeg hadde min fulle hyre med å holde flue-huet på bakken og retning fremover, ikke bakover.... Men siden den andre som gikk i samme klasse som han endte som BIR tenkte jeg at da ble vel Laffen res-BIR da :lol::lol:

Mocca fikk exc i sin debut i champ-klassen og det er jeg fornøyd med. I mitt hode er det det lille ekstra som skal gi ck og det hadde ikke hun i går. Pels er påvirket av løpetid samt at dommer også mente hun har for markerte kinnben (ikke enig i den, men gu så kjedelig om vi alle skulle vært enig bestandig).

Begge to fikk knapt vinklet bak og det var forventet da jeg vet at denne dommeren foretrekker mer vinkler.

Så alt i alt, en helt ok og mer eller mindre forventet dømming på mine og en hyggelig dag rundt ringen med gode venner. At to av dem plasserte seg som 3BTK (og kval til Crufts) og 4BHK gjorde dagen ennå bedre så da tok jeg en liten reke/krabbe/hvitvin feiring for dem i går kveld :D

Og hyggelig ringsekretær hadde vi også, jeg så du småflirte litt for deg selv da Laffen og jeg "kranglet" om hvorvidt alle fire beina hans skulle stå på bakken eller om de skulle fly litt sånn opp og ned :P

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juba fikk vg (som forventet) med en fin kritikk. Vi dro mest for at han skal få trent, noe han virkelig trenger :P Egentlig er vi veldig fornøyd med han i går, klarte nesten å trave en hel langside uten å fjante :D

Dita derimot, fikk good.... :o Dommeren sa at hun så mest ut som en borzoi av alle hundene der, men pga dårlig utviklet bryst (enig i den) og for trangt bitt (sludder og pølsevev), så ble det altså gult. Dommer foreslo at hun kunne begynne med agility i stedet :blink:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er glade, og bedre lykke neste gang til de som ikke er det :flowers:

Gratulerer til alle fornøyde!

Jeg er litt irritert på at jeg ikke meldte på. Jeg KUNNE jo rukket det.... var hjemme ved midnatt. Vel, vel. Kommer flere utstillinger :)

Jeg er så irritert for at jeg ikke meldte på. Kun 6 påmeldte svartinger, og ingen tisper med ck... Men jeg visste ikke at jeg ikke fikk opp gruppe i muntlig, men siden jeg ikke fikk det hadde jeg ikke trengt å jobbe i helgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikken: 2 year old male. Nice head. Brown eyes. Corr bite. Good neck and topline. Good chest. Front and back very good. Good angulations. Good movement.

Med denne kritikken kan dere gjette hva han fikk;)

Hva fikk han? Dommeren var ikke veldig grundig på tannsjekk nei - han løftet så vidt på leppa til Yasmine :lol:.

Dette sa han om henne:

"18 months old female. Correct size, Very nice head. Good looking brown eyes. Correkt teeth. Elegant legs and an elegant body. Very good topline. Deep chest. Front and back very good angulations. Powerful in the move."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva fikk han? Dommeren var ikke veldig grundig på tannsjekk nei - han løftet så vidt på leppa til Yasmine :lol:.

Dette sa han om henne:

"18 months old female. Correct size, Very nice head. Good looking brown eyes. Correkt teeth. Elegant legs and an elegant body. Very good topline. Deep chest. Front and back very good angulations. Powerful in the move."

Nei han var ikke akkurat den som tok på hundene.

Frost fikk faktisk VG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuma og Nuki fikk begge Excellent.

Nuki som debut i championklasse, han er et beinrangel og fikk trekk for det. Resten var bare positivt. Blir nok å stille for den dommeren igjen når han får litt kjøtt på beina for å se hva han sier da.

Kuma fikk ck og Res. Cert og er derfor fremdeles på jakta etter sistecertet for å bli NUCH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva fikk han? Dommeren var ikke veldig grundig på tannsjekk nei - han løftet så vidt på leppa til Yasmine :lol:.

Dette sa han om henne:

"18 months old female. Correct size, Very nice head. Good looking brown eyes. Correkt teeth. Elegant legs and an elegant body. Very good topline. Deep chest. Front and back very good angulations. Powerful in the move."

Hadde vært dommer for Nico det der.

Gratulerer med fantastiske resultater folkens! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei han var ikke akkurat den som tok på hundene.

Frost fikk faktisk VG

VG faktisk... han ble kanskje strengere utover dagen, for han var riktig så raus med premiene helt på starten synes jeg (en sarloos som var så pissredd i ringen at han ikke fikk tatt på den, og den krøyp omtrent langs bakken når den skulle løpe - men BIR ble den... voksen var den også).

Hadde vært dommer for Nico det der.

Helt klart :lol:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knertis debuterte i champion og vant klassen sin. :) Hun viste seg ganske bra og endte som 3BTK, før en annen champion. Årsaken til at championene endte sist var at "de var uten pels".

Nuvel, den der pelsmengden er as good as it gets på denne tida av året for Imouto, så jeg fniste godt innvendig. :teehe:

Edit: Det er SKIKKELIG rart å stille når det ikke står noe på spill, og du bare er der for å henge med venner og ikke har noe bedre å gjøre en søndag. :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuma og Nuki fikk begge Excellent.

Nuki som debut i championklasse, han er et beinrangel og fikk trekk for det. Resten var bare positivt. Blir nok å stille for den dommeren igjen når han får litt kjøtt på beina for å se hva han sier da.

Kuma fikk ck og Res. Cert og er derfor fremdeles på jakta etter sistecertet for å bli NUCH.

Knertis debuterte i champion og vant klassen sin. :) Hun viste seg ganske bra og endte som 3BTK, før en annen champion. Årsaken til at championene endte sist var at "de var uten pels".

Nuvel, den der pelsmengden er as good as it gets på denne tida av året for Imouto, så jeg fniste godt innvendig. :teehe:

Edit: Det er SKIKKELIG rart å stille når det ikke står noe på spill, og du bare er der for å henge med venner og ikke har noe bedre å gjøre en søndag. :P

Kjempekoselig å hilse på dere idag :D Fine resultater på fine hunder da, selv om det er surt med det res certet :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen til alle som har gjort det bra :)!

Stilte Zarek Samojed i dag, han fikk Exellent og vant unghundklassen . Han ble trukket for at han enda er noe smal i hodet og front - derav ingen CK i dag. At han fikk Exellent var kjempe bra, sist han ble stilt fikk han nemlig grønn! Så dette var en helt klar forbedring, selvom den unge herremannen er på certjakt.

Kritikken:
Bra type, bisquit, ung+uferdig. Gode vinkler, store ører, bra bevegelser.


Dommer var
Anderson, Diane T.

Fikk også testet meg på en dansksvensk gårdshund i tispeklassen, den ble dessværre ikke plassert, men spennende og nytt å handle en så liten hund. En ny erfaring, og jeg er fornøyd, for hunden viste seg pent uten hopp og sprett osv.

post-239-0-88184000-1433695490_thumb.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hyggelig ringsekretær hadde vi også, jeg så du småflirte litt for deg selv da Laffen og jeg "kranglet" om hvorvidt alle fire beina hans skulle stå på bakken eller om de skulle fly litt sånn opp og ned :P

Du bød jo på ganske god kommentator-rolle også, da :D

Jeg liker jo ikke Drammen, for enten bøtter det ned, eller så skinner sola så jeg blir solbrent - og i går mens jeg var ringsekretær rakk jeg både å ta svømmeknappen og å bli brent. Men koselig dag med trivelig dommer, og en skriver som gjorde så godt hun kunne når hun aldri hadde vært på utstilling før. En av de bedre debutantene jeg har hatt noen gang, med tanke på bakgrunnen (eller mangelen på den). Med utstillere på godt humør som kom inn i ringen når de skulle kan jeg ikke klage, selv om jeg var nær å utvikle svømmehud mellom tærne...

Rett etter utstillingen dro jeg direkte på et seks timer langt styremøte i raseklubben, så jeg var "litt" sliten da jeg la meg etter midnatt, og da vekkerklokka ringte 0530 vurderte jeg sterkt å bli hjemme. Men så har jeg ikke helt mage til å droppe en utstilling uten god grunn, jeg vil jo være med på moroa... Selv om jeg ikke liker å stille i Drammen... Og selv om jeg ikke hadde noen forhåpninger om at Foenix' feil ville fly gjennom med denne dommeren. Men skal en være med i storcertjakten, må en i det minste møte opp. Og jeg meldte jo på fordi det er så nærme, og hunden tross alt endelig er i full pels...

Som sagt, så gjort. Og dette ble resultatet:

10363797_10155568937070136_4579667396479

Dommer brukte skalaen fra good og oppover på hannhund, så jeg forventet ingenting, og var veldig lettet over å få excellent - særlig fordi Foenix er høyløpsk og var et nek å få stilt opp bra i dag. Men hun løper fantastisk, og dommeren så hvor godt bygget hun er under bevegelsene selv om hun sto som en port-a-potty etter fjorten dagers heavy metal-festival.

Det var 12 påmeldt i åpen klasse, og det kjentes veldig godt å vinne den blant flere pene tisper. Med CK innvilget ble det en runde inn i BTK også, og jeg var veldig sikker på at certet ville gå til den lekre junioren, men jeg hadde nå ikke tenkt til å legge meg ned av den grunnen, jeg ville gjerne ha en bøtteplass. Så vi jobbet godt, jeg forsøkte å stille opp Foenix på en annen måte som ga bedre resultat, jeg klarte å bevare roen så vi løp ordentlig uten å late som om vi var med i reser-cert-konkurranse. Jeg var forsåvidt fremdeles fokusert på å jobbe med Foenix, og forberedt på mye løping og fram og tilbake, siden det var både championer og veteraner med CK også. Men ganske kjapt sier dommeren at "sånn blir det", og da sto junior som nummer en, vi som nummer to (ingen unghunder i dag), og jeg ble jo kjempeglad (men selv om det var en lekker junior er jeg sånn 0.5 prosent skuffa - selv om det var en fortjent vinner har en jo LYST på certet) over andre beste tispe. Og til tross for hundre års erfaring som ringsekretær, gikk det ikke opp for meg at Foenix dermed også fikk CACIB'et før andre påpekte det overfor meg :D Jeg var så fokusert på cert-cert-cert i BTK, at jeg ikke skjenket den hvite rosetten en eneste flyktig tanke. Men Foenix'en min tok det, hun, og jeg er ikke helt sikker på hva vi skal bruke det til enda, men hey, i det minste legitimerer det flere utenlandsturer :D Hun var nære et CACIB i Danmark i fjor også, så hun er ikke så dum, den lille.

Nå skal vi feire, særlig også fordi helgegjesten ble BIS på spesialen i dag:

10543650_10155569755830136_8336368972928

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...