Gå til innhold
Hundesonen.no

Ooops, en ny navnetråd


Artemis
 Share

Recommended Posts

Ja, da er det min tur. :P

Har diskutert navn i flere måneder, men har fremdeles ikke kommet frem til noen beslutning, så da tyr jeg til sonen...

Jeg trenger navn til en hannhund. :) Det kan gjerne være litt barskt eller morsomt. Ikke sukkersøtt. Jeg vil ikke ha de helt klassiske hundenavnene, men det trenger ikke å være supersært. Vet ikke helt om jeg vil ha menneskenavn eller etternavn, men utelukker det ikke heller. Norsk eller engelsk spiller ingen rolle, og det gjør heller ikke antall stavelser. Liker gjerne navn hentet fra bøker eller historiske personer. Åpen for det mest av forslag, for jeg har ingen anelse om hva jeg skal kalle ham. Mulig det blir lettere når han endelig kommer i hus da men... :)

Noen ideer?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for forslag. Jeg liker veldig godt Nansen, men det er litt oppbrukt for en venn av meg har en hund med samme navn. Men sånn generelt så liker jeg den type navn og har lest masse om Nansen og Amundsen og polarekspedisjonene osv. Noen av forslagene utgår pga. slike ting da, og noen av etternavn-navnene passer ikke helt når familie og venner har de som etternavn. Tror de hadde blitt litt fornærmet. :P

Noterer meg navnene dere foreslår. :)

Og det spiller vel ingen rolle om jeg skal ha en chihuahua, en setter eller en grand danois vel? :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Takker for forslag. Jeg liker veldig godt Nansen, men det er litt oppbrukt for en venn av meg har en hund med samme navn. Men sånn generelt så liker jeg den type navn og har lest masse om Nansen og Amundsen og polarekspedisjonene osv. Noen av forslagene utgår pga. slike ting da, og noen av etternavn-navnene passer ikke helt når familie og venner har de som etternavn. Tror de hadde blitt litt fornærmet. :P

Noterer meg navnene dere foreslår. :)

Og det spiller vel ingen rolle om jeg skal ha en chihuahua, en setter eller en grand danois vel? :innocent:

Les Helge Ingstad (spesielt pelsjegerliv og nunamiut) og plukk indianer eller eskimonavn :) Ikke kjente folk selvfølgelig :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg stemmer for Ulf, Tango, fido, trofast eller noe 50-talls inspirert som Elvis. Min hannhund ( hvis jeg skulle hatt en noengang) skal hete enten Aron eller teufel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hva kan jeg si? Det nærmer seg valpehenting, og valpen har fremdes ikke noe navn. Familien min er litt oppgitt. :P

I dag da jeg støvsuget bak en kommode her så fant jeg et skilt der det står Baker Street (riktignok ikke 221B men...) Burde jeg ta det som at tegn at han bør hete Sherlock? :lol:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...