Gå til innhold
Hundesonen.no

Alaskakullet til Snøfrost


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg sitter å virkelig håper det blir noe av dette kullet! Gleder meg nok mer til dette enn jeg gjorde til forrige, for jeg synes hannen og kombinasjonen er veldig spennende. Skal selvsagt beholde en v

På tide oppdatere her kanskje? Valpene ble født 1. august etter noe som føltes som verdens lengste fødsel. Denali var utrolig flink, sta og utholdene akkurat som hun er i alle andre sammenhenger. J

Stakker valpene mine har blitt litt dårlig tid og ikke fått oppdatert tråden sin. De er  9 uker gamle nå. 3 har reist til sine nye hjem. Siste har en interessent som skal hilse på i morgen, og blir de

I dag er gryntepølsene blitt 1 uke gamle allerede!
Skal jammen si tiden flyr fort!

De legger på seg som ugress alle sammen. Denali er en flink mamma og vil foreløpig ikke være borte fra de lengre enn den tiden det tar å komme seg på do og kanskje snuse på et par blomster :P

Valpene i fødselsrekkefølge. Valp 1 og 4 er tisper, de andre er hanner.

01u_08aug15_valp1b.jpg

01u_08aug15_valp2a.jpg

01u_08aug15_valp3b.jpg

01u_08aug15_valp4a.jpg

01u_08aug15_valp5a.jpg

Flere bilder her: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10153086079947108.1073741876.645662107&type=1&l=eb1ab8e63d

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

De har blitt 2 uker alt!
Vokser og gror som bare det. Nå har de blitt mer aktive og våkne og begynner å bli langt mer morsomme :)

Har ikke bestemt hvem som skal få hvilket av navnene ennå, så det går på midlertidige navn for øyeblikket.

Valp 1 - Stripa (tispe)

11873464_10153104945982108_2419248909468

Valp 2 - Svarten

11885190_10153104946152108_1272330691298

Valp 3 - Lysen

11855906_10153104946282108_2382787228215

Valp 4 - Flekken (tispe)

11012735_10153104946462108_2712770392583

Valp 5 - Giganten

11892119_10153104946827108_5462185145271

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sorry for manglende respons, jeg prøver å ikke ta helt av i kulltråden din så du ikke skal bli redd for valpenapping :icon_redface: (hadde skjønt det om du var bekymra rundt julekull-tider...)

Digger navnene du har valgt, spesielt tispenavnene :heart: . Håper de ender opp hos noen som konkurrerer aktivt med bikkja, navnene er jo som skapt for å bli ropt høyt av funksjonærer :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, jeg er for dårlig til å kommentere, jeg er jo alltid inne og leser! Jeg har tenkt på kullet i det siste, gleder meg til å lese blogginnlegget med navn og få se dem litt større. :wub:

Edit: Praktfulle navn! :)

Det går fint altså, jeg kan være flink til akkurat det der selv :P

Men det er allikevel litt kjedelig å skrive i en tråd uten respons så da blir det ikke så mye, foreløpig?

Sorry for manglende respons, jeg prøver å ikke ta helt av i kulltråden din så du ikke skal bli redd for valpenapping :icon_redface: (hadde skjønt det om du var bekymra rundt julekull-tider...)

Digger navnene du har valgt, spesielt tispenavnene :heart: . Håper de ender opp hos noen som konkurrerer aktivt med bikkja, navnene er jo som skapt for å bli ropt høyt av funksjonærer :P

Hehe, tror jeg overlever. Er dessuten ikke så lett å valpenappe noen her, det er flere som varsler om noen sniker seg inn på tomta. Men hilse på må du gjerne om du skulle være på disse trakter en gang.

Jeg har en greie for han her, altså :heart:

Det har jeg også, av en eller annen finurlig grunn. Synes han ser delikat ut med den lyse fargen.

Giganten var stilig :D

Om du om noen år lager en rød tispe med blå øyner så står det mitt navn på den altså :lol: Men vent noen år :P

Det kommer til å ta en del år, så ingen fare for noe slikt umiddelbart. Jeg har jo bare brunøyde og bortsett fra én fremtidig partner og en kanskje partner så er det ikke noen blåøyde hanner i kikkerten heller. Og de som er blåøyd bærer muligens ikke rødt. Og i tillegg så skal det være en tispe. Med andre ord jeg forventer ikke en sånn en de første årene frem i tid i alle fall. ;)

Herregud så fine de er hele gjengen :wub: jeg synes også du tar kjempefine bilder av dem!

Takk takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å ta en del år, så ingen fare for noe slikt umiddelbart. Jeg har jo bare brunøyde og bortsett fra én fremtidig partner og en kanskje partner så er det ikke noen blåøyde hanner i kikkerten heller. Og de som er blåøyd bærer muligens ikke rødt. Og i tillegg så skal det være en tispe. Med andre ord jeg forventer ikke en sånn en de første årene frem i tid i alle fall. ;)

Takk takk :)

Ja men så bra :lol: (men holder med bare en rød uten blå, og når alt kommer til alt så driter jeg litt i fargen. Er vel samme greien som jeg har lyst på blå kelpie. Jeg har jo virkelig mange av de og prøvd enda hardere å få det liksom :lol: )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men så bra :lol: (men holder med bare en rød uten blå, og når alt kommer til alt så driter jeg litt i fargen. Er vel samme greien som jeg har lyst på blå kelpie. Jeg har jo virkelig mange av de og prøvd enda hardere å få det liksom :lol: )

Bra det ikke bare er meg som har sånn "flaks" med farger. Jeg har villet ha en svart/hvit og blåøyd i over 22 år (litt over 21 år siden jeg fikk min første), men neida her blir det bare brunøyde. Sånn går det når man ikke kjøper hund på farge :lol:

Men veldig fornøyd med gjengen da, så savner ikke de de blå øynene :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er valpene 4 uker, og i går tok jeg noen bilder av dem.

04u_valp1.jpg

04u_valp2.jpg

04u_valp3.jpg

04u_valp4.jpg

04u_valp5.jpg

Jeg har ikke gjort meg noen særlige tanker om hvem av tispene jeg skal beholde ennå. Men det bør jeg jo kanskje gjøre snart. Det er faktisk bare 4 uker til de kan flytte :shocked:

Navn må også fordeles...

Om noen skulle ha noen tanker om tispene eller andre ting så er det bare å komme med dem. Ståbildene gir bare et lite innblikk i hvordan de er konstruert, de står overhodet ikke spesielt pent noen av dem. Og så bærer de sterkt preg av å være litt for unge for den slags foreløpig :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...