Gå til innhold
Hundesonen.no

Alaskakullet til Snøfrost


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Jeg sitter å virkelig håper det blir noe av dette kullet! Gleder meg nok mer til dette enn jeg gjorde til forrige, for jeg synes hannen og kombinasjonen er veldig spennende. Skal selvsagt beholde en valp om det blir noen.
Skulle det bli bom denne gang, så blir det omparing. Men jeg satser på full klaff på første forsøk.

Dette vil bli Alaskakullet, da det er Denalis desidert siste kull (hennes 3.) hun blir 6 nå i sommer og jeg synes det holder med 3 kull. Har ikke mulighet til å beholde så mange flere valper etter henne selv heller, og da er det jo ikke like moro med kull ;)

Denali er en nasjonalpark i Alaska. Det er også inuitnavnet på nord Amerikas høyeste fjell, bedre kjent som Mt. McKinley. Så da må hun jo bare få et Alaskakull, et kull med valper som på en måte er oppkalt etter henne.

Dette er da Denali:

Denali_col.jpg

Hun er HD rtg fri (A), gonioskopert fri, og øyelyst fri 2 ganger så langt.

Hennes kavaler er Carillo Sin Pusher.

En hardtarbeidende og flott hann. Hans mor er fra Anadyrlinjer (en brukslinje) og hans far er fra showlinjer som jeg har fulgt i flere generasjoner. Faren til Pusher var også en veldig god brukshund som jobbet jevnt og godt. Hans bestefar var også ganske god. Det er derfor gode muligheter for at han viderefører noe av sine bruksegenskaper til Denalis valper, sammen med et moderat eksteriør. Denali selv har flere veldig gode bruksegenskaper, slik som at hun går forbi det meste. Hun er min beste leder så langt. Hun er bare litt lat, men det er ikke hennes døtre fra Værkullet som går i spann så dette øker jo sjansene enda mer for at Pusher x Denali valper skal ha en god arbeidsmoral og bli gode og vakre brukbare hunder som et utstillingsvennlig eksteriør :)
Pusher er litt reservert, og Denali finnes ikke reservert, så mentalt sett er de også en god match.

Dette er Pusher:
Pusher-col.jpg

Han er HD rtg fri (A) og øyenlyst fri.

Les mer om kombinasjonen her: http://snofrost.blogspot.no/2015/05/planlagt-kull-sommeren-2015.html

Denali ble paret på torsdag, dere kan lese mer om dette her: http://snofrost.blogspot.no/2015/05/sommerkull-hos-snfrost.html

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg sitter å virkelig håper det blir noe av dette kullet! Gleder meg nok mer til dette enn jeg gjorde til forrige, for jeg synes hannen og kombinasjonen er veldig spennende. Skal selvsagt beholde en v

På tide oppdatere her kanskje? Valpene ble født 1. august etter noe som føltes som verdens lengste fødsel. Denali var utrolig flink, sta og utholdene akkurat som hun er i alle andre sammenhenger. J

Stakker valpene mine har blitt litt dårlig tid og ikke fått oppdatert tråden sin. De er  9 uker gamle nå. 3 har reist til sine nye hjem. Siste har en interessent som skal hilse på i morgen, og blir de

Oh my god! Er jeg nødt til å bytte rase nå eller!? Masse lykke til, ser ut som en knall kombinasjon!

Både jeg og Pushers eiere og oppdrettere synes kombinasjonen er svært spennende. Denalis oppdretter er nok ikke helt der.

Krysser fingrene hardt for at hun tar seg. For jeg har så lyst på disse valpene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og Pushers eiere og oppdrettere synes kombinasjonen er svært spennende. Denalis oppdretter er nok ikke helt der.

Krysser fingrene hardt for at hun tar seg. For jeg har så lyst på disse valpene!

Fordi Pusher ikke er show nok? Vi krysser alle fingre og labber for at hun tar seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi Pusher ikke er show nok? Vi krysser alle fingre og labber for at hun tar seg :D

Han er nok for langbeint og for "lett" for hans smak ja :)

Selv foretrekker han overhodet ikke de groveste og mest kortbeinte, så han er nok mer "Pusher vennlig" enn mange andre kan være i sentral Europa. Mora, tanta og søstrene til Freke (som jo er fra samme oppdretter) er ganske så pene hunder i min mening fordi de er ganske moderate og de kan virkelig bevege seg!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snuser litt på muligheten til å sette en evt valp nr. 2 på deleie fra dette kullet. Rett og slett fordi jeg har lyst til å ha litt ekstra "grep om" mulighetene til å bruke hunden seinere, samt styre litt at den blir testet til det jeg ønsker å teste en hund i før eventuelt kull. Det blir nok en hann jeg tar sjansen på å deleie i så tilfellet.
Kommer det bare hanner, eller dersom soleklart beste valp er en hann, så beholder jeg jo en her hjemme. Men ellers kunne jeg på mange måter tenkt å beholde både tispe og hann.
Vanskelig dette her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, breathtaking, det er det eneste ordet jeg kommer på når jeg ser fine Siberians <3

Blir spennende å følge med, den utvalgte faren var skikkelig lekker! :)

Moro at såpass mange som ikke selv har rasen liker Pusher. Selv har jeg jo synes han var lekker i lang tid, og det samme synes jeg om flere av hans forfedre. Men innad i rasemiljøet er det ganske delt hva man synes om ham :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

En liten oppdatering herfra.

Denali_28jun15a.jpg

Denali var på ultralyd 19. juni, dette var 22 dager etter paring så ganske tidlig og vanskelig å se noe. Veterinæren fant 2 han mente måtte være foster. Men da de fosterblærene på dette tidspunktet er mindre enn diameteren på hovedblodåren som går i samme område ønsket han at vi skulle komme tilbake uka etter.

Som sagt så gjort, 26. juni, dag 29, var vi tilbake. Veterinæren kjente først over henne og synes ikke hun virket spesielt full, noe som kan passe bra med et lite kull. Det ble raskt funnet to fosterblærer som nå var langt større. Men hun fant også flere. Totalt 5 +/- ble funnet. Så det ser ut som vi vil få et normalstort kull i slutten av juli. Det er ikke sikkert vi får 5 valper fordi om det var det hun så. Frem til dag 35 kan tispen reabsorbere en eller flere fostre. Samtidig kan en eller flere ikke ha blitt oppdaget på ultralyden.

Denali har fått sine tidligere kull på dag 64 etter paring, dette vil være 31. juli denne gangen. Håper hun får valpene ca denne datoen også denne gangen.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...