Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeutstilling på TV


Guest vivere
 Share

Recommended Posts

  • Svar 265
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Så, jeg har ikke tv-kanaler, men det fiksa Janka! Hun satte opp laptopen sin foran tv-en, også Skypa vi. :lol:

Uthevet/understreket = helt enig. Og tenker de burde hatt med en sånn som meg som "joda, jeg bader nå hunden så den er ren" og "trene utstilling? Neida, putter på en utst lenke så går det som det går"

Det verste er jo at man synes dette er helt normalt... ....

Er det et problem at man klipper værhår?

mvh 2ne, puddeleier som barberer bort værhår :aww:

Jeg hadde aldri reagert på at en puddel kom uten værhårene sine, de forsvinner jo med resten av klippen. Jeg synes det er litt annet med en kortpelsrase som ikke har klipping inkludert i sitt naturlige stell med mindre de stilles ut, spesielt kortsnuter med store, utsatte øyne. Hvor mye værhår hjelper med å beskytte øynene kan nok diskuteres, men jeg ville aldri vurdert å fjerne et sånt hjelpemiddel for at de skulle se litt penere ut.

Også kom jeg til slutten av tråden. Bittert at de ikke viser den ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nettopp inne på TV Norge sin facebook side. Selv om seertallene var lavere enn de hadde håpet på, så er det tydeligvis mange som bryr seg! Jeg lurer også på om problemet er sendetiden, og at mange heller ser repriser eller opptak. Uansett, hundefolk som gruppe må vel kunne sies å være ganske engasjerte sjeler. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner litt at serien ble litt døll å ensformig jeg. Den handlet kun om utstilling. Tror de hadde fanget et mye større seerpublikum om de hadde med alle hundesporter. Og jeg tror faktisk at agility å freestyle feks. hadde vært litt mer action. :) Eller om redningshunder hadde fått være med.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner litt at serien ble litt døll å ensformig jeg. Den handlet kun om utstilling. Tror de hadde fanget et mye større seerpublikum om de hadde med alle hundesporter. Og jeg tror faktisk at agility å freestyle feks. hadde vært litt mer action. :) Eller om redningshunder hadde fått være med.

Synes du? Jeg hadde kjapt blitt lei av å se på at de gikk i ringen, eller for den saks skyld på agilitybanen. Synes det handlet mer om hundehold, om eierne og deres forhold til hundene. I andre episode fikk vi bare så vidt sett et glimt av hundene til det gamle paret, men fikk se hverdagslivet deres med dyrebutikk. Og hun med bostonen som ble så bekymret når hunden hennes oppførte seg unormalt i varmen, og Adriane som mistet hunden sin. Det var minimalt med pelsstell og ringer.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra TV-Norges facebookside:

Kjære hundefolk!
Vi har nå lært at onsdager mellom åtte og ni er det hundelufting som står på programmet for mange av dere. Et hundeshow fikk dermed ikke det antall seere vi hadde håpet på. Programmet er nå tatt av skjermen, men det vil komme tilbake ved en senere anledning. Voff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det kommer igjen på et annet tidspunkt :)

"Hei, alle hundefans!

Som dere, elsker også jeg hunder, og jeg syns Et hundeshow er blitt et utrolig fint og underholdende program med fantastiske deltakere både to- og firebeinte.

Det er utrolig å se engasjementet i denne gruppa og tilbakemeldingene fra dere både her og på programmets Facebook-side og på TVNorges Facebook-side. Det gjør meg trygg på at vi har klart å lage et varmt, underholdende og inspirerende program.

Jeg har lyst til å prøve å forklare hvordan vi som kanal tenker, og må tenke, når vi programsetter.

TVNorge er opptatt av gode, norske egenproduksjoner. De skal være originale og de skal passe våre seere. Et hundeshow er en sånn produksjon.

Å produsere kvalitet koster. Som kommersiell TV-kanal er vi helt avhengig av å få igjen for investeringene våre. Og som kommersiell, reklamefinansiert TV-kanal er det seerne som utløser betalingen. Det er det hele forretningsideen består i. Annonsørene betaler oss for å servere dem et antall seere de kan nå ut til med sine budskap. Det kan høres kaldt og kynisk ut, men realiteten er at uten seere, får vi ikke inntektene vi trenger for å kunne fortsette å produsere godt innhold.

Så, enda litt mer teknisk: Hvis et program ikke leverer så mange seere vi har budsjettert med, er det noen ganger hensiktsmessig å flytte det til et tidspunkt der vi tror det kan oppnå flere seere. Det er det som skjer nå. Vi jobber med å finne et tidspunkt, og ser på løsninger for å eventuelt kunne legge det rett på Dplay.

Det er dessverre en nytteløst øvelse å sammenlikne programmer med hverandre i sånne situasjoner som har oppstått nå. De som har ansvaret for sendeskjemaet vårt, har en temmelig diger kabal som skal gå opp. De må også forholde seg til at hvert program som settes på skjermen må levere x antall seere, men også hva det koster oss å sette på produksjonen. Dette er vanskelig budsjettering å skjønne også for meg som jobber i TV-bransjen (og ikke minst er det litt kjedelig)

Uansett, det jeg kan love dere, er følgende: Vi jobber med å finne den beste løsningen for Et hundeshow, og vi kommer tilbake med mer informasjon så snart vi vet mer. Det er ikke gitt at det blir helt med det første, så jeg må be om at dere er tålmodige.

Med vennlig hilsen

Hanne McBride

Mediesjef i TVNorge

PS! Jeg ser at flere av dere lurer på hvordan man måler antallet seere. Det er det TNS Gallup som gjør på vegne av alle TV-kanalene, og målingene er valutaen som brukes av alle i TV-bransjen. Hvis dere er interessert, kan dere lese mer her: http://www.tns-gallup.no/vare-paneler/medlemssider-tv-panelet/hva-er-tns-gallup-tv-panelUkes-tallene tar også høyde for opptaksseing :)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TVNorge

Et hundeshow til Dplay Norge
I forrige uke ble det besluttet at Et hundeshow tas av skjermen på grunn av lave seertall. Dette førte til et voldsomt engasjement hos seere som vil ha programmet tilbake. Vi har ikke vært vitne til liknende tilstander siden Glamour ble tatt av skjermen i 2011 – både i sosiale medier, på mail og telefon.

Som en gest til programmets største fans, legger vi nå ut Et hundeshow på Dplay. Episode 1 og 2 er allerede tilgjengelig i spilleren, og episode 3 legges ut førstkommende onsdag. Hele sesongen er ikke ferdigprodusert ennå, så episodene vil legges ut fortløpende på onsdager. Programserien vil bli ferdigprodusert og vist i sin helhet.

Det er ennå ikke avgjort når programmet kommer tilbake på TV-skjermen, men det blir ikke på denne siden av nyttår.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...