Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeutstilling på TV


Guest vivere
 Share

Recommended Posts

Guest vivere

På kennelklubbens FB-side står følgende oppfordring:

"Skal du og hunden din delta på hundeutstilling for aller første gang i år? Nordisk Film TV skal produsere en tv-serie der de følger flere norske hundeeiere og hundene deres som driver med hundeutstilling. I den forbindelse ønsker de å komme i kontakt med deg som skal delta på din aller første utstilling - kanskje European Dog Show i september? Hvis dette høres ut som deg kan du sende noen ord om deg selv direkte til Nordisk Film v/ Ane Rygh Harbak: epost: ane.rygh.harbak@nordiskfilmtv.com."

Kanskje får vi her et lite innblikk i det - ifølge enkelte - fæle utstillingsmiljøet i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • Svar 265
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Så, jeg har ikke tv-kanaler, men det fiksa Janka! Hun satte opp laptopen sin foran tv-en, også Skypa vi. :lol:

Uthevet/understreket = helt enig. Og tenker de burde hatt med en sånn som meg som "joda, jeg bader nå hunden så den er ren" og "trene utstilling? Neida, putter på en utst lenke så går det som det går"

Det verste er jo at man synes dette er helt normalt... ....

P

Kanskje får vi her et lite innblikk i det - ifølge enkelte - fæle utstillingsmiljøet i Norge?

Skal vi se... Vi lager tv-serie om utstilling. Søker etter frivillige.

A) Du er en kynisk utstiller som både pynter på hund, dommer-forhold, som investerer i middager og det mer...

B) Du er en gjennomsnittlig person som har hørt at utstilling er en ting du kan ta hunden din med på.

Hva tror du vi får "avdekket"? Hvem tror du sier ja takk til å bli filmet? Og hvis du er kynisk, tror du du åpenlyst står og forteller om hvordan du brukte en hund med syringomyelia i avl med viten og vilje? Fordi den produserer så mange championathunder at den gir deg tusenvis av kr i inntekter? Eller sier du at ustilling er fint og flott og sjekk den fine hunden jeg har, og får litt gratisreklame?

Noen ganger kan man jo lure på naivitetsnivået :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klippet! Det virker jo som om de tar de ekstreme og ikke de som driver dette som hobby basis. De var og filmet lørdag den 15 august i Drammen. Håper de kan ta litt fra de små rasene og ikke bare fra de mest populære rasene.

Blir spenene og se da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke noen av dere normale utstillingsfolka her inne melde dere på da? :)

:lol: Nei takk. Jeg tipper at etter en runde med sånt på fjernsyn, så snakker man veldig lavt om at man stiller ut hund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i 1989 så det slik ut:

https://tv.nrk.no/serie/hund-paa-ramme-alvor/FHLD30001789/10-12-1989

Må innrømme jeg første gang så mer på folka enn hundene.

Det var tiden for Ball-gensere, mønstrede strikkegensere i mohairgarn og pudelfrysyrer.

Og bukser med høyt liv!

Agility så nesten ut som en sport for menn, og dette var i følge reportasjen året da de små hundene fikk egen klasse i sporten.

Mens NM gikk for store og normale hunder... :D

Tror nok dette var mer underholdende enn programmet TV Norge skal sende.

Har på følelsen at det kanskje bare blir en flau affære å se det.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i 1989 så det slik ut:

https://tv.nrk.no/serie/hund-paa-ramme-alvor/FHLD30001789/10-12-1989

Må innrømme jeg første gang så mer på folka enn hundene.

Det var tiden for Ball-gensere, mønstrede strikkegensere i mohairgarn og pudelfrysyrer.

Og bukser med høyt liv!

Agility så nesten ut som en sport for menn, og dette var i følge reportasjen året da de små hundene fikk egen klasse i sporten.

Mens NM gikk for store og normale hunder... :D

Tror nok dette var mer underholdende enn programmet TV Norge skal sende.

Har på følelsen at det kanskje bare blir en flau affære å se det.

Dette var kjempegøy!!

Høy grilldressfaktor og mangen lyse jeans!

synes agilityen virket litt middelmådig da, lurer på om nivået har økt en del :icon_redface: .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i 1989 så det slik ut:

https://tv.nrk.no/serie/hund-paa-ramme-alvor/FHLD30001789/10-12-1989

Må innrømme jeg første gang så mer på folka enn hundene.

Det var tiden for Ball-gensere, mønstrede strikkegensere i mohairgarn og pudelfrysyrer.

Og bukser med høyt liv!

Agility så nesten ut som en sport for menn, og dette var i følge reportasjen året da de små hundene fikk egen klasse i sporten.

Mens NM gikk for store og normale hunder... :D

Tror nok dette var mer underholdende enn programmet TV Norge skal sende.

Har på følelsen at det kanskje bare blir en flau affære å se det.

Chiahua :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I NRK programmet fra 1989 som det linkes til ovenfor: "Tsji-a-huas".. :D Og åttitallets store in-frisyre, Grorudpalmen, troner på toppen av hodet på programlederen! :teehe:

PS! For et spetakkel det var utenfor schäfer-ringen da... alle drev og ropte og plystret etter hunder inne i ringen. Det er jo ikke lov, sier de i dokumentaren, men det var jo voldsomt hvor mye beng folk ga i det forbudet...!? Håndheves det ikke i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...