Gå til innhold
Hundesonen.no

Urolige hunder ut og fly


camillaviborg
 Share

Recommended Posts

Nå på lørdag skal jeg ut og fly med mine to hunder. den ene skal være under flyet og den andre skal i kabinen med meg. Dette er en flytur på 4 timer. Da jeg fløy til spania hadde jeg bare med meg en hund i kabinen og dette var en noe urolig flytur. Han var veldig urolig og klarte ikke slappe av ordentlig. (Får ikke ha de i fanget pga mulig turbulens) og nå har jeg med meg en ekstra hund som jeg er litt usikker på hvordan vil reagere. Hun er veldig urolig i bil når hun er i bur. klarer ikke slappe av helt og stresser mye. Vi har øvd mye men hun liker det ikke. Hun sover alltid i bur om natta men er vell pga alt støyet i en bil og at det faktisk beveger seg.

Så siden jeg har en hund som jeg har erfart på flytur tidligere er urolig ,og en annen jeg har stor mistanke på vil være urolig. Så lurer jeg på om noen har erfaring med og bruke beroligende på hund når de flyr?
Hvordan deres hund har reagert på det. (vil nok ikke bruke det om det er mye dårlig erfaring ved bruk av det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke beroligende, men Xanor fungerer som "likegylighetsdop". Min ekstremt lydsensitive hund får dette på nyttårsaften og da kommer vi oss igjennom det på en fornuftig måte. Det er jo individuelt hvordan de reagerer på medikamentet, min får en "gi ****"-holdning med masse selvtillit der ingenting er skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel helst ikke dope hund i cargo men..

Det kommer an på hva man bruker. Det man tradisjonelt har brukt er en type muskelavslappene (tror jeg?) som får kroppen til å slappe av, men ikke hodet, så hunden blir like redd. Det er ikke særlig bra. Men nå har det vel vært brukt med andre typer som det nevnes over her, der hunden blir litt mentalt likegyldig.

Det er ikke en mulighet å ha begge hundene sammen i cargo da? :)

Det tenkte jeg også på. Om hundene er komfortable sammen, vel å merke, så vil de antageligvis føle seg tryggere sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Det kommer an på hva man bruker. Det man tradisjonelt har brukt er en type muskelavslappene (tror jeg?) som får kroppen til å slappe av, men ikke hodet, så hunden blir like redd. Det er ikke særlig bra. Men nå har det vel vært brukt med andre typer som det nevnes over her, der hunden blir litt mentalt likegyldig.

Så da er jo cargo'en ett fint sted å prøve det uten noen å se til hvordan hunden faktisk har det?

Er jo bare å kjøre på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er jo cargo'en ett fint sted å prøve det uten noen å se til hvordan hunden faktisk har det?

Er jo bare å kjøre på

Det er det vel ingen som sier noe om? Forøvrig har jo dette med virkningen av medikamentet som brukes, det er ikke tilfeldig hvordan det virker på den ene eller andre hunden (muskelavlappende vs likegyldighet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Noen hunder blir hysteriske av dop, så det ville jeg droppet om bikkja skulle oppholde seg et sted hvor jeg ikke så den.

Tipper bikkja slapper av i lasterommet jeg når den slipper å ha en person som er opptatt av å studere hva den gjør hele tiden. De fleste hunder slapper godt av når de ikke kan oppnå noe med stress og mas.

Luft godt (gå laaaaaaaaaaaaang tur) før dere skal reise så hundene er slitne før du skal reise så går det nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...