Gå til innhold
Hundesonen.no

Liten hund drept av stor hund. Nrk.


PrimaDonna
 Share

Recommended Posts

Liten chihuahua på tur med eier, drept av presa på vidvanke.

http://www.nrk.no/mr/hund-drepte-hund-1.12369217

Syns det generelt står lite informasjon i norske medier, når det skjer ulykker med hund. Eier var antakelig ikke klar over at hunden var løs, står det. Så står det at presa canario kommer fra Spania. Den kommer fra Kanariøyene. Øyene er spansk men, likevel.

Jeg lurer, hvordan slapp hunden ut. Mere detajlinformasjon i hvilket område som gangsti, tettbebyggelse, skog, hvem kom til og fikk tatt inn hunden, hvordan skjedde det. Hensikten med detaljinformasjon må være å gi økt kunnskap til allmennheten.

Og trist at at presa er såpass ofte representert som rase, når ulykker med hund kommer i mediene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten chihuahua på tur med eier, drept av presa på vidvanke i Vestnes.

http://www.nrk.no/mr/hund-drepte-hund-1.12369217

Syns det generelt står lite informasjon i norske medier, når det skjer ulykker med hund. Eier var antakelig ikke klar over at hunden var løs, står det. Så står det at presa canario kommer fra Spania. Den kommer fra Kanariøyene. Øyene er spansk men, likevel.

Jeg lurer, hvordan slapp hunden ut. Mere detajlinformasjon i hvilket område som gangsti, tettbebyggelse, skog, hvem kom til og fikk tatt inn hunden, hvordan skjedde det. Hensikten med detaljinformasjon må være å gi økt kunnskap til allmennheten.

Og trist at at presa er såpass ofte representert som rase, når ulykker med hund kommer i mediene.

Tresfjord er en liten bygd innerst i en fjor, spredt bebyggelse, vanlig "møre-natur" med fjell og noe skog rundt.

Neppe mange med presa der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tresfjord er en liten bygd innerst i en fjor, spredt bebyggelse, vanlig "møre-natur" med fjell og noe skog rundt.

Neppe mange med presa der...

Hva, burde jeg ikke linket artikkelen, eller ikke skrevet sted i tittelen? (Hvor det skjedde har vel lite med saken å gjøre).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva, burde jeg ikke linket artikkelen, eller ikke skrevet sted i tittelen? (Hvor det skjedde har vel lite med saken å gjøre).

Men etterlyste du ikke slikt i start innlegget da?

Mere detajlinformasjon i hvilket område som gangsti, tettbebyggelse, skog, hvem kom til og fikk tatt inn hunden, hvordan skjedde det. Hensikten med detaljinformasjon må være å gi økt kunnskap til allmennheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå virker ikke siteringsfunksjonen, men @Aussieglis nei, kommune er ikke viktig, og fikk etter mye om og men endret tittel og innlegget, etter "server utilgjengelig".

En annen ting er, at her jeg bor, er det ikke stigmatiserende, hverken for rase eller eier, når det skjer ulykker hvor hund er involvert.

Men de granskes ja, og sted og tidspunkt, alle faktorer er med. Sted: På eiendom, i skog, parkeringsplass, i hensikt se sammenvirkende faktorer. Jeg tror ingen er opptatt av å fordømme eller stemple, eller angripe eier som person, eller barnet som ble angrepet. Denne gangen var det en hund. Og informasjonen kommer til allmennheten, i forebyggende øyemed.

Når en av våre hunder kom ut på gaten er jeg overhodet ikke interessert skyld, blaming, ansvarlig eller uansvarlighet, kun opptatt av én ting: HVORDAN.

Og enhver vet da vel hva eier føler, om at hunden kom løs. Eller hva. Og enhver vet hva det betyr å miste sin hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva, burde jeg ikke linket artikkelen, eller ikke skrevet sted i tittelen? (Hvor det skjedde har vel lite med saken å gjøre).

Ærlig talt - jeg svarte på det du spurte om-

Mere detajlinformasjon i hvilket område som gangsti, tettbebyggelse, skog, hvem kom til og fikk tatt inn hunden, hvordan skjedde det.

Det JEG ikke er enig i er at slike opplysninger gir

økt kunnskap til allmennheten

Om du ikke liker svarene du får når du spør, så får du la være å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...