Gå til innhold
Hundesonen.no

Avføring(?) ut bak når hunden strekker seg


Gjest
 Share

Recommended Posts

Vi har et litt ekkelt "problem" med staffen vår, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men vi prøver :P

Har de siste månedene/året sett noen merkelige flekker på veggene rundt omkring i leiligheten vår. Har tenkt at det er vi som har kommet til å søle litt kaffe eller kakao som har liksom spruta opp på veggen elller noe i den duren, men for litt siden fant vi ut hva det EGENTLIG er:

når Melvin strekker seg så rumpa er opp i været hender det at det spruter ut en brun væske (vil tro det er avføring? Hvordan ser analkjertelvæske ut?) ut av baken på han.

Hvordan fant vi ut at det kommer derfra? Joda, han strakk seg med rumpa mot oss mens vi satt og så film en kveld. Samboer gikk og kasta opp, jeg fikk latterkrampe :sleep:

Nå har jeg nettop vaska stueveggen og panelovnen (jupp) for enda et lite uhell. Forekommer med kanskje 14 dagers mellomrom.

MEN, er dette noe som er vanlig? Han har alltid vært fast og fin i avføringen, sjeldent noe magetrøbbel. Skal en tur til vetrinæren neste uke pga div. andre ting, så tenkte å spørre de da, men føler ikke det er noen hastesak jeg burde dra dit med før, det virker jo ikke som om han plages.

:kiss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes analkjertelsekret høres mer sannsynlig ut enn avføring. En katt jeg hadde gjorde det samme .. mens han sto og strakk seg og fikk kos på pulten min :x Ubehandlet trevegg tok godt imot og holdt godt på både lukt og farge. Etter det begynte jeg å hjelpe han med å tømme analkjertlene litt mer kontrollert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så analkjertevæske lukter.. Det lukter egentlig ikke noe særlig, hvertfall ikke som jeg har merket. Nå dro jeg ikke akkurat inn lukta den gangen det havna på meg da, men hvis det lukter helt crazy galematias tenker jeg at jeg kanskje hadde kjent NOE :lol:

Det drypper alltid ut noen dråper når han er ferdig med å bæsje på tur, har tenkt at det er analkjertlene som tømmer seg. Så tror ikke han har noe problem med det, men det kan vel vetrinæren finne ut av tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det spruter ut væske, så tenker jeg definitivt analsekret, med mindre Melvin har konstant diaré, da. :P At han tømmer kjertlene på den måten er ganske naturlig, for alt strammer seg jo og stumpen er alt stilt kjekt i været. :teehe: Fargen pleier å være ganske brunaktig, og lukter i varierende grad råtten, metallisk fiskeslo og ekle rompeting. :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Dette må du få filmet.

 

Men trodde analdritt var ganske gjennomsiktig jeg? Ikke brunt?

 

Hva er egentlig formålet med den kjertelen, er den der bare for å lage kvalm?

Formålet er å smøre når dritten kommer ut. Mennesker har tilsvarende såvidt meg bekjent. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Dette må du få filmet.

Men trodde analdritt var ganske gjennomsiktig jeg? Ikke brunt?

Hvis du med analdritt mener analkjertelsekret (...) så kan jeg iallefall meddele at det kan komme i allverdens farger. Ish. De gangene kjertelen har vært tett og vi har vært hos veterinær har den vært alt fra seriøst-wtf-can-never-be-unseen grønnaktig, gulaktig, melkehvitt og ja. Avhengig av bakteriefloraen. U to the rk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Dette må du få filmet.

 

Men trodde analdritt var ganske gjennomsiktig jeg? Ikke brunt?

 

Hva er egentlig formålet med den kjertelen, er den der bare for å lage kvalm?

Formålet er å smøre når dritten kommer ut. Mennesker har tilsvarende såvidt meg bekjent. :P

Ehm.. Nå er jeg ingen lege, men analkjertlene er vel der pga duftstoffer for markering.....?

Mennesker har ingen kjertler ved rektum, meg bekjent..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm.. Nå er jeg ingen lege, men analkjertlene er vel der pga duftstoffer for markering....?

Mennesker har ingen kjertler ved rektum, meg bekjent..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Haha. Vill gjetning fra min side altså. Føler bare det er veldig logisk.

Jeg tror du har helt rett, etter nærmere ettersyn. :P Er godt ikke alle har så vill fantasi her. Da går jeg for din forklaring.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, hørtes ut som en kjip måte (for dere) å tømme analkjrtlene på :lol:

Og sekretet kan både stinke forferdelig, eller lukte tilnærmet ingenting :)

:lol:

Dette må du få filmet.

Men trodde analdritt var ganske gjennomsiktig jeg? Ikke brunt?

Hva er egentlig formålet med den kjertelen, er den der bare for å lage kvalm?

Det kommer i varierende farger. Det er for å avgi duftstoffer. Mmmmm :lol:

Edit, så du hadde fått svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...