Gå til innhold
Hundesonen.no

Agilityåret 2015

Recommended Posts

Jeg og Ida gikk også agilityløp uoff. klubbcup igår. Vi har dessverre hatt en veldig dårlig treningssommer med bare en trening siste to månedene. Men Ida husket hva man skal gjøre og gikk feilfritt. Vi har aldri startet i AG, så det var kjekt med feilfrie felt og ok vippe. Tidtaker fikk dessverre ingen tid på oss, så vi måtte gå enda en gang, også den feilfritt. Av over ti gikk bare Ida og en aussie feilfritt. Ida vant klassen.

Imorgen debuterer vi i agility på off. konkurranse. Veldig spent. Går hopp og AG imorgen og søndag :)

Sent fra min E6553 via Tapatalk

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter som hinderretter på stevnet til Fredrikstad brukshundklubb hele helga. Ganske koselig, egentlig. Satt i hoppringen i dag, og skulle egentlig sitte i liten/mellomring i morgen og søndagen, men fikk heldigvis byttet til den store, så nå blir det to fulle dager med sikling over flotte border collier!

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til uken nå har jeg og 2 andre i klubben bestilt privattime! Jeg skal gå med Lykke, instruktøren har bra innsikt i hvilke utfordringer vi har å ta tak i så det blir nok veldig bra :ahappy:

Gleder meg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anastasia fikk sitt første napp til klasse 2 i agility igår :D

Det mest sure med de fleste av løpene våre i helga, var atter jeg glemte et hinder, hvis ikke hadde vi hatt mindre disk i helga. Så ingenting å si på whippsekreka mine :D

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

oooh, hvem er det? :D

Get Me, rød veldig flekkete tispe, samme mor som Keo. Tror de hadde bestetid og tredjeplass(?) samme dag som du sto øverst :ahappy:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Get Me, rød veldig flekkete tispe, samme mor som Keo. Tror de hadde bestetid og tredjeplass(?) samme dag som du sto øverst :ahappy:

ah, Get Me ja, hun vet hvem jeg er, trønder det å gitt :D Sto på pallen med de to ganger ila helga, der jeg var øverst den ene og get me på tredje, og dagen etter var det omvendt git :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ehm... Meldte på på gammel vane. Feil hund bare. Plutselig er Lykke påmeldt både hopp og ag. Det var jo ikke helt planen :P

Vi må trene masse felt!

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt en veldig fin stevnehelg :ahappy: 

Lørdag

Harly : disk i hopp 3 og debut  og cert i ag 3!

Lykke: disk I både hopp og ag 1. Men det er mye å være fornøyd med, spesielt agility løpet ble langt bedre enn forventet.

Skal finne film senere.

Søndag

5 feil på Harly i både h3 og ag 3. Endte med en 5. Plass og en 3. Plass. Flinkeste lille elleville! 

Disk i h1 på Lykke. Knallfin start og slalominngang. Mye å jobbe videre med,  men det er håp for trollungen :ahappy: 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Happy ending! :ahappy: Screenshot_2015-09-24-16-40-07-1.thumb.p

fikk med meg atter det var noe greier, men aldri helt hva, noen som vil forklare for en nysgjerrigeper? :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk med meg atter det var noe greier, men aldri helt hva, noen som vil forklare  for en nysgjerrigeper? :P

Sensurert utgave finnes i referatene til styret til sistnevnte hundeklubb :)

Jeg er ikke en av de direkte berørte så av respekt for de så  ønsker jeg ikke legge ord i munnen på de stakkarne som har stått i stormen i 11 mnd. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sensurert utgave finnes i referatene til styret til sistnevnte hundeklubb :)

Jeg er ikke en av de direkte berørte så av respekt for de så  ønsker jeg ikke legge ord i munnen på de stakkarne som har stått i stormen i 11 mnd. 

jeg tror jeg er så noob atter jeg forsto ikke helt, var en som hadde en klage ang stevnet de hadde i oktober, men ikke noe om hva, med mindre all oppstyret er om klubbnavnet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min klubb er jo en av de involverte, og der har det i alle fall vært skikkelig drama. Jeg har bare hørt en liten del av saken, fra en av sidene. Og der var det i alle fall ganske drøye anklager (som tydeligvis ikke stemte helt da, ettersom samtlige ble frikjent).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yay! Vi skal på innetrening i vinter :jump:

Klubben arrangerer hver søndag fra oktober og ut mars. Ettersom jeg jober turnus så deler jeg en plass med en annen i klubben, da da blir det noen treninger hver mnd selv om været blir ufyselig. Det blir bra! :ahappy:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yay! Vi skal på innetrening i vinter :jump:

Klubben arrangerer hver søndag fra oktober og ut mars. Ettersom jeg jober turnus så deler jeg en plass med en annen i klubben, da da blir det noen treninger hver mnd selv om været blir ufyselig. Det blir bra! :ahappy:

Nå følte jeg meg bortskjemt som har tilgang på hall året rundt, og uteområder på sommeren (vår/høst).? 

Men så bra!!? Innetrening er gull verdt i dårlig vær!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå følte jeg meg bortskjemt som har tilgang på hall året rundt, og uteområder på sommeren (vår/høst).? 

Men så bra!!? Innetrening er gull verdt i dårlig vær!

Har tilgang på hall hele året her og, men det blir for dyrt i lengden.

Utebanen kan jo selvsagt brukes hele året så lenge været tillater det. :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tilgang på hall hele året her og, men det blir for dyrt i lengden.

Utebanen kan jo selvsagt brukes hele året så lenge været tillater det. :)

Skjønner!? 

Er det ingen fastpris?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner!? 

Er det ingen fastpris?

Hallen er det timeleie på. Det er klubben som har ordnet en avtale for innetrening der i vinter til en grei pris. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun 3 stevnedager igjen i år, og jeg syns det er trist :P En dag på norsk vinner, samt NO.. Får håpe tiden frem til februar går fort!

Da sees vi forhåpentligvis på NV!

Jeg har meldt Lykke på utstilling og Harly på h3 så jeg håper bare det ikke kræsjer  :)

Edit:

det er forøvrig stevne i Bergen i januar :whistle: 

Endret av mokken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så deilig å få han i hus! Og ikke minst at du ikke har tatt livet av han enda!
    • Jeg tror det kommer an på. Hunden vår f.eks. har ingen problemer med at vi gir hver andre et kyss, en klem eller sitter ved siden av hverandre. Men med en gang det blir litt "herjing" i bildet, som at sambo tuller med meg, løfter meg opp, klemmer meg hardt fast etc. så begynner kjeftesmella med det samme. Han reagerer definitivt på at kontakten mellom oss blir mer intens. De andre hundene våre har også en måte å reagere på når det skjer, men det er ikke like tydelig. De prøver å klemme seg i mellom og "ber om kos", eller begynner å slikke på en av oss.  Hunder som jager vekk andre hunder som kommer for nær eier, handler nok mer om ressursforsvar ja. Enten de ser på eier som ressurs, men også ofte hvis eier har en leke eller godbiter med seg, så kan de ha ressursforsvar pga. det også. 
    • Så fin han er 
    • Marvin har inntatt soveposisonen for natt nummer to! Første natt gikk helt smertefritt. Jeg har jo en ganske motsatt døgnrytme etter nattevakt-livet, men han sovnet klokken 22 som oppdretter antok. Han våknet rundt klokken 01, og så på meg til jeg koste litt, så sovnet han igjen. Han våknet igjen klokken 3 (antageligvis bare fordi jeg var våken), og var plutselig fryktelig leken! Jeg hadde tenkt en del på hvordan jeg skulle etablere lek som forsterkning, da han ikke har virket så opptatt av leker når jeg har besøkt han, men nå snudde det! Og herlighet, @Ganzie! Jeg vet ikke hva det er med den, men han ELSKER leken du laget til han! Hadde ikke trodd han skulle være en draleke-hund i utgangspunktet, men det var han. Etter litt lek sovnet han igjen. Deretter sov han frem til 6, som oppdretter også antok. Da ble jeg vekket med tusen kyss på nesa (jeg sover på overmadrass på gulvet for å være nær han), og vi gikk en tur ut.  Han synes sele og bånd (hyssing) er litt ekkelt. For å være helt ærlig skulle jeg ønske jeg kunne vente et par dager med å vende han til dette, men i og med at vi har med en tante de første dagene og ingen hage må vi bare gjøre det sånn. Hun må jo tisse, stakar. Men det er ingen andre store protester enn at han klør seg litt av og til. På tur sitter han stort sett på armen, altså, er forsiktig med leddene hans. Men litt løping, leking og utforsking med tante tenker jeg han har godt av. Han er så rolig og trygg! Gjennom dagen i dag har han søkt til meg hver gang han våkner, og sovnet hvor som helst. I natt sov han i hulen sin, men i dag har han bare sovnet på fanget mitt, ved siden av meg, oppå foten min og generelt det han står når han finner ut at han er trøtt. Han spiser fremdeles masse og drikker minst like mye. Han gjør fra seg utelukkende på tissemattene og ute, som er utrolig deilig! I dag er han også åtte uker gammel!  
    • Kan legge ut bilde imorgen  Har faktisk ikke fått tatt noen bilder enda.
  • Nylig opprettede emner