Gå til innhold
Hundesonen.no

Agilityåret 2015

Recommended Posts

Jeg satser på å trene meg selv opp til å bli en god sprinter :aww: Haha, søren ikke bare bare med disse raske hundene! Jeg ser for meg typiske klasse 1 baner med en helt rett frem start. Man må ha en god bli i start, hunden må kunne hoppe alle hindrene som står foran den frem til deg også må man løpe som bare det og håpe på det beste :lol: Tidi mener ofte det er raskere å løpe under det første hinderet om jeg er plassert litt uti banen :P

Klart at under er korteste vei :P

Her var det var ikke bare starten som var rett frem, hele banenene hans var det :lol:

Så med en rask og uerfaren hund så kommer jeg fort langt bak og da får jeg ikke plassert meg de stedene hun trenger støtte. Trenger liksom ikke betale for disk, det klarer vi helt fint på trening :P

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klart at under er korteste vei :P

Her var det var ikke bare starten som var rett frem, hele banenene hans var det :lol:

Så med en rask og uerfaren hund så kommer jeg fort langt bak og da får jeg ikke plassert meg de stedene hun trenger støtte. Trenger liksom ikke betale for disk, det klarer vi helt fint på trening :P

Hahah, har man plass til at hele banen er rett frem? :P

Nei, jeg skjønner godt at du ikke betaler for disk.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er vi meldt på tre konkurranser kommende 1,5 uken. Starter på Stord i helgen og i Nordnæsdalen neste helg. Gleder meg veldig! Kanskje Karmøy helgen etter om jeg har råd.

Trent veldig lite i det siste, men håper på å ikke diske :P Haha.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på å melde på Karmøy jeg og. Kanskje :ahappy:

Debut i h3 på Stord denne helgen, spennende!

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Vi skal til Sandefjord lørdag og søndag, og målet er å gå et feilfritt løp :P vi har klart det før, så vi klarer det nok en gang til :) og så håper jeg vi kan få ett AG-løp med mindre enn 5,99 i feil slik at vi kan få AGI-tittelen i tillegg til AGHI-tittelen vi allerede har :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hopp1: 3. plass, 1 vegring på vanskelig bane bare 6 av 18 kom igjennom. Greit å ikke ha den sinsyke farten i slike baner :P haha.

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ag 2: feilfri, 1 plass og napp! :ahappy:

Hopp1: 3. plass, 1 vegring på vanskelig bane bare 6 av 18 kom igjennom. Greit å ikke ha den sinsyke farten i slike baner :P haha.

Gratulerer til dere begge! :ahappy:

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For en helg, for en hund! :wub:

Vi debuterte i hopp 3 denne helgen, noe som resulterte i en 2. plass og en 1. plass.

I ag 2 rasket vi med oss både napp og 1. plass!

Tilslutt sørget en ivrig fører for disk på en fin fin ag 2 bane i dag. :ahappy:

post-838-0-23278200-1434295391_thumb.jpg

• Like 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer til alle sammen! :D

Kiwi diska i begge tunnel løpene, ene pga ho kom i for full fart og tok feil inngang, men shit au! Og neste aner jeg ikke hva ho drev med, så ho løp til typen min 2 ganger, og så mener jeg å huske ho fikk 2 vegringer (fulgte ikke med på om vi fikk disk eller ei, vi stakk bare etter det :) ) men er fornøyd med henne ellers mtp første agilitystevne, og ho er en følsom hund, så venta meg litt mere krangling mtp ny plass og mye forstyrrelser og ho reagerer mye på bjeffende hunder så :)

Anastasia måtte jeg desverre trekke fra alle hennes løp pga ho ble bitt av hoggorm på onsdagen... så blir 14 dager i ro, så får vi sjå om vi får blitt klare til no til høsten istedet :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer til alle sammen! :D

Kiwi diska i begge tunnel løpene, ene pga ho kom i for full fart og tok feil inngang, men shit au! Og neste aner jeg ikke hva ho drev med, så ho løp til typen min 2 ganger, og så mener jeg å huske ho fikk 2 vegringer (fulgte ikke med på om vi fikk disk eller ei, vi stakk bare etter det :) ) men er fornøyd med henne ellers mtp første agilitystevne, og ho er en følsom hund, så venta meg litt mere krangling mtp ny plass og mye forstyrrelser og ho reagerer mye på bjeffende hunder så :)

Anastasia måtte jeg desverre trekke fra alle hennes løp pga ho ble bitt av hoggorm på onsdagen... så blir 14 dager i ro, så får vi sjå om vi får blitt klare til no til høsten istedet :)

Disk hører med, det er alltid noe positivt å ta med seg videre :)

God bedring til Anastasia!

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har meldt på til Karmøy om knappe to uker.

Gleder meg til å få gå på gress igjen, det er sjelden vare her borte :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er litt nerd.. Jeg har laget et excel-ark med mine egne resultater så langt i år. Mye mer oversiktlig enn dogweb.. Jeg har feks en total diskprosent på 50 i hopp og 37,5 i AG :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er litt nerd.. Jeg har laget et excel-ark med mine egne resultater så langt i år. Mye mer oversiktlig enn dogweb.. Jeg har feks en total diskprosent på 50 i hopp og 37,5 i AG :)

Hallo! Vi er flere :D

For 2015:

10% 1,plasser, 30% 2.plasser og 0% 3.plasser

30% annen passering, 30 % disk og 30% av løpene er napp

= totalt 10 løp i år :)

Forbedret oss kraftig fra i fjor, med 7,69% av løpene var napp :P

edit: jeg legger sammen hopp og ag da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo! Vi er flere :D

For 2015:

10% 1,plasser, 30% 2.plasser og 0% 3.plasser

30% annen passering, 30 % disk og 30% av løpene er napp

= totalt 10 løp i år :)

Forbedret oss kraftig fra i fjor, med 7,69% av løpene var napp :P

edit: jeg legger sammen hopp og ag da :)

Stilig! Etterhvert som jeg får flere plasseringer skal jeg føre statistikk over det også :)

Godt å vite at flere liker statistikk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

*Host* Meldt på Lykke som pauseunderholdning i hopp 1 neste helg *host*

Mistenker ikke noe revolusjonerende løsninger på noe i løpet av en uke, hun er strengt tatt ikke konkurranseklar. Har hovedsakelig meldt på for at hun skal få litt reell konkurransetrening :)

(Og i tillegg så pleier dommeren å ha litt tekniske baner, også i kl 1. Må styre unna "tut og kjør baner" med henne.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fornøyd med helga! Har hatt et par disk på begge hundene, men også noen fine løp :ahappy: Settervimsen med to løp med 5 feil i går, og da en 4. og 11.(i åpen) plass. Frøkna mi debuterte i går med noen og tyve feilpoeng, så gleden var stor når vi fikk 7.plass med to slalomfeil i dag. Settervimsen løp igjen et løp med fem feilpoeng, og fikk 3.plass. Nå har han mellomtittel i hopp også, men vet ikke om jeg vil søke før vi kommer oss ut av den 5-feils klubben :P

Terven skal få mer slalomtrening, og jeg skal prøve å komme til bunns i rive-problematikken til settervimsen, så kan det bare bli bedre.

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 plass og napp i hopp 2 i går :D Desverre et riv i hoppen idag, så ikkeno napp eller plassering :P

Agilityen igår fikk vi en vegring på, dagens agility er ingenting å snakke om :P

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dobbeltstevne på hjemmebane og jobbehelg.... Nedtur!

Meldte på Karmøy neste lørdag, så må få trent litt ordentlig til uken :)

Edit: barnetegning fra hopp 3 debuten (kjempegøy bane å gå, anbefales!), og et par filmer fra forrige helg ligger I bloggen :)

https://monicato.wordpress.com/2015/06/20/for-en-helg-for-en-hund/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilfri bronsemerkeprøve på Ida idag! Vi har ikke inne felter opp på møne og stige, eller vippe, men idag satt alt perfekt :D Bord var helt nytt for oss, men gikk supert!

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprykk til ag 3! :jump:

Overlevde også hopp 1 debut med Lykke, omtrent som forventet med tidvis høy "tut og kjør faktor" :P

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kun laget en enkel oversikt på bloggen.

8 starter så langt i år, 3 av de er disk. *klipp og lim * :P

Resultater

2015

27.06.15 Agility 2, Karmøy Hundeklubb. Feilfritt, 1. plass, napp og opprykk til ag 3.

14.06.2015 Hopp 3, Fitjar Stord Hundeklubb. 5 feil og 1. plass.

13.06.2015 Hopp 3, Fitjar Stord Hundeklubb. 10 feil og 2. plass.

13.06.2015 Agility 2 Fitjar Stord Hundeklubb. Feilfritt, 1 .plass og napp.

14.05.2015 Hopp 2, Os Hundeklubb. Feilfritt, 1. plass og napp. Opprykk til hopp3.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg ville for all del prøvd, men om du ikke har meldt inn forholdene ved noen av de flere tidligere anledningene, har lagt henne ta tilbake hunden uten å melde fra da heller og ikke har bevis også fra tidligere saker så stiller du antagelig ikke så sterkt. Tvert om vil du muligens sette deg selv i en litt kjip posisjon da å stå fast på at hunden har blitt misshandlet/sultet m.m. og at du ikke har varslet fra og at du har latt den bli med tilbake( også uten å varsle fra) er jo ikke akkurat til din fordel. Hvorfor skulle Mattilsynet gi hunden til deg isåfall? I verste fall blir du jo regnet som medskyldig i en straffesak. Men hunden bør jo bort derfra om det er tilfellet det du sier, samme hvem den evt havner hos(deg eller noen andre som er egnet). "Problemet" her er jo at MT ofte her folk en sjans til å ordne opp og siden ikke noe er meldt tidligere så er det vell mest sannsynlig det eneste som kommer til å skje i første omgang. De stikker innom, prater litt og får visse krav de må.oppfylle innen en gitt frist ifht utbedringer og ting å gjøre. Utgifter kan man jo godt føre opp, men her igjen så spørs det om.det blir ord mot ord. Lett å tenke at en konflikt eller noe er årsak til at du plutselig vil ha hunden og mtp hendelsesforløpet har du jo ikke så mye å argumentere med som taler til din fordel.  Dessverre.
    • Har ingenting med dominansaggresjon å gjøre, nei. Usikkerhet som du sier, stress(men da mest sannsynlig på grunn av usikkerhet) og evt ressursforsvar i tillegg. Men på en litt veik hund så kan det rett og slett være trusselnivået hunden opplever som er årsaken til at den glefser/biter når dere kjefter. Uavhengig av  om dere er veldig harde eller ikke. Dropp kjefting og bare vær heller rolig og bestemt, ta han ned uten å gjøre noe særlig utav det å be han heller gå å legge seg. Føler dere for å straffe noe utover det så er det bedre å bare rolig geleide han bort til en timeout i bånd/bur/grind eller hva dere må evt har til rådighet. Og ellers prøve å få langt som mulig forebygge at slike ting ikke skjer (feks ved å rydde kjøkkenbenken godt for alt som er interessant) og være konsekvent med å ta han ned eller kommandere han bort om dere ser at han pønsker på.npe. eller rett og slett forbud mot hund på kjøkkenet.  Ifht senga er det nok en god løsning dere har valgt. Høres ut som ressursforsvar og det kan i mange tilfeller være vanskelig å trene vekk. Spesielt i tilfeller som her hvor man tross alt ligger oppi hverandre i ressursen. Unngå hele greia er ofte det beste da. Ute kan det jo forsåvidt være andre ting som stresser han og, men det er vell uansett nærliggende å tenke at det er usikkerheten som har sin innvirkning her og. Tren på det. Ikke først og fremst bare på å stå bundet, men på å være i miljø. Og å være rolig og fokusert i miljø. Det må på plass først.
    • Vi har alle forskjellig syn på hundehold og hva som er et bra et. Jeg synes ikke at hunder skal stå på bås og bare bli brukt 1-2 timer om dagen. Hvis man skal konkurrere, uansett rase og formål, så synes jeg at hundene skal få være en del av en hverdag som  innebærer langt mer enn det å stå på bås utenom treningstida si feks. Jeg sier ikke at man skal forby all slags racing gjør jeg? Synes du virkelig at racingen, som den er idag - og da spesielt typisk greyhound racing, er bra? Jeg tror man fint kan ivareta greyhounden som den er idag med andre virkemidler og fokus.  Selvfølgelig finnes det dritt i alle sporter og hjem. Poenget er at jeg tror man fortsatt kan ivareta greyhound som rase, med god mentalitet og gode egenskaper, uten greyhoundløp. Strenge krav til regler og hundehold burde det absolutt vært, men det virker ikke som om racingindustrien (på løpsbaner som nå bli forbudt) klarer å følge dette? Mye skjult trening med inhumane treningsmetoder. Avl som nesten er som en valpefabrikk hvor hundene blir sett på som maskiner, ikke dyr og individer. Helt ærlig tror jeg ikke regler ville endret så mye, med mindre det ble helomvending MED EN GANG. Gambling forbudt -det har vært nedgang på veddeløpsbanene i noen år nå uansett,  hvorfor ikke bare slutte med det helt. Kan det også være en av grunnene til at de vil avvikle løp kanskje? Det virker som om greyhoundracing bare fortsetter idag fordi det har vært en greie i mange mange år. Jeg synes uansett ikke at det er rett å selektere og avle hunder som det blir gjort idag.  Siden det nå forbys åpnes det for at løp generelt kan bli stoppet men da er det opp til arrangører osv å vise at alt skjer under kontrollerte forhold, og at det ikke skjer lumskheter. Og det gjør det vel ikke i andre typer organiserte løp. Det er heller ikke en garanti at andre sporter blir forbudt bare fordi verstingen blir slått ned på.
    • Du må jo dele bilder da😛 Og hva skal du ta nå?
    • Hvorfor i all verden skulle det være maks av hva en småbarnsfamilie kan klare? Jeg er alene, har lite avlastning/barnepass og greier da fortsatt fint å få til hundelufting/tur, og en time er ikke noe makstid... Nå er jeg rett nok hjemmeværende for øyeblikket og ungen i bhg så nå er det ikke noe stress selvsagt, men vi er nå fortsatt mye ute på ettermiddagene med poden, i helgene og/eller etter leggetid  om jeg har mulighet og trenger det. Hadde vi vært 2 stk foreldre så de fleste kvelder hadde vært fri til å gå tur for en av to voksne så er det jo ihvertfall ikke noe problem.. Unger har ikke vondt av å være ute. Og tur/hundeaktivitet er stort sett forenelig med andre hverdagssysler. Middagen kan spises ute i skogen feks. Man kan gå til butikken, eller til og fra barnehagen eller i verste fall om man ikke kan/orker så mye på kan man i dagens samfunn feks ansette hundelufter, finne noen å bytte pass med etter behov etc om det ikke finnes noen ungdommer som gjerne lufter hunden innimellom. Mulighetene er mange.
  • Nylig opprettede emner