Gå til innhold
Hundesonen.no

Agilityåret 2015


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hopp 2: feilfri, 1. plass, napp og opprykk til hopp 3!

Vi har debutert i hopp idag Kjempe gøy!

Ja! Lokalavisen sin det Harly all in! Bilde tatt av Yngve B.

Posted Images

Flinke dere er :ahappy: Håper på å få lagt igjen 5-feilstradisjonen hjemme før agilityuka, for nå er det på tide med flere napp her også :aww:

Synes jeg også :P Er så kjipt å se på det bra løpet, så må han bare rive et hinder eller ta seg en tur bort til dommeren før dere starter. :P Skal ta meg en alvorsprat med Vegas før vi drar jeg, her skal det ikke rives :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Takk, skal kose meg maks :D

Haha, alvorsprat gjør sikkert godt det! Han har jo en kjempefin hoppteknikk, så tror det må ligge i at han justerer farta veldig selv? Har ikke funnet noe fasit enda, men syns vi kan slutte med teite feil nå :P Så nært, men så langt i fra. Får grå hår :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var Lykke og dukket opp på sammenlagtlisten (noen må være bunnpryd også :P ).

Satser på at vi får trent litt stabilt fremover nå også kanskje starte henne i september igjen. *vente i spenning på dommerinfo*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Sitter å se på EO finalen (ind) nå, herlighet for et råskinn den japanske papillonen var! Artig!

-----

Edit:

Silje og Liz nr 7 i small finalen. Knallbra! :D

Nå bygges mediumbanen, så krysser vi fingrene for Vibeke & Flint, Ina & Kee og Simon & Jej :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvordan ståa er for medium/stor? :)

Så ikke denne før nå, kan være lurt å benytte seg av enten mentions eller quote :)

Medium: Ina 8. Plass, disk på Simon og Vibeke.

1 Mudi, husker ikke navnet!

2 Thomas Raczka og Curly

3 Olga Kwiecien og Brava

Mulig jeg har byttet om rekkefølgen på 2 og 3!

Også gikk Tobias Wüst og Peanut et nydelig løp men fikk dessverre 5 feil.

Stor: Thomas disket.

1 Jessica Patterson og Trix

2 Susan Garrett og Swagger

3 Christina Kuko og Lu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funderinger...

Vi har kun en stevnehelg i løpet av høsten, satser på å få trent jevnlig mot kl 3 starter til neste år.

Har opprykk til ag 3 men usikker på om jeg skal rykke opp nå eller vente til over nyttår.

Husker ikke noe om dommerens baner, har gått for h*n før. Jeg pleier å huske de jeg liker godt og de jeg absolutt ikke liker, så antageligvis er det noe på midten... :P

Rykke opp eller ikke rykke opp, thats the question!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest Christine

Nettopp kommet hjem fra stevne, og er veldig stolt av hundene mine :heart: Settervimsen var eneste feilfrie av 21 i ag i går, og vi tok da med oss det siste nappet. I hopp2 i dag løp han inn til en feilfri 6.plass, og siden juli har han da løpt 6 feilfrie løp. Tervfrøkna hadde sin andre konkurransehelg, og jeg hadde absolutt ingen andre mål enn å finne rutiner, få gode opplevelser og å ha det gøy. Rutinene har vi tydeligvis funnet, for vi har med oss napp hjem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kommet hjem fra stevne, og er veldig stolt av hundene mine :heart: Settervimsen var eneste feilfrie av 21 i ag i går, og vi tok da med oss det siste nappet. I hopp2 i dag løp han inn til en feilfri 6.plass, og siden juli har han da løpt 6 feilfrie løp. Tervfrøkna hadde sin andre konkurransehelg, og jeg hadde absolutt ingen andre mål enn å finne rutiner, få gode opplevelser og å ha det gøy. Rutinene har vi tydeligvis funnet, for vi har med oss napp hjem :D

Gratulerer! :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde dere gjort, meldt på ag 2 eller 3? *gruble*

Funderinger...

Vi har kun en stevnehelg i løpet av høsten, satser på å få trent jevnlig mot kl 3 starter til neste år.

Har opprykk til ag 3 men usikker på om jeg skal rykke opp nå eller vente til over nyttår.

Husker ikke noe om dommerens baner, har gått for h*n før. Jeg pleier å huske de jeg liker godt og de jeg absolutt ikke liker, så antageligvis er det noe på midten... :P

Rykke opp eller ikke rykke opp, thats the question!

-------

En liten filmsnutt i bloggen fra trening med Lykke forrige dagen :)

https://monicato.wordpress.com/2015/08/11/tilbake-til-hverdagen/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Tusen takk :D Var så heldig å fikk filmet nappløpet: https://m.youtube.com/watch?v=DSpnI6uQTcs

Hva hadde dere gjort, meldt på ag 2 eller 3? *gruble*

-------

En liten filmsnutt i bloggen fra trening med Lykke forrige dagen :)https://monicato.wordpress.com/2015/08/11/tilbake-til-hverdagen/

Flinke dere er! Syns Lykke skal få være med på septemberstevnet, og føler du deg klar for ag3 med Harly så rykker du opp da :ahappy: (Veldig konstruktivt, I know :lol:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :D Var så heldig å fikk filmet nappløpet: https://m.youtube.com/watch?v=DSpnI6uQTcs

Flinke dere er! Syns Lykke skal få være med på septemberstevnet, og føler du deg klar for ag3 med Harly så rykker du opp da :ahappy: (Veldig konstruktivt, I know :lol:)

Takk! Ja, kjempekonstruktivt! :lol:

Lykke er like stabil som en sprettball men hun blir nok med på kjøtt og flesk :P

Har ganske nylig rykket opp i hopp 3 så jeg har ikke fått kjent helt på nivået enda. Og aner ikke helt hva jeg går til, lenge siden jeg har hatt kl 3 hund nå :P

Flott nappløp! Godt jobbet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Takk! Ja, kjempekonstruktivt! :lol:

Lykke er like stabil som en sprettball men hun blir nok med på kjøtt og flesk :P

Har ganske nylig rykket opp i hopp 3 så jeg har ikke fått kjent helt på nivået enda. Og aner ikke helt hva jeg går til, lenge siden jeg har hatt kl 3 hund nå :P

Flott nappløp! Godt jobbet :D

Det er jo mange som venter med å rykke opp til de er ferdig-nappet i både ag og hopp, og siden du allerede er i hopp3 så rykker du opp til ag3. Og siden du har gått for dommeren før og mener det var midt på treet så betyr det at det ikke er baner du absolutt ikke liker, så kjør på! :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange som venter med å rykke opp til de er ferdig-nappet i både ag og hopp, og siden du allerede er i hopp3 så rykker du opp til ag3. Og siden du har gått for dommeren før og mener det var midt på treet så betyr det at det ikke er baner du absolutt ikke liker, så kjør på! :lol:

Ferdig nappet faktisk.... *Bilder i hodet* :lol:

Hm. Kanskje ag 2 lørdag og ag 3 søndag?

Bør vel kanskje begynne med å finne ut når påmeldingsfristen er :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ferdig nappet faktisk.... *Bilder i hodet* :lol:

Hm. Kanskje ag 2 lørdag og ag 3 søndag?

Bør vel kanskje begynne med å finne ut når påmeldingsfristen er :P

Haha!

Høres ut som en fin oppvarming det da :) Jeg er langt fra på det nivået så har jo ikke mye peiling, men ser ikke noen grunn til å ikke rykke opp om du føler deg klar for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du føler deg komfortabel i hopp3, synes jeg du skal rykke opp. :) Om det går feil vei i klasse 3 er det jo bare erfaring :P

Agilityåret mitt har godt ganske såbra. Sprang inn to feilfrie løp uten napp på nes-stevnet og et feilfritt med napp i Sverige forrige helg. :)

Når vi gikk inn i 2015 hadde vi et napp i AG1 og et i AGH1, nå har vi et hver i AG2 og AGH2. Tilsammen 10 feilfrie løp i år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du føler deg komfortabel i hopp3, synes jeg du skal rykke opp. :) Om det går feil vei i klasse 3 er det jo bare erfaring :P

Agilityåret mitt har godt ganske såbra. Sprang inn to feilfrie løp uten napp på nes-stevnet og et feilfritt med napp i Sverige forrige helg. :)

Når vi gikk inn i 2015 hadde vi et napp i AG1 og et i AGH1, nå har vi et hver i AG2 og AGH2. Tilsammen 10 feilfrie løp i år :D

Vi har foreløpig kun gått to stevner i hopp 3 så jeg har ikke den helt store erfaringen å vurdere ut i fra enda.

Men jeg heller mot å melde på i kl 3 ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :D Var så heldig å fikk filmet nappløpet: https://m.youtube.com/watch?v=DSpnI6uQTcs

Flinke dere er! Syns Lykke skal få være med på septemberstevnet, og føler du deg klar for ag3 med Harly så rykker du opp da :ahappy: (Veldig konstruktivt, I know :lol:)

Det så jo skikkelig bra ut den videoen! :D

@Kristiin bra jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Det så jo skikkelig bra ut den videoen! :D

@Kristiin bra jobba!

Takk :D Jeg er utrolig fornøyd med henne mtp at hun er såpass fersk enda!

Edit: Det var en veldig grei bane da, men siden slalominnganger er vanskelig til tider, hun har det for travelt i slalom, og de fleste andre feilet med inngangen så var jeg spent. Hun stopper opp bittelitt før hun får hjelp videre med inngangen, men godt fornøyd uansett :ahappy: Jeg vet hva vi skal trene mer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uoff cup i klubben i dag, Logistikken gikk ikke helt opp her hjemme så jeg kom heseblesende 5 min før briefing i videregående agility.

Synes briefing en gikk ganske greit, hadde en relativ god følelse. Så var det avgårde å lufte og varme opp Harly i full fart. Det bør kanskje også nevnes at jeg er utrolig dårlig på sånne ting som skjer veldig plutselig, jeg elsker god tid og planlegging :P

Etter 2-3 hinder hadde vi plutselig en løs hund i banen, det ordnet seg heldigvis greit, ingen krøll mellom guttene. Fikk spørsmål av dommer om jeg ville starte på nytt med en gang eller gå sist i klassen. Tror aldri dette har skjedd med Harly så vi benyttet muligheten til å starte direkte for å se en eventuell reaksjon.

Fin fin flyt, bra stigefelt og vippe, ok mønefelt. Feilfritt i mål på tiden 43.10. Flinkeste Harly :wub:

På ingen måte påvirket av en hektisk oppvarming eller stoppen med hund i banen.

Husker ikke nøyaktig antall ekv i kl stor men ca 8-10 stk kanskje. 4 stk kom gjennom, Harly var eneste feilfrie :)

Nr 2, en aussie, gikk på 35,22

Nr 3, en bc, gikk på 35,71

Nr 4, en bc, gikk på 35,82

Så på tross av at dette blir et "magert" konk.år så føler jeg ihvertfall at vi er noenlunde i rute med treningen :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...