Gå til innhold
Hundesonen.no

Navneforslag til mellompuddel


Trixi
 Share

Recommended Posts

Trenger tips her. Jeg hadde navnet klart om det ble en tispe, og egentlig ikke tenkt på guttenavn. Trenger tips til guttenavn til aprikos mellompuddel. Både menneskenavn og andre navn av interesse, men helst et to-stavelsesnavn. Liker også navn som har betydning. Denne hunden har jeg lengtet etter og venta på i flere år, er virkelig en dream come true valp for meg. Hadde det blitt en tispe, skulle hun hete Lykke, fordi jeg føler ren lykke ved valpekjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Aprikos!

Søkte på samme betydning på andre språk og fikk opp dette i farta:

Irsk: "Happiness" is "sonas" (pronounced "SUN-us")

"Áthas" is more "joy" or "gladness"

Spansk: Beato

Dobbeltsjekk et annet sted om betydningen er helt riktig om du går for et ord, ikke alltid en oversetter er pålitelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felix, det betyr lykke.

Rubén, Rubin.

Edit,

Felix signifikerer en unik heldig hendelse, av varig betydning, et under, en lykke og er et litt sjelden guttenavn for et etterlengtet barn, eller ett som kanskje kom overraskende.

Suerte, flaks.

Feliz, glad.

Men du må jo like navnet, føle det passer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.... Har faktisk tenkt på Albert, fordi vi leser en del Albert Åberg for tia :) Sent from my iPad using Tapatalk

Supert å kalle opp etter en litterær barndomshelt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flere flotte tips. Mannen min og barna mine er spansktalende, så skal ikke se bortifra at det blir et spansk navn. Liker Feliz veldig godt, har bare ikke tenkt på det som et navn, men det er jo genialt ❤

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips og gratulasjoner :)

Gubben liker visst ingen av de navnene jeg liker og motsatt......

Å så er han sånn at han kommer med et forslag ene dagen, men neste dag liker han det ikke selv lenger :P

Jeg må gjerne "smake" litt på navnet noen dager for å kjenne etter om det er bra...hehe.... det må være lett å uttale og føles riktig ut. Nalle føltes ikke riktig ut, ikke et navn jeg ville valgt, men han var nesten to år da jeg overtok han, så dumt å bytte da.... Alex heter egentlig Alexandra som heller ikke føltes riktig, så da kortet jeg det ned, hun var også nesten to da jeg adopterte henne.

Ungenes navneforslag er horrible, tatt rett ut av et PS3 spill eller noe som tar ei uke å uttale :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er veldig glade i spill, type skylander og lego spill.... de har navn som Spit Fire, Spyro, Flip Wreck, WildfireTrigger Snappy etc.... 5 åringen vil bare kalle valpen for Doddo og det skal han få lov til, men vil ikke at han faktisk skal hete Doddo

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte faktisk Spyro jeg :) Hører ikke så mange som kaller hunden for Spyro ihvertfall :P

Pokemon har jo ikke noe å gjøre med Platystation og jeg er heller ikke noe flink der.

Jeg likte og Spyro! Pokemon er jo ikke Playstation, men det er jo mange barn som har spilt de senere generasjonene så det er vel verdt å nevne? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Lykke på nederlandsk - Geluk

Lykkelig på latin - Feliciter, forkorte til Feli?

Drøm på polsk - śnić eller álom på ungarsk

Aprikos på portugisisk - Damasco

Valp på esperanto - Ido

Ønske på irsk - Duil eller deseo på spansk

Litt spesielle navn kanskje men :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...