Gå til innhold
Hundesonen.no

Vindvakar, første kull


Stine Pernille
 Share

Recommended Posts

Endelig, etter mye grubling og tenking i halvannet år og vel så det, så har vi bestemt oss for å gi både kennelnavn og mudivalper en sjanse!

I helgen reiser jeg og lille Lumi på date i Sverige, og kanskje mudikull nr 2 her på sonen melder sin ankomst?!

Jeg har troen på flotte valper fra disse to. De er såklart HD og AD fri begge to, øyelyst uten anmerkning og patella u/a. Begge har gjennomført MH og innehar sine respektive titler som Norsk Champion og Svensk Champion.

Gleder meg, gleder meg, gleder meg!! :jump:

post-1340-0-13613600-1430998562.jpg

post-1340-0-18207000-1430998579.jpg

post-1340-0-56880600-1430998624_thumb.gi

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi fikk to fine paringer mellom Ajax og Lumi! Lumi likte virkelig Ajax, helt fra hun så han på flyplassen, til vi dro i dag tidlig ❤️ Full klaff! Så nå venter vi småttiser i uke 28 Sent from my iPh

Endelig er valpene her! De ble født i rakettfart onsdags ettermiddag. Det hele var overstått på rett over 2 timer, og 5 friske valper kom ut. Lumi var rolig og behersket, og lot meg hjelpe til.

Lumi er nå over 3 uker i drektigheten. Jeg forventer ikke å se noe på henne enda, men følger alltid med på forandringer i atferd. Hun har større væskebehov, tar opp mer næring og trenger mer søvn. Å l

Posted Images

Ja hun er litt spesiell, ettersom hun er fako farget, med merlegen. En genfeil, som ikke plager henne fysisk på noen måte. Så det blir spennende å se om hun gir merlevalper.

Jeg jobber med en liten hjemmeside, www.vindvakar.wordpress.com. Det kommer mer sånn litt etter litt. Jeg har ikke så allverdens mye tid til internett og slikt ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Lumi er nå over 3 uker i drektigheten. Jeg forventer ikke å se noe på henne enda, men følger alltid med på forandringer i atferd. Hun har større væskebehov, tar opp mer næring og trenger mer søvn. Å løpe med gamlefar Ace er ikke så interessant lengre og hun har lagt på seg 1kg(!!) siden sist jeg veide henne. Hun har vært veldig stabil på vekten de siste årene og lagt på rundt 10,6-7kg. Nå er hun oppe i 12kg. Verken jeg eller mannen har gitt henne mer mat :ahappy:

post-1340-0-08076000-1433245972_thumb.jp

post-1340-0-61332800-1433245982_thumb.jp

post-1340-0-92792000-1433245991_thumb.jp

post-1340-0-50829000-1433246002_thumb.jp

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En kjapp oppdatering herfra!

Lumi er nå over 5 uker drektig, og jeg er ikke i tvil om at det finnes valper der inne :) Hun har lagt seg ut i buken, målte for en uke siden og da hadde hun gått opp 1 cm i omfang. Hun har vært både kvalm og lite lysten på mat, men spiser greit nå.

Jeg kan også fint kjenne at det ligger babyer inni der, åh herregud... som jeg gleder meg!!! :D:wub:

Beklager dårlig mobilbilde, men her er frk. slim... ikke så slim lengre:

post-1340-0-59151200-1434362508_thumb.jp

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, så kjekt. Fant ut i helgen at vi har felles bekjent :lol: Og at du bodde visst "rett borti der" Haakon syns jeg var litt nerd når jeg bare "oooooh, kjenner

kjenner du hun med mudien som er hvit men er noe merlegengreier på som gjør at halve ene øyet er blått?" :lol: Han måtte på Facebook og dobbeltsjekke :D:ahappy:

Lykke til med de små :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lumi har bikket 7 uker i drektigheten. Herlighet, dette svangerskapet går fort! :D

Hun er blitt ganske tung i kroppen, og først i går kveld merket jeg at hun er "sliten". Peser og er kanskje litt lei av å være så stor :P

Jeg målte buken for noen dager siden og da lå omfanget på 47cm, hun lå på vel 42 cm helt i begynnelsen av drektigheten. Jeg har ikke sjekket vekten de siste dagene, men hun får nå RC starter for. Hun mener det ikke er så kult å spise de små knottene, men matlysten er absolutt der.

Denne uken som kommer må jeg hive meg rundt og gjøre siste forberedelser til valping. Jeg har ingen tro på at hun går til 63 dager.... Har en følelse på dag 60-61...

Så hvis noen har noen gode tips, så er det bare å slenge dem ut ;)

post-1340-0-85555200-1435558237_thumb.jp

post-1340-0-20009500-1435558246_thumb.jp

post-1340-0-31983700-1435558257_thumb.jp

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...