Gå til innhold
Hundesonen.no

Lange turer med Bichon Frise?


Kari88
 Share

Recommended Posts

Ja jeg har en bichon havanais som er ganske lik friseen og han elsker lange fjellturer :)

dsc_1763-2.jpg?w=300&h=199

På bildet er han på en av fjelltoppene i fjellkjeden Syv søstre :) Eieren hadde mer problemer med å komme seg opp enn hunden :P Så jeg tror ikke du skal tenke på at den ikke kan være med på langtur. Men som Malamuten sier må man jo selvfølgelig gjøre de vant til mye aktivitet og når de er små valper blir 5-6 timer for langt. Da er det jo veldig praktisk at de passer i sekken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste hunder (utenom hunder med pusteproblemer eller andre skavanker) kan gå laaaaaaange turer så lenge de har et visst opptreningsgrunnlag. :) Ser ingen grunn til at en godt trent og frisk bichon ikke skal kunne gå 5-6 timer på tur. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk lange turer uten problem med min tantes frisee :) Han elsket å få gå turer, men var ikke så glad i vann og å bli våt, så han ville helst gå tørt, det var det eneste jeg måtte tenke på liksom. Han ble døds sur om han ble våt på labbene bare :D Herlig hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår bichon frisé er med timesvis i skogen og han fyller 12 år om få dager :) Eneste hinderet med rasen er pelsen på vinteren. På sommeren holdes han helt kort, så han slipper at alt fester seg når vi er midt inni skogen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Alle raser kan bli med på lange turer så lenge de er trent opp til det og er friske nok, som tidligere nevnt.

Har Havanais som derimot er helt ekstremt frysepinne, så blir ikke mye lange turer på vintertid når det er en del minus pga det (han vil ikke uansett om han kles på godt, fryser som sagt ekstremt lett). Men er jo forskjeller på alle, passet ofte en Frisé tidligere som tålte kulden bedre enn min og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har ei bichon frise på 10 år :) hun har ingen problemer med å følge med på tur hvor enn det måtte være. Men hun har blitt dratt med overalt siden hun var liten, og er vant til lange gåturer :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...