Gå til innhold
Hundesonen.no

Chinese crested valper (puffer og nakne) selges med levering i slutten av juni


Recommended Posts

Så fine :wub:

Jeg syns fargen på kinesere er så vanskelig :P Noen som ser fine ut som valp blir helt vanlig som voksen, og noen som ser stygge ut som valp blir kjempe fine som voksen. Jeg skjønner det ikke!

Samme her... :P Veldig vanskelig. Men disse blir nok alle ganske så like på foreldrene sine i ulike varianter. Gråaktig med litt mørkere tupper og ulik grad av røde "innslag" innimellom.

Her har du den andre tispa oppdretter til disse valpene eier som liten bebis:

68952_862316917125654_274476539941545447

Mens nå ser hun slik ut (8 mnd gammel) - kanskje ennå litt lysere grå. :)

11082213_10153225886025549_8759353253732

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, himmel, så fine de er! Kanskje disse må inn på maskothundlista :) 

Jeg har skikkelig fått sansen. Har bedt om å få passe tispa jeg la ut bilde av over her fordi hun er SÅ sjarmerende. Tøffere enn toget og vanvittig sosial. Disse valpene vokser opp i et litt "tøft" miljø mtp sosialisering - større hunder i alle aldere. De vil forhåpentlig vis bli trygge og fine hunder :) Absolutt en rase jeg kunne hatt.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er rasen egentlig?

Jeg opplever de fleste som reservert, men det finnes jo sosiale individer av rasen også. Morsomme hunder som gjerne er litt klovnete. Veldig tøffe, på en god måte altså. Ikke pinglette små miniatyrhunder dette. Aktive og er med på lange turer, men de krever ikke all verdens. Kosegriser!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er rasen egentlig?

Min er ekstremt sosial med folk hun kjenner og besøk. Ikke fult så interessert i fremmede vi møter på tur, men de får da nuss de og, bare de setter seg ned. :P

Kan være litt vanskelige å få til å være alene hjemme og renslighetstrening kan ta tid om vinteren (...av naturlige grunner). Veldig utholdende, kan være med i timesvis på turer i ulendt terreng, aldri tom for energi på joggeturer etc. Veldig aktiv når det trengs, men passes hun av noen som kun går tur ti minutter en helg er ikke det noe problem.

Hun sover under dyna på natta, er veldig lærevillig og smart. Alltid glad og fornøyd. Det å kle på dem går fint, problemet er høy eller kram snø (potesokker kronglete pga mye klær) og når det er vått ute. Er jeg på tur og det starter å regne er det bare å løpe hjem før bikkja blir sjuk :P Sørpe er et mareritt.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren til dette kullet er omplassert innad i familien, og kommer opprinnelig fra et hjem med barn og mye tjohei. Da hun kom dit hun er nå var hun litt reservert. Nå er hun derimot mye mer sosial og uredd. En myk sjel, men veldig vennlig og kjælen. Den andre tispa jeg la ut bilde av over her er jo ennå ung, men hun er en skikkelig rakker :D Spinner rundt og løper som en kanonkule etter de store hundene. Veldig happy go lucky og skikkelig oppmerksomhetssyk. Hilser alle besøkende velkommen. :) Jeg har skikkelig sansen når det gjelder slike CCer. Har dog møtt noen nervøse individer også, og synes ikke det er noe særlig. Så riktig kull er viktig her. Etter trygge og gode foreldre, fra en oppdretter som gjør jobben med å sosialisere og prege valpene godt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto og (tilfeldigvis) snakket med oppdretter til dette kullet i stad her i Drammen, og fy søren, det gjorde jo ikke at jeg fikk mindre lyst på en liten maskothund! Spesielt ikke da hun sa at en av de ledige tispene er en som kan bli en fin jobbehund. Friiiister!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto og (tilfeldigvis) snakket med oppdretter til dette kullet i stad her i Drammen, og fy søren, det gjorde jo ikke at jeg fikk mindre lyst på en liten maskothund! Spesielt ikke da hun sa at en av de ledige tispene er en som kan bli en fin jobbehund. Friiiister!

Oioioi, blir det en sonenhund av en av disse små?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg lurer på om jeg traff to av disse i helgen? Jeg huska ikke hva kennelnavnet på disse var da jeg snakka med dama med valpene, og jeg husker selvsagt ikke hvilken kennel hun sa de var fra heller (ja, det har noe med alder å gjøre :P ). Kan det stemme @Maria ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg traff to av disse i helgen? Jeg huska ikke hva kennelnavnet på disse var da jeg snakka med dama med valpene, og jeg husker selvsagt ikke hvilken kennel hun sa de var fra heller (ja, det har noe med alder å gjøre :P ). Kan det stemme @Maria

Stemmer nok det. En naken og en puff, begge tisper. :)

- Maria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok det. En naken og en puff, begge tisper. :)

De var supersøte og veldig trivelige! Særlig puffen var veldig glad for å hilse på oss :heart: Da har jeg enda en oppdretter å følge med på til da jeg skal ha nakenhund en gang om noen år da :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var supersøte og veldig trivelige! Særlig puffen var veldig glad for å hilse på oss :heart: Da har jeg enda en oppdretter å følge med på til da jeg skal ha nakenhund en gang om noen år da :ahappy: 

Så hyggelig å høre :) Lotte oppdretter er jo ganske så fersk med rasen, men veldig ærlig og har de rette verdiene i mine øyne!

Jeg bar rundt på den nakne valpen og kooooste meg - den var jo så varm og deilig å holde på :wub: Søteste lille. Den lå i bur mens portisene var i ringen. Helt stille og rolig og tok livet veldig med ro. Håper de fortsetter å utvikle seg sånn!

- Maria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre :) Lotte oppdretter er jo ganske så fersk med rasen, men veldig ærlig og har de rette verdiene i mine øyne!

Jeg bar rundt på den nakne valpen og kooooste meg - den var jo så varm og deilig å holde på :wub: Søteste lille. Den lå i bur mens portisene var i ringen. Helt stille og rolig og tok livet veldig med ro. Håper de fortsetter å utvikle seg sånn!

Og det er det viktigste, at man er ærlig og har de rette verdiene :ahappy:

:lol: Kanskje du var med da vi møtte valpene da? Det var inne i hall B, jeg hadde på meg oransje t-skjorte og babla i vei om at jeg liker kinesere med halen opp bedre enn de med halen under magen :P Jeg nevnte til og med at jeg trodde det var en annonse på det kullet på denne siden.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er det viktigste, at man er ærlig og har de rette verdiene :ahappy: 

 

:lol: Kanskje du var med da vi møtte valpene da? Det var inne i hall B, jeg hadde på meg oransje t-skjorte og babla i vei om at jeg liker kinesere med halen opp bedre enn de med halen under magen :P Jeg nevnte til og med at jeg trodde det var en annonse på det kullet på denne siden.. hehe 

Kan ikke huske å ha vært der da, gitt. Stod stort sett ved portisringen hele dagen :P Rart det der - vært på samme forum i mange år og sikkert samme sted hundre ganger, men ikke møttes! Hvis jeg ser en jeg tror er 2ne skal jeg hilse neste hang! Haha.

Jeg har bedt om å få passe nakenvalpen jeg - siden jeg har falt sånn for rasen. Skal ikke ha småbikkje på en stund igjen, men da kan jeg jo låne :D

- Maria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...