Gå til innhold
Hundesonen.no

Leonard (12 uker valp) ble bitt ihjel


Justisia
 Share

Recommended Posts

artikel

Benedikte Svendsen (23), venninnen Judith Marcelius og chihuahua-valpen Leonardo var ved Kjøttbasaren i Bergen sentrum i 14-tiden fredag. Der møtte de på to menn som luftet en rottweiler.

Hundene skulle bare snuse litt på hverandre, men møtet endte tragisk.

Låste kjeften
– Hundene hilste i et minutts tid. Plutselig grabbet rottweileren tak i hunden min, låste kjeften og ristet den, forteller Svendsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig :( . Lurer på hva som er sant i saken da, angående om den egentlig ikke skulle hilse, hvem som lot hvem hilse og sa hva. Neste umulig å vite og jeg regner med at alle vil prøve å beskytte sine interesser her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg aldri latt min bittelille 12 ukers valp hilse på en tilfeldig så stor hund, jeg - bare et vennlig "klask med labben" vil jo kunne ta livet av den... MEN, når så det er sagt, så er det jo umåtelig trist å miste en valp på den måten!

Det er ingen tvil om at det finnes massevis av hunder der ute i verden som aldri skulle fått vært ute i offentliggheten uten seriøse eiere/hundepassere som kjenner hunden ut og inn. Ulykker skjer, oftest pga uvitenhet om hunden i enden av båndet, og her gikk det dessverre ut over en uskyldig valp.

Personlig ville jeg betalt veterinærregningen deres, jeg - hvis jeg eide den store. (Og trukket det av hundepasserens "lønn" hvis jeg hadde gitt instrukser om at hunden min ikke fikk hilse på andre.) For min hund er mitt ansvar, selv om jeg har overlatt den til andre.

Og ja - "tenk om det hadde vært et barn"-kortet... sukk...

Susanne

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge hundeloven er det den som har ansvaret for hunden som er ansvarlig for hva den gjør. Dvs at hvis jeg betaler en hundepasser eller et pensjonat for å ta vare på min hund, er det de som er ansvarlige dersom min hund gjør noe, skader noen, osv.

Tragisk sak forresten, for alle involverte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god grunn til at man ikke lar en bitteliten valp hilse på en stor, ukjent hund midt i byen uten at det en gang er eieren som går med den... De færreste hunder spiser andre hunder uten at det på forhånd blir gitt signaler om at det kan skje noe.

Trist sak, men den hadde lett vært unngått. Å betale veterinærregningen må hun da bare gjøre, det er da ikke veterinærens skyld at hunden ble angrepet av en rottweiler. Så får hun heller kreve regress av eier/passer i ettertid.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god grunn til at man ikke lar en bitteliten valp hilse på en stor, ukjent hund midt i byen uten at det en gang er eieren som går med den... De færreste hunder spiser andre hunder uten at det på forhånd blir gitt signaler om at det kan skje noe.

En god grunn til at ikke lar en hund i bånd hilse på en fremmed hund i bånd, og ihvertfall ikke uten å ha eksplisitt klarert at det er greit? Uavhengig av alder og størrelse på hundene, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god grunn til at ikke lar en hund i bånd hilse på en fremmed hund i bånd, og ihvertfall ikke uten å ha eksplisitt klarert at det er greit? Uavhengig av alder og størrelse på hundene, spør du meg.

Jada, jeg lar bikkja sjelden hilse på andre hunder i bånd jeg, men det blir sjelden død og fordervelse når en schäfer hilser på en annen schäfer, liksom. Verre med 1,5 kg chi vs 45 kg rottweiler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenkte jeg også, 4500kr for å konstatere at hunden var død?

Står ikke hva det er hun skal betale for da? Var klinikken helgestengt så vakt-veterinær måtte ringes? Inkluderer de 4500 kroner kremering, urne og slike ting? Var hunden død når den kom til klinikken eller ble det satt i gang forsøk på å redde den? I så fall: Hva ble gjort og hvilke medisiner ble gitt? Blir fort noen kroner der altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være inkludert kremering og urne?

Det blir jo påstand mot påstand hva som har blitt sagt og ikke, Men personlig hadde jeg ikke sluppet valpen bort til fremmede store hunder, Av den grunn til at det som vanligvis går bra om noe skulle skje kan være fatalt for en så liten tass...

Er jo bare tragisk for alle parter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...