Gå til innhold
Hundesonen.no

Kelaburet mitt knirker!


Crush
 Share

Recommended Posts

Mitt lagde litt lyd der døra treffer ramma når du lukker den igjen, altså på de to "utstikkerne" som hindrer døra i å forsvinne videre inn buret når du lukker den igjen. Jeg satte på en sånn hvit dings til å ha under møbler på hver av utstikkerne, og stille ble det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke prøvd noe. Føler at man ikke burde det når buret er 2 mnd gammelt :o

med noen mekaniske ting er det den første tida man må smøre/fikse på det, før det går seg til.

Ett par dråper med symaskinolje skal være nok, og siden oljen ikke bidrar til rust er den perfekt til det formålet (fun fact: låsesmeder bruker helst symaskinolje til å smøre med)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke prøvd noe. Føler at man ikke burde det når buret er 2 mnd gammelt :o

At man må smøre mekanikk er ikke uvanlig, uansett hvor nytt det er. Er jo ingen vits å ringe og styre og dra til Kelafyren med buret hvis det viser seg at det eneste som trengs er smøring på hengslene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra kelamannen med oppskrift på hvordan jeg skal fikse dette med pussing og lakk. Og at han dekker utgiftene. Samtidig sier han at det nok er hundene mine som har skrapt på dørnettingen og det stemmer ikke. Mine hunder har aldri skrapt på dørene :-) Hadde håpt på bedre svar,men her må jeg altså fikse det selv... Bra han dekker utgiftene om ikke annet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra kelamannen med oppskrift på hvordan jeg skal fikse dette med pussing og lakk. Og at han dekker utgiftene. Samtidig sier han at det nok er hundene mine som har skrapt på dørnettingen og det stemmer ikke. Mine hunder har aldri skrapt på dørene :-) Hadde håpt på bedre svar,men her må jeg altså fikse det selv... Bra han dekker utgiftene om ikke annet!!

Lani har klart å skrape litt på mitt faktisk, uten at hun er en veldig intens skraper :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har fått endret bur i etterkant, eller vet om det er mulig? Jeg er ikke sikker på hva jeg tenkte på da jeg bestilte 60 cm høy dør i 80 cm høyt bur, til 65 cm høy hund. Dørene er også relativt smale, det var med vilje for å kunne åpne dem i skyvedøra på siden. Men jeg lurer på å høre om det går an å sette inn nye dører som er høyere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Er det noen her som har fått endret bur i etterkant, eller vet om det er mulig? Jeg er ikke sikker på hva jeg tenkte på da jeg bestilte 60 cm høy dør i 80 cm høyt bur, til 65 cm høy hund. Dørene er også relativt smale, det var med vilje for å kunne åpne dem i skyvedøra på siden. Men jeg lurer på å høre om det går an å sette inn nye dører som er høyere?

ja det ville jeg tro at han lett gjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med noen mekaniske ting er det den første tida man må smøre/fikse på det, før det går seg til.

Ett par dråper med symaskinolje skal være nok, og siden oljen ikke bidrar til rust er den perfekt til det formålet (fun fact: låsesmeder bruker helst symaskinolje til å smøre med)

At man må smøre mekanikk er ikke uvanlig, uansett hvor nytt det er. Er jo ingen vits å ringe og styre og dra til Kelafyren med buret hvis det viser seg at det eneste som trengs er smøring på hengslene.

Prøv å smøre det først :)

Det er en grunn til at den er justerbar. ;) En del slike ting vil trenge tid på å "sette seg", det er ganske normalt.

Jeg har hatt bur fra CB sveiseprodukter, nesten samme som Kela, bare mindre masker og andre låser. Ble vel litt bortskjemt der... Hvor er den enklest å få tak i symaskinolje? :P

Fikk svar fra kelamannen med oppskrift på hvordan jeg skal fikse dette med pussing og lakk. Og at han dekker utgiftene. Samtidig sier han at det nok er hundene mine som har skrapt på dørnettingen og det stemmer ikke. Mine hunder har aldri skrapt på dørene :-) Hadde håpt på bedre svar,men her må jeg altså fikse det selv... Bra han dekker utgiftene om ikke annet!

Men er det flere plasser på buret, typ på nettingen, eller bare platene? Hadde sett mørkt på å pusse maskene jeg altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt bur fra CB sveiseprodukter, nesten samme som Kela, bare mindre masker og andre låser. Ble vel litt bortskjemt der... Hvor er den enklest å få tak i symaskinolje? :P

Men er det flere plasser på buret, typ på nettingen, eller bare platene? Hadde sett mørkt på å pusse maskene jeg altså :P

På maskene også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt bur fra CB sveiseprodukter, nesten samme som Kela, bare mindre masker og andre låser. Ble vel litt bortskjemt der... Hvor er den enklest å få tak i symaskinolje? :P

sybutikker/garnbutikker og noen ganger jysk eller andre slike møbel/senge forretninger. Bruker å koste mellom 20 og 60kr for ei lita flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...