Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken bil har du?


SynneWoll
 Share

Recommended Posts

En ekte postman Pat bil..... "McQueen" er en Peugeot Partner 2007 modell 4wd

1452501_10151684019411780_1232689822_n.j

Nå med sota ruter bak..

Elsker den bilen, selv om den nå skal inn på verksted å få fikset Dangel'n sin + + for x antall lapper :hmm:

Dobbelt Kela bur bak, + ett enkelt på siden. Det på siden skal byttes ut i ett større ett med dør i begge ender (Noen som har å selge? ) Så lett plass til 3-4 hunder og masse rot man må ha :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Saab 9-5 stv. God plass til hunder Har et dobbelt varicage str L baki der nå, kunne fått et hakket større et, men god plass nok for mine hunder så

Jeg er veldig nyserrig på hvilke biler dere soniser har. Mange av dere har jo flere hunder så er spent på hvordan dere løser det problemet! Tog? Limmo? Buss? Selv har jeg bare en hund, og får go

Mitsubishi Outlander 2009 mod, med bare 2 seter og god plass til hundebur og bagasje. Hadde hatt plass til flere hunder, så er ikke plassen i bilen som stopper det.

Posted Images

Ford Galaxy

Når vi skal på lang/helgetur alle sammen (2 mennesker, en baby og fire hunder) så har vi med en henger til bagasje og barnevogn

Tre hunder i bur bak og en i baksete. Hadde alle fire vært venner hadde vi hatt alle fire i bur bak. Det er fy fy, men vi har de løse sammen i et stort bur. God stableplass oppå buret, det er fordelen med Galaxy, den er høy bak.

Veldig romselig bil og jeg er super fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå en Nissan NV200, og merker at det er vesentlig mindre plass enn i Hi-Acene jeg har hatt før ja. Har to digre, doble bur bak, og da er det ikke plass til sånn veldig mye ekstra som jeg er vant til å ha med. Nå må jeg jo tenke når jeg pakker.. uvant :aww:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en rød Toyota Corolla fra 91, også kjent som "tyttebæret". Veldig økonomisk, søt liten sak! Gikk akkurat gjennom EU-kontrollen og alt :)

I tillegg har vi en mazda 6 2006-modell, stasjonsvogn. Har et trønderbur som bisken driver og vokser ut av i bagasjerommet. Får vi unger kjøper vi skiboks :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel vectra C stasjonsvogn, 2005 modell. Registrert i mai 2005, så straks 10-årsdag :lol:

Masse plass, helt grei å kjøre, vi har vært heldig med vår som har vært et godt kjøp. Kjøpte den i september 2011, men den blir nok bytta ut ila noen år :)

Opel_Vectra_C.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojojojo :frantics:

Audi A4 turbo quattro her i gården også, stasjonsvogn vell og merke..! :cool:

Min er kanskje ikke helt en 2014 modell, men one day! :aww:

Bensin-motor? Min TFSI drakk noen sinnsyke mengder olje, så jeg gav opp prosjektet og gikk over til diesel. Sparer 1500-2000kr / mnd i olje og drivstoff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kia Cee'd stasjonsvogn 2011-modell, diesel . :) Er på størrelse med en Volvo V50. Jeg hadde hatt plass til et helsveiset bur baki til en 20 kgs hund, men siden vi primært bare har minien i bilen har jeg bare et ferplast reisebur stroppet fast i det ene baksetet. Veldig fornøyd med bilen forøvrig. Masse bil for pengene og lang garantitid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensin-motor? Min TFSI drakk noen sinnsyke mengder olje, så jeg gav opp prosjektet og gikk over til diesel. Sparer 1500-2000kr / mnd i olje og drivstoff...

Har en 2013-modell A3 tfsi 1,2l. Selv den er bensintørst. Olje drikker den ikke, men med våre kjørelengder krever den oljeskift oftere enn serviceintervallene. Ellers kul bil, har en stasjonsvogn til de lengre ekspedisjonene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensin-motor? Min TFSI drakk noen sinnsyke mengder olje, så jeg gav opp prosjektet og gikk over til diesel. Sparer 1500-2000kr / mnd i olje og drivstoff...

1.8 bensin, den drikker litt- men ikke så sinnsyke mengder som historiene skulle ha det til når jeg kjøpe bilen. :) Det hadde ikke gjort meg noe om ha en billigere bil i drift, men synes drivstoff forbruket er greit nok, med tanke på at bilen er god å kjøre, bra motor, stasj og ikke minst firhjulstrekker så man kommer seg fram! :) Men kjenner at jeg har egentlig ikke så veldig vanskelig for å bruke 60 liter i uka. :innocent:

edit: Olje bruker bilen nesten ikke, fyller på kanskje en gang i året kanskje :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10409483_10152491852271327_8608094459553

Har en Ford Galaxy diesel tidlig 2000-tallet en gang (ja, så interessert er jeg :P ). Er egentlig en 7-seter, men jeg har bare 3 igjen, de 4 andre ligger i garasjen. 3 bur i bilen, 2 til mellompudlene og 1 til terven, og massevis av plass til drit jeg egentlig ikke trenger å ha med meg. Tar ut det tredje setet om en måneds tid, da Belgerpia og jeg skal på langtur til Sverige med 6 hunder. Er ikke noe stress å få med alt, det er god plass og vi er flinke til å stable :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitsubishi Pajero 2011 modell med automat gir, varebil brun (eller som vi kaller den Pajero Chief Commander Caffe Latte, den har så mye stæsj som regnsensor og ryggekamera..). Fantastisk bil for en talentløs bilpingle som meg. Masse plass i den, kunne sikkert hatt 4 kelpier i hvert sitt bur bak i uten problemer. Høyt sitter man også, diger er den og. Det er sånn at hvis jeg sjelden gang må kjøre i "vanlig" personbil sitter jeg og knyter rumpemusklene fordi jeg har følelsen av at ellers ville rumpa mi' skrubbe i bakken, sånne biler er så lave!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører en Opel Combo. Når ikke helt opp til plassen Yaris har i hjertet mitt, men den duger :)

Hundene har et stort, hjemmelaga bur (som jeg kjøpte brukt). Savner sidedører på buret da, så blir et nytt når jeg får. Er så upraktisk å måtte ta ut alt som lgger foran før hundene kan sprette ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Kjører Isuzu d-max trooper edition, 4 dørs. Veldig fornøyd, da jeg må ha 4 wd og trekkraft på 3 tonn. Bruker lite diesel til tross for automatgir. Jeg har fått laget dobbelt bur bak setene. Der er det plass til flere border collier eller små schäfere, store schäfere sitter i bur på planet om sommeren og er hjemme på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

319388_10151979432850529_1523213138_n.jp

Volvo C30, 09'mod

Kjøpte akkurat den "konebilen" pga hund, for den har grei bagasjeplass til bur, fant ut at det ikke gikk an å ha burdør som gikk utover, så da fant jeg dette plastburet med skyvedør

image_4489.jpg?r=20150410-2

Det tar ca 2/3 av bagasjerommet, så har litt plass igjen til utstyr og handleposer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Lexus RX 450 h, 2010 modell.

Min samboer har egen bil, så denne er det stort sett jeg som bruker bortsett fra i ferier osv.

Vi har burløsning fra Kulkukoira som vi er veldig fornøyde med.

Er kjempefornøyd med både bilen og burløsninga!

post-3069-0-79682300-1430129647_thumb.jp

post-3069-0-95407500-1430129739_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Samboer har en Subaru Impreza WRX, sprek morsom sak som for tiden koster oss en evighet med penger :P . Har ikke plass til bur, så bruker sele i denne bilen (vi har sølvfarget).

subaru_impreza_wrx_01-1.jpg

Jeg har nettopp kjøpt pappa sin bil, en Suzuki Liana, eller plastikkfirehjulstrekker :P . Er blitt godt vant med Imprezaen som er 4wd så ville gjerne ha det. Lianaen er litt lekebil, men den duger - og vi får plass til bur baki selv om selge bagasjerommet er knøttlite..
suzuki-liana_2536_5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...