Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2016


Synnikken
 Share

Recommended Posts

24 minutter siden, Belgerdama skrev:

Skal / skal ikke. 

Det er det store spørsmålet om dagen 

I forhold til mitt eget ønske om oppdrett er spørsmålet om man skal ta en super sjanse når man får den.  

 

Spennende! Kan jeg spør hvem? Blir en tispe til da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 660
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Etter tre valper i går kveld, endte vi med keisersnitt. Nr 4 hadde fått hodet inn i neste horn av livmoren, og lå dermed på tvers og blokket for åpningen. Alle små klarte seg, og vi sitter nå igjen me

Da ble det endelig valp på meg også!! Min første! Ikke belger, men pyreneisk gjeterhund med korthåret hode, fra kennel Petit Norvégien. Gleder meg helt vanvittig til å hente han hjem 

Nå hååper jeg at jeg kan melde meg inn i denne valpegjengen for alvor! 5 valper endte vi opp med i natt, 3 hanner og 2 tisper (+ 2 døde tisper til )  Det blir ikke bestemt hvem av tispene je

Posted Images

9 minutter siden, Wachita skrev:

Spennende! Kan jeg spør hvem? Blir en tispe til da eller?

Er ikke 100% enda så kommer mer når jeg vet mer. 

Mer dog en hannhund faktisk 

tenker litt frem i tid i forhold til min plan om oppdrett og grunnlaget mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er forsåvidt også min 2016 valp, han kom litt brått og uventet da jeg hadde slått fra meg tanken på en valp fra kullet han er i pga plassmangel til en ekstra hann.Men så ble han avbestilt i en alder av 7 mnd og jeg fant en som ville eie han sammen med meg. Veldig glad for det!
Litt rart og eie en hund som ikke bor her, men han har et fantastisk hjem med andre Siberians og vil bli evaluert på samme måte som om han bodde her så egentlig er det jo bare vinn vinn for alle parter. Jeg fikk meg ny hannhund uten å måtte ta hensyn til plassen, oppdretter fikk kjøpere hun er veldig glad for, og andre eieren fikk seg en hannhund hun ellers aldri hadde tenkt på en gang men som hun nå er veldig fornøyd med så langt :)

Så si hei til 7 mnd gamle Bolt 
Northspring's Green Lake (bildet er tatt av medeier)

13707707_10153569824976916_2876235365908

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn her eg :) 

Sambuar har lenge snakka om ny hund, samt snakka med oppdrettaren sin. Fikk tilbud om kvalp, mot at oppdrettar får ha eit kull eller to på ho. 
Etter diskutering oss imellom, har vi blitt ganske så enige. Så i dag fikk eg vite at sambuar skal plukke med seg ei lita NEG frøken på veg heim igjen etter bukkejakta, type 2,5 veke til :D 

Kjenner det klør litt i fingrane etter å kjøpe litt utstyr, sjølv om vi eigentleg det aller meste :whistle:

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

På søndag/mandag kommer det ei lita alaska husky tispe hit :D Blir rart med tispe i hus igjen, men oppdretteren skulle beholde alle hannene selv, så da blir det ei lita frøken på meg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er frøken YumYum påmeldt på sine første valpeshow, det gledes :D Men så innmari klønete da, av høstens valpeshow her er det da i to tilfeller lagt to valpeshow til samme helg. Det hadde ikke gjort noe om de som arrangerer fast på høsten hadde snakket litt sammen, det hadde jo gitt dem mer inntekter også.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir ikkje enige om namn til kvalpen. Namnet må, i følge sambuar, vere frå norrøn mytologi, så han har bestemt seg for Freke. Men eg syns det er eit litt tungt namn, i tillegg til at det hadde passa bedre på ein hannhund :P 
Har kokt med mange forslag, men blir vist berre nedstemt...

Og skikkeleg typisk at ho er 2 veker for ung til å kunne delta på kvalpeshowet som skal vere her i oktober. Veldig kjipt, sidan det er einaste utstillinga som er her omkring. Ergo ingen utstilling før til våren :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Bellare skrev:

Vi blir ikkje enige om namn til kvalpen. Namnet må, i følge sambuar, vere frå norrøn mytologi, så han har bestemt seg for Freke. Men eg syns det er eit litt tungt namn, i tillegg til at det hadde passa bedre på ein hannhund :P 
Har kokt med mange forslag, men blir vist berre nedstemt...

Og skikkeleg typisk at ho er 2 veker for ung til å kunne delta på kvalpeshowet som skal vere her i oktober. Veldig kjipt, sidan det er einaste utstillinga som er her omkring. Ergo ingen utstilling før til våren :getlost:

 

15 minutter siden, Line skrev:

Freke er en av hannhundene til @Snøfrost det vel :P

Yumyum er 4 måneder (i går), og i dag har hun fått grovklipp og bordtrening (kan være lurt før man skal på utstilling har jeg hørt):

13690980_10153855312546985_4266446822114

Får tro hun vokser inn i beina sine etterhvert :lol: 

Så fin hun er :)

 

og det stemmer ang. Freke, og han er i aller høyeste grad en hannhund :)

Forøvrig, skal du bruke navn fra Norrønmytologi, jeg er glad i slike navn selv derfor har jeg også Freke og hans valper Såga og Ymer (som jeg kaller Orca til daglig) + de fire andre gutta i kullet: Oske, Mjøllnir, Kvasir og Garm.
Men Freke og Gere er ulvene til Odin og de ER hanner :)

Navn på kvinnelige figurer i Norrøn mytologi er dessverre litt begrenset men du har jo: Frøya, Frigg, Idunn, Siv, Såga (alle er æser eller vaner). Gygrer: Gerd, Jarnsaksa, Fenja, Menja, Angerboda, Bestla, Skade, Nott

urkua Audhumbla er vel å betrakte som en hunn og noen andre minde kjente karakterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

og det stemmer ang. Freke, og han er i aller høyeste grad en hannhund :)

Forøvrig, skal du bruke navn fra Norrønmytologi, jeg er glad i slike navn selv derfor har jeg også Freke og hans valper Såga og Ymer (som jeg kaller Orca til daglig) + de fire andre gutta i kullet: Oske, Mjøllnir, Kvasir og Garm.
Men Freke og Gere er ulvene til Odin og de ER hanner :)

Navn på kvinnelige figurer i Norrøn mytologi er dessverre litt begrenset men du har jo: Frøya, Frigg, Idunn, Siv, Såga (alle er æser eller vaner). Gygrer: Gerd, Jarnsaksa, Fenja, Menja, Angerboda, Bestla, Skade, Nott

urkua Audhumbla er vel å betrakte som en hunn og noen andre minde kjente karakterer.

Ja, han ville at namnet skulle bety noko, som her; ein av ulvane til Odin. Men godt nokon er enige med meg om at Freke er eit hannhund namn! :sleep:

Skreiv ei heil liste med namn frå Norrøn Mytologi, og einaste han ikkje har streka ut, var Elva, Freya/Frøya, Gjøa og Gyda. 
Frøya heitte dog eine elghunden foreldra hans hadde når han var yngre. Kanskje der er eit ørlite håp :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bellare skrev:

Ja, han ville at namnet skulle bety noko, som her; ein av ulvane til Odin. Men godt nokon er enige med meg om at Freke er eit hannhund namn! :sleep:

Skreiv ei heil liste med namn frå Norrøn Mytologi, og einaste han ikkje har streka ut, var Elva, Freya/Frøya, Gjøa og Gyda. 
Frøya heitte dog eine elghunden foreldra hans hadde når han var yngre. Kanskje der er eit ørlite håp :P 

Frøya er et fint navn :)
Mange som heter det, men fint navn. Håper du får ham med på det! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg trå ut av skyggene og ønske en liten grå tervueren valp velkommen i slutten av oktober. :hyper:

Ettersom jeg ønsker å starte avl selv satser jeg på en import etter linjer jeg selv liker og med foreldre som har HWT og som gjetes med. 

Håper på en stabil og flott gutt med mye arbeid i seg. Er så utrolig fornøyd med de to jeg har fra før, men må litt annet blod inn her hjemme 

Møt Limited Edition of Jet Black "Limit" 

A07DFA26-9046-4B7C-A7BB-0774291B4887_zps

8732ADA1-B13F-4373-9725-AA54B88E25BA_zps

75A12635-B022-431B-A25F-CC3EB24CC013_zps

06A753BE-3F5C-43FC-9B5A-6168D0B9B8BC_zps

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under 2 veker til pirajaen kjem i hus! :D Og sidan vi overhode ikkje har nok utstyr i frå før, bestilte eg utstillingsline til lille kvalpedyret i går. Er også veldig frista til å reise innom Hööks til helga, så vi får kjøpt ein billig sele til ho. Tenkte å finne fram selen til Pia, som ho kan bruke i starten når ho enda er lita, men kjenner det stikker litt å finne den fram. 
Fristande å kjøre innom Midtun Zoo også når vi er i området, men veit ikkje heilt om det er så trygt å sleppe meg inn dit :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...