Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2016


Synnikken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 660
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Etter tre valper i går kveld, endte vi med keisersnitt. Nr 4 hadde fått hodet inn i neste horn av livmoren, og lå dermed på tvers og blokket for åpningen. Alle små klarte seg, og vi sitter nå igjen me

Da ble det endelig valp på meg også!! Min første! Ikke belger, men pyreneisk gjeterhund med korthåret hode, fra kennel Petit Norvégien. Gleder meg helt vanvittig til å hente han hjem 

Nå hååper jeg at jeg kan melde meg inn i denne valpegjengen for alvor! 5 valper endte vi opp med i natt, 3 hanner og 2 tisper (+ 2 døde tisper til )  Det blir ikke bestemt hvem av tispene je

Posted Images

Nå flytter snart flesteparten av søsknene (i løpet av neste uke), så da er det ikke lenge til det blir mer tid til River :) Clara skal være halvannen uke ekstra, og Doctor skal være til han finner et sted å bo, eller noen som vil passe ham i mellomtiden, men det blir uansett mer tid til å begynne med moroa :)

Håper hun vokser seg inn i øra etterhvert :lol:
13483047_10157027261550641_9070303870518

Ellers er hun bare :wub:
13458497_10157027260180641_4789365358371

Hilse på "tante" Izzie for første gang, litt skummelt og veldig spennende
13498057_10157022385775641_6150191925726

Både hun og alle søsknene trener på å gå i bånd. Ikke så lett å filme samtidig :lol:

 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bris er 6 uker drektig nå, og har lagt seg ut 4,5 cm rundt midjen, og har fått en annen fasong. 3 lange uker igjen nå! TJ har bygd valpekasse som nå har erstattet ene hundesengen i gangen nå. Gleder meg, håper alt fortsetter å gå så bra med Bris som det har gjort til nå. :ahappy:  Spent på antall, tror ikke det blir et veldig stort kull men 4-5 hadde vært fint. Og gjerne et par tisper, men bare det kommer en skal jeg være fornøyd. :aww: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

River ble 8 uker på tirsdag, og det tømmes for valper i heimen. Foreløpig fire igjen, en til drar i dag, Clara neste fredag og en er ikke solgt enda. Det blir uansett mye mer tid til hver enkelt, så vi begynner fra helga med videre sosialisering og båndtrening :) Første valpeshow er allerede planlagt :D Gleder meg som en unge til å stille valp igjen! Elviravalpen er blitt 4 mnd, og er påmeldt sitt første valpeshow neste helg, så jeg skal dra en tur dit for å trene litt med henne, forhåpentligvis i helga. 

River 8 uker:
13501754_10157056937720641_7649814498584

Forsøk på familiebilde, 3 generasjoner blue merle tisper:
13497845_10157056937085641_8511011306754

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mange innlegg fra meg her, men :lol:

River 9 uker, og beina begynner å gro fra resten allerede nå
13603468_10157089351255641_8726687967970

Hun er utrolig søt, kul og ganske slitsom :P Blir nok lettere etter i morgen, når det bare er henne igjen her. Da reiser Clara som sistemann av de som skal flytte :)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Betty skrev:

Jeg er ute av 2016-gjengen. Bris fikk en dødfødt valp så her har vi hatt en heller trist dag. :icon_cry: Frøkna sjøl er heldigvis i fin form.

Stor klem fra meg, jeg vet du hadde gledet deg masse til dette, og det er så utrolig trist! 

Det er ikke noen trøst, men jeg ble imponert over hvor fort Foenix ristet det av seg da hun mistet sitt kull i påska. De er noen fightere, disse tispene. Det er verre for oss oppdrettere :console: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Pringlen skrev:

Huff, så trist :(

 

36 minutter siden, Kristiin skrev:

Så trist! :(

 

27 minutter siden, Snøfrost skrev:

så trist :hug:

Takk. Har vært noen tunge timer. Det var oppdretterdebuten sin det ...

24 minutter siden, SFX skrev:

Stor klem fra meg, jeg vet du hadde gledet deg masse til dette, og det er så utrolig trist! 

Det er ikke noen trøst, men jeg ble imponert over hvor fort Foenix ristet det av seg da hun mistet sitt kull i påska. De er noen fightere, disse tispene. Det er verre for oss oppdrettere :console: 

Takk. Men, det var kanskje til det beste og. Usikker på om jeg har skrevet det her inne, men hannhunden ble brått kjempesyk to uker etter parringen med kraftig anemi, og de fant ikke ut hva og hvorfor. Ikke noe annet galt med han utover det, men han fikk sovne inn etter kort tid. Jeg syns dog hun heller kunne vært tom i stedet, litt mindre dramatisk det enn dødfødt valp. Heldigvis gikk fødselen veldig fint og etter boka og Bris var flink.

Måten Bris har taklet det på har vært en trøst. Hun er selvsagt ikke uanfektet med alle hormoner og stæsj i kroppen, men hun har vasket tårene mine og fått meg til å le et par ganger mellom hulkingen. Hun er nok raskt tilbake til normalen, men som du sier - verre for oss oppdrettere.

Nå får tiden vise om jeg tør å gi det hele et nytt forsøk ...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Betty skrev:

Takk. Men, det var kanskje til det beste og. Usikker på om jeg har skrevet det her inne, men hannhunden ble brått kjempesyk to uker etter parringen med kraftig anemi, og de fant ikke ut hva og hvorfor. Ikke noe annet galt med han utover det, men han fikk sovne inn etter kort tid. Jeg syns dog hun heller kunne vært tom i stedet, litt mindre dramatisk det enn dødfødt valp. Heldigvis gikk fødselen veldig fint og etter boka og Bris var flink.

Måten Bris har taklet det på har vært en trøst. Hun er selvsagt ikke uanfektet med alle hormoner og stæsj i kroppen, men hun har vasket tårene mine og fått meg til å le et par ganger mellom hulkingen. Hun er nok raskt tilbake til normalen, men som du sier - verre for oss oppdrettere.

Nå får tiden vise om jeg tør å gi det hele et nytt forsøk ...

:heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt lenge planlagte 2016 kull ser ut til å henge i en tynn tråd. Tispa stoppet opp midt i løpet :-/ 

Derimot ser det ut til at mitt andre 2016 kull går i boks. Så vi gleder oss til de valpene kommer.  6 uker drektig i dag. Gått opp 0,7 kg forrige uke (og 0,5 kg uka før). Buklinja er lav og tispa oppfører seg drektig.  Så da krysses det fingre for at det ikke er lureri :)

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...