Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2016


Synnikken
 Share

Recommended Posts

51 minutter siden, Perfect Image skrev:

 

Ja skikkelig små bamser altså! Og SÅ myk. Ser det ble veldig mye negativt i forrige post men er mye positivt også emoji38.png Veldig kosete og skjønn personlighet. Vet ikke hvordan de generelt er men hun er veldig sosial inne (ikke ute emoji14.png ) i forhold til resten av familiens elghunder. Hun sover i grinda hele natten ved siden av oss og holder seg nok på morgen til vi kommer oss ut, veldig kjekt da med en litt eldre valp :)

 

Gratulerer med grå :) De er noen skikkelig kosebamser, mine skal helst ligge oppå meg, men det er inne ja :D Ute er de over alle hauger med en gang de har mulighet til det. Jeg vil tro at det er litt av en overgang for de som er vant til "skopussere", men for oss som gjerne vil ha slike hunder er jo det bare positivt. Vi har jo ei som er litt for lydhør stakkar (en skikkelig skopusser), og det kan være litt slitsomt :P 

Grå er jo gjerne som andre spisshunder - lærer fort, men er litt selektiv i hva de gidder å lystre, så korte økter er nok tingen ja :teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 660
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Etter tre valper i går kveld, endte vi med keisersnitt. Nr 4 hadde fått hodet inn i neste horn av livmoren, og lå dermed på tvers og blokket for åpningen. Alle små klarte seg, og vi sitter nå igjen me

Da ble det endelig valp på meg også!! Min første! Ikke belger, men pyreneisk gjeterhund med korthåret hode, fra kennel Petit Norvégien. Gleder meg helt vanvittig til å hente han hjem 

Nå hååper jeg at jeg kan melde meg inn i denne valpegjengen for alvor! 5 valper endte vi opp med i natt, 3 hanner og 2 tisper (+ 2 døde tisper til )  Det blir ikke bestemt hvem av tispene je

Posted Images

Nå har vi endelig vært å hilst på valpen vår som er 3 uker?. Såå nydelig! Vi skal besøke den 1-2 ganger i uken frem til vi kan ta den med hjem. Syntes dette er en flott ordning?? Vi bor 15 min unna.

Jeg har lagt merke til at vår valp piper  mer enn de andre i kullet. Det er når den ligger alene. Med en gang vi tar den opp, stopper den å pipe. Den stopper også å pipe når den klarer å komme seg nær en annen av valpene eller moren. (Nå har den lært å gå, fordi den vil ligge nær de andre, så lurt sånnsett) Er denne pipingen vanlig?  Grunnen til jeg lurer, er at jeg legger merke til at de andre valpene ikke gjør det i like stor grad.. Satser på at det er fordi den er en skikkelig kosehund?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Lady Milla skrev:

Nå har vi endelig vært å hilst på valpen vår som er 3 uker?. Såå nydelig! Vi skal besøke den 1-2 ganger i uken frem til vi kan ta den med hjem. Syntes dette er en flott ordning?? Vi bor 15 min unna.

Jeg har lagt merke til at vår valp piper  mer enn de andre i kullet. Det er når den ligger alene. Med en gang vi tar den opp, stopper den å pipe. Den stopper også å pipe når den klarer å komme seg nær en annen av valpene eller moren. (Nå har den lært å gå, fordi den vil ligge nær de andre, så lurt sånnsett) Er denne pipingen vanlig?  Grunnen til jeg lurer, er at jeg legger merke til at de andre valpene ikke gjør det i like stor grad.. Satser på at det er fordi den er en skikkelig kosehund?

 

For meg forteller det meg at valpen ikke liker å være alene, noe som kan gi problemer når dere skal trene på alene-hjemme-greier. Samt at den kan være noe sta, for min var sånn når hun var 6 uker og som 7 år gammel hund er hun nøyaktig like sta :lol: Men then again er det snakk om en 3 uker gammel valp, så det er jo ikke mye de egentlig gjør utover å orme seg bortover/lage lyd/spise/sove...  :P Ville ventet til valpen(e) er 6-7 uker gamle før jeg ville sagt noe bestemt om personligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frantics: :frantics: Hva har jeg gjort? Fått bekreftelse på at oppdretter er villig til å beholde valpen de ekstra mnd det trengs mtp rabiesvaksinen [emoji4] Første parring i går, og det blir en i dag og! Kanskje det er tegn på at jeg er klar siden jeg har sjekket utstillingene vi kan dra på neste sommer? :teehe: Og C skal ringe på en campingvogn vi vil kjøpe i dag [emoji38]

Rasen er staff, jeg klarer ikke å bytte foreløpig..... Parringen ligger ikke ute offentlig noe sted så det kommer jeg ikke til å skrive. Jeg går for det kjente denne gangen, og håper virkelig det står til forventningene. Tispas 2 kull og forrige kull kom det 2 tisper og 1 hannhund, så det er ikke brått sikkert det blir valp engang. Pratet en del med ei som har tispe fra forrige kullet, og det er bare positivt om både hund og oppdretter [emoji4] Pratet også med oppdretter/eier av faren til kullet og hvor også moren til tispa kommer fra og han er også veldig positiv.

 

Jeg og lurer på hva som skjedde i dag ? Brått ble det valp på meg og? Skrekkblanda fryd i magen min nå ?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sbtlita skrev:

Jeg og lurer på hva som skjedde i dag ? Brått ble det valp på meg og? Skrekkblanda fryd i magen min nå ?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Krysser fingrene for at det kommer en søt lita jente til deg! :wub: Du blir forvert igjen?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sbtlita skrev: Jeg og lurer på hva som skjedde i dag ? Brått ble det valp på meg og? Skrekkblanda fryd i magen min nå ?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Krysser fingrene for at det kommer en søt lita jente til deg! :wub: Du blir forvert igjen?

Ja, håper det jeg og ? Hadde liksom ikke sett for meg at det ble hannhund på meg nå ihvertfall ?

Skal være forvert ja. Syns det er helt greit å være det, spesielt for de ?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2. september 2016 at 9:01 PM, Bellare skrev:

Er det normalt at kvalpar tissar SÅ mykje? Kan ikkje hugse å ha hatt ein kvalp i hus som har ei så ekstrem blære som Hera har. Tissar nokre gangar når vi er ute, men ein knapp halvtime etter at vi er inne igjen, kan eg finne 2-3 nye tissedammar... Og ikkje berre litt som kjem ut av den lille kroppen der heller, blir sprø snart :|

Mine har tissa "hele tiden" når de har vært våkne. Holdt seg hele natta, men tissa typ hvert 5-10 minutt når de har vært våken. Nå har de vært veldig aktive begge to da, så da skjer ting fort :P 

På 3. september 2016 at 1:45 AM, tmp skrev:

Bare fordi han er verdens søteste baby Bob Hund :heart:

Her på tur i skogen med lille flokken sin

20160831_114653.jpg

Gleder meg til å hilse på han neste uke :wub: 

På 4. september 2016 at 6:00 PM, Bellare skrev:

Er ikkje kvalpeshow for alle rasar? 

Mulig er eg litt tidleg ute for å melde på til ei november utstilling, men får opp at "Rasen kan ikke delta i valpeshow". Eller melder man ikkje alltid på via nkk lenger når det kjem til det? Har sendt melding til klubben som skal ha utstilling, dei har sett meldinga, men ikkje svart enda. Og eg er utålmodig :teehe:

Velkommen til utstillingsverdenen for jakthunder :D det er igrunn bare klubbens utstillinger og nkk man kan stille på. Min gruppe 7-hund kan jeg stille omtrent hvor som helst, mens gruppe 6-hunden går under Norske harehundklubbers forbund, og dermed gjelder kun egne og nkks utstillinger. På valpeshow varierer det :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigers er på besøk og har med seg sin lille grå, og som om det ikkje var liv nok i heimen med ein sånn liten sak, så er her no to stykk i helga ?

Er knappe 2 veker som skiller dei, så dei leikar og herjar rundt som aldri før.

828840cf43468d449f149e6af56bd3c2.jpg

3ccac05b5b188deb510bb19276f9c0fa.jpg

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hentet vi endelig lille Embla i Trondheim. Bilturen hjem tok 9 timer men hun pep og gråt kun de første 15 minuttene. Har vært flink og sovet og holdt seg i hele natt. Gleder meg til fremtiden med denne herlige lille hunden :wub:

 

image.jpeg

image.jpeg

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9. september 2016 at 9:19 PM, Melgu skrev:

Sniker meg inn med lille Nyx (Samegulds Scylla), en 12 uker gammel lapsk vallhund tispe :) grisen er forøvrig fortsatt dritskummel :P

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Hælledussan :wub:  valget sto mellom lapsk og stabij da jeg skulle ha valp, det ble stabij. Håper du oppdaterer oss mye om denne lille :D har hun egen tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.9.2016 at 10:33 AM, Helene91 said:

I går hentet vi endelig lille Embla i Trondheim. Bilturen hjem tok 9 timer men hun pep og gråt kun de første 15 minuttene. Har vært flink og sovet og holdt seg i hele natt. Gleder meg til fremtiden med denne herlige lille hunden :wub:

 

image.jpeg

image.jpeg

Hvilken oppdretter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18. september 2016 at 5:36 PM, Monikawt skrev:

Hælledussan :wub:  valget sto mellom lapsk og stabij da jeg skulle ha valp, det ble stabij. Håper du oppdaterer oss mye om denne lille :D har hun egen tråd?

Regner med du angrer... :lol:;) nei hun har ikke egen tråd, den hadde jeg nok aldri husket å oppdatere :whistle: hun er veeldig søt ja, men samtidig full av futt og meninger! Gleder meg til hun vokser til og å få se utviklingen hennes! Akkurat nå går det mest i å beskytte den andre hunden fra pirajatennene til lille monsteret, hååper hun snart begynner å si ifra litt selv! Hvis ikke blir det fullstendig diktatur i dette huset :getlost:

image.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Melgu skrev:

Regner med du angrer... :lol:;) nei hun har ikke egen tråd, den hadde jeg nok aldri husket å oppdatere :whistle: hun er veeldig søt ja, men samtidig full av futt og meninger! Gleder meg til hun vokser til og å få se utviklingen hennes! Akkurat nå går det mest i å beskytte den andre hunden fra pirajatennene til lille monsteret, hååper hun snart begynner å si ifra litt selv! Hvis ikke blir det fullstendig diktatur i dette huset :getlost:

image.jpg

Hihi, nei det gjør jeg ikke :lol: men jeg synes jo fortsatt de lapske er utrolig nydelige, og håper på at jeg en dag kan ha en :) 

haha, kjenner til det der :P hannhunden min sa ikke fra i det hele tatt før valpen hadde vært i hus ca en måned, mens tispa sa fra ganske tidlig. Hun har jo hatt to valpekull, så hun vet akkurat hva hun gidder og ikke :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen har vært på valpeshow igjen :)
14368899_10157432350135641_7819389030335

BIR og BIS2 første dagen (ingen grupper) og BIM andre dagen :) Hun er en fryd å ha med seg rundt, og inne i ringen også. Elsker oppmerksomhet! Har så og si ikke trent på det her (én ringtrening og to valpeshow tidligere), men hun løper foran av seg selv, står nesten helt stille under håndtering, flink med tannvisning osv. Veldig glad for det! Og jeg merker at all kontakttreningen vi driver med på lydighetstreningene har lønt seg veldig, for hun søker ofte kontakt selv og tilbyr en atferd (som regel sitt, noen ganger stå) når det er mye forstyrrelser, fordi hun har begynt å skjønne at det lønner seg mer å være hos meg :) Sporet har vi ikke fått jobbet med på halvannen uke, men vi skal ihvertfall få tid i helga. Hun har en veldig fin innkalling på tur, selv om jeg selvsagt får mye gratis av å ha de voksne løse, men hun har aldri prøvd å løpe vekk fra meg/dem. Måtte det vare. 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det vel på tide å snike seg inn her igjen! Jeg har hatt fryktelig uflaks med hundene mine de siste årene. Først mistet jeg Luno, og så ble Jolie syk og måtte til slutt avlives bare 4 1/2 år gammel. Litt for mye, og jeg vurderte om jeg orket mer belger. Men så hadde det seg sånn at før jeg visste at det ikke gikk mer med Fjollen hadde jeg bestilt en valp fra verdens snilleste oppdretter som lot meg være ubesluttsom så lenge jeg trengte. Og jo mer det nærmet seg, jo mer sikker på at dette var helt rett. Så etter enda mer om og men (tispe, hannhund, hvilken tispe, nei, sannelig, det ble en hannhund! ?), kom denne unge herren i hus i går, og han er bare helt herlig - snill og søt og blid og herlig nysgjerrig, og så syns jo jeg han bare er nydelig (men for all del, viser du meg ordet "objektiv" i en ordbok kommer jeg bare til å se forvirret på deg! ??). Gleder meg masse til ny valpetid, og (*bank i bordet*), forhåpentligvis mange morsomme år fremover! Si hei til Izgara's Helios "Mio", 9 1/2 uke :ahappy:

*Edit: Ingen bilder, prøver på nytt:

29597720520_94ee28d4ce_z_d.jpg

image

*Edit 2 (vel 3 ?): Beklager stor tekststørrelse, skrev i en app og limte inn siden jeg trodde alt forsvant om siden ble lagret på nytt. Ser de tekniske nyvinninger gjør at alt fortsatt er der likevel ???
 
 
  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg har skikkelig angst når det kommer til å importere :lol: Heldigvis må jeg ikke bestemme meg enda! Jeg er i dialog med en norsk oppdretter, der må bare helsa være på plass før dem bestemmer seg. Blir isåfall 2017 valp da, det blir det jo egentlig uansett siden jeg ikke kan importere Englandsvalpen før i Mars ish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Eliandrea skrev:

Da var det vel på tide å snike seg inn her igjen! Jeg har hatt fryktelig uflaks med hundene mine de siste årene. Først mistet jeg Luno, og så ble Jolie syk og måtte til slutt avlives bare 4 1/2 år gammel. Litt for mye, og jeg vurderte om jeg orket mer belger. Men så hadde det seg sånn at før jeg visste at det ikke gikk mer med Fjollen hadde jeg bestilt en valp fra verdens snilleste oppdretter som lot meg være ubesluttsom så lenge jeg trengte. Og jo mer det nærmet seg, jo mer sikker på at dette var helt rett. Så etter enda mer om og men (tispe, hannhund, hvilken tispe, nei, sannelig, det ble en hannhund! ?), kom denne unge herren i hus i går, og han er bare helt herlig - snill og søt og blid og herlig nysgjerrig, og så syns jo jeg han bare er nydelig (men for all del, viser du meg ordet "objektiv" i en ordbok kommer jeg bare til å se forvirret på deg! ??). Gleder meg masse til ny valpetid, og (*bank i bordet*), forhåpentligvis mange morsomme år fremover! Si hei til Izgara's Helios "Mio", 9 1/2 uke :ahappy:

*Edit: Ingen bilder, prøver på nytt:

29597720520_94ee28d4ce_z_d.jpg

image

*Edit 2 (vel 3 ?): Beklager stor tekststørrelse, skrev i en app og limte inn siden jeg trodde alt forsvant om siden ble lagret på nytt. Ser de tekniske nyvinninger gjør at alt fortsatt er der likevel ???
 
 

Så utrolig nydelig Mio er! Blir helt forelsket! :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...