Gå til innhold
Hundesonen.no

To tisper med løpetid. Jokking.


LilleZara
 Share

Recommended Posts

Vi er så heldige å har to løpetisper i hus for øyeblikket :P (Er egentlig fint å få det gjort da)

Begge to er ståklare og jokker veldig mye på hverandre. Er det greit å bare la de styre på? De jokker aldri på hverandre ellers,så det er trigget av løpetiden. De blir stresset etter en stund og da bryter vi det selvfølgelig av. Men før de blir det er det egentlig ganske morsomt å se på,men usikker på om jeg egentlig bør la de få lov.

Jeg har forresten lært ut i fra dette at Frost er en "fort gjort"-jente,og Zara en "gentle lover" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt moro må de jo få lov å ha :P Nei, altså... Her er det rene horehuset i løpetidene. Og hannbikkja er ikke innvollvert. Jeg stopper dem om jeg irriterer meg over dem (som er ganske ofte - det er et problem for de tobeinte, ikke de firbeinte.... ) Forøvrig får de gjøre som de vil. De har da sine behov ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt moro må de jo få lov å ha :P Nei, altså... Her er det rene horehuset i løpetidene. Og hannbikkja er ikke innvollvert. Jeg stopper dem om jeg irriterer meg over dem (som er ganske ofte - det er et problem for de tobeinte, ikke de firbeinte.... ) Forøvrig får de gjøre som de vil. De har da sine behov ;)

Dachs-greie??

Her i huset er det dachsen som jokker om hun får lov. Hvilket hun ikke får..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eldste sheltien til svigermora mi er jokkete av seg, spesielt i forbindelse med løpetid. Ser dødsteit ut med en knøttliten (voksen) dritsøt sak som jokker i vei på den andre blÅnde blue merlen som er mye større og ikke skjønner et pøkk :lol: . Håper jeg ikke får samme atferden på Mirai, hehe (holdt på å skrive "på meg selv", ups).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tispene mine har alltid jokket på hverandre i forbindelse med løpetid.

Man ser stor forsjell på det og stress jokking. Noe jeg ofte syns bare foregår de første hormonelle fasene på egen rase, mest på valper faktisk.

Eldste tispen bruker det også for å jekke ned jypplinger hun mener gjør for mye ut av seg. (og det funker :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dachs-greie??

Her i huset er det dachsen som jokker om hun får lov. Hvilket hun ikke får...

Etter at jeg har hatt/har nå 6-7-8-9 dachser omkring i slekten vil jeg nesten bekrefte det :P To brødrepar som jokket på hverandre, og en et tredje hjul på vogna som mistrivdes som plastikkdukke.. :aww: Ellers ei tispe som er rolig og "normal" (sikkert fordi hun er langt i fra normal :lol: ) og ei tispe som fortsatt er valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg har hatt/har nå 6-7-8-9 dachser omkring i slekten vil jeg nesten bekrefte det :P To brødrepar som jokket på hverandre, og en et tredje hjul på vogna som mistrivdes som plastikkdukke.. :aww: Ellers ei tispe som er rolig og "normal" (sikkert fordi hun er langt i fra normal :lol: ) og ei tispe som fortsatt er valp.

Har aldri hørt eller opplevd at dette er noe som er typisk for rasen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos langhårs og dverghanner er det vel en del sånn adferd, men det er vel mer en miniatyrhundgreie enn dachsgreie :P

Har ikke fått inntrykk av det heller jeg da,men :P Mulig det er jeg som er distré og bare ser forbi sånt da jeg ikke sliter med det selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...