Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Er påmeldt ihvertfall. Minimalt motivert for tida, og har ikke trent siden vi starta i Hokksund, men pyttsan...

Hadde du dommeroppdrag i løpet av helga? :)

Trening ja... Har ikke trent siden Sandefjord, for ikke å snakke om at jeg er borte helt til dagen før vi reiser oppover :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde du dommeroppdrag i løpet av helga? :)

Trening ja... Har ikke trent siden Sandefjord, for ikke å snakke om at jeg er borte helt til dagen før vi reiser oppover :lol:

Nei, skal starte. Alle offisielle stevner har jo stort sett dommere booket fra i fjor, så lenge det ikke er noe frafall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er påmeldt alle 3 dager i Bø :)

Sent fra min SM-G850F via Tapatalk

Skal du ha Twiggy med deg? :wub:

Da skal vi heie på Odin (bare han?) og Aïda! :D

Keo skal forresten gå fredag og søndag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Skal du ha Twiggy med deg? :wub:

Da skal vi heie på Odin (bare han?) og Aïda! :D

Keo skal forresten gå fredag og søndag.

Jepp, hun kommer :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Facebooksiden, ser det ut til. :) Azawakhen er jo ikke med en gang jo. Og ingen leonbergere. Overrasket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor får man egentlig ikke starte med løpetidstisper? Litt rar regel syns jeg..

Det gjør man vell i Elite, på samme måte som i LP? Det er vell rett og slett fordi det skaper skjeivhet for ett av kjønnene (og andre rare tisper :lol:) som går på banen og får heftige forstyrrelser. I forhold til agility så er det jo mye sitt, dekk og andre øvelser som smører banen med løpetid :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjør man vell i Elite, på samme måte som i LP? Det er vell rett og slett fordi det skaper skjeivhet for ett av kjønnene (og andre rare tisper :lol:) som går på banen og får heftige forstyrrelser. I forhold til agility så er det jo mye sitt, dekk og andre øvelser som smører banen med løpetid :)

I elite ja. Sant at det er mer sitt, dekk osv, men synd uansett. Og ja, jeg syns det var synd også før jeg kjøpte tispe :P

Edit: ja til matter ved alle skilt? :lol: Neida, jeg kan forstå regelen, selv om jeg syns det er synd. (Agilityfolk reagerer med "HVA? Ikke lov?" Og rallyfolk reagerer motsatt "hva? Lov med løpetid i ag?" :P)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle gjerne vært på Bø med brasilianeren i klasse 2 og debutert med dvergschnauzeren i klasse 1, men venter løpetid på brassen så da har jeg ikke meldt på noen av dem.

Lykke til alle som skal starte!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi skal alle tre dager!

HJELP :hyper:

Åååh! Hvilken klasse? :ahappy:

Skrik ut om du ser meg, lille trille med naturlig orange hår, eventuelt med en gul BC i hånda :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åååh! Hvilken klasse? :ahappy:

Skrik ut om du ser meg, lille trille med naturlig orange hår, eventuelt med en gul BC i hånda :)

Klasse 2 :)

Jeg har den eneste HG som er påmeldt :D Så jeg er ikke så vanskelig å se heller. hehe huff.... kjenner jeg gruer meg litt nå. Er spent på om hunden min virker til helgen :P Eller om jeg virker for den slags skyld. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klasse 2 :)

Jeg har den eneste HG som er påmeldt :D Så jeg er ikke så vanskelig å se heller. hehe huff.... kjenner jeg gruer meg litt nå. Er spent på om hunden min virker til helgen :P Eller om jeg virker for den slags skyld. hehe

Samme klasse som oss da, ser til og med ut som vi er i samme briefing også :lol:

Krysser fingrene for at Keo fortsatt kan 'sitt', for vi har neimen ikke trent siden juni :lol:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme klasse som oss da, ser til og med ut som vi er i samme briefing også :lol:

Krysser fingrene for at Keo fortsatt kan 'sitt', for vi har neimen ikke trent siden juni :lol:

Ikke mye trening på oss heller nei.... Hera har vært 2 uker på ferie nå og denne uken skal hun lade opp etter å ha vært på "ferieleir" hos ei som har 4 HG. De har ikke ligget på latsiden, hun er ganske kaputt nå ivertfall. haha

Jeg har lagt ned lekeforbud med ungene og andre hunder denne uken. Nå er det kun kjedelige tisseturer :D Så håper jeg hun får opp litt krutt til Bø :)

Så gøy, da snakkes vi i ringen kanskje ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir hyggelig å si hei, men om jeg virker litt avvisende og mutt så ikke ta det personlig. Jeg er i litt variabel form for tiden og når jeg er i dårlig form så er det ganske krevende å fokusere på å snakke med folk. :/

Forhåpentligvis er jeg i ganske god form, og da er jeg ganske hyggelig. Tror jeg. :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir hyggelig å si hei, men om jeg virker litt avvisende og mutt så ikke ta det personlig. Jeg er i litt variabel form for tiden og når jeg er i dårlig form så er det ganske krevende å fokusere på å snakke med folk. :/

Forhåpentligvis er jeg i ganske god form, og da er jeg ganske hyggelig. Tror jeg. :)

Tar det ikke personilg nei :D Er slik på konkurranser, enten man er i form eller ikke. Jeg blir selv "innesluttet" og rar rett før jeg skal i ringen ivertfall. Er ikke vits i å slå av noen prat da. haha

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konkurranse-skylapper er et godt kjent fenomen, det innblandet 'her-skulle-ikke-jeg-vært-meldt-på-nerver' gjør en god mix :lol:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rett før start forstyrrer man da uansett ikke noen!

hahaha :D Nei, det gjør man ikke. Desverre skjer det ;) Men da må man bare være som man er så får folk bare bli fornærma :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg svarte på mailen om frivillige da jeg har hele lørdagen fri, ikke fått svar og kan tenke meg det haster. Burde jeg ta kontakt med med klubben eller sekretær på FB? :)

Edit: Ser nå posten de har lagt ut i natt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Problemet er vel at valper generelt, og en del andre hunder, sjelden går så pent i bånd at bruk av halsbånd (som jeg regner med du mener) er uten risiko for for skade. Og at noen av oss skiller på tur og trening/konkurranser ved bruk av sele/halsbånd.  
    • Årsaken bak utagering er som regel usikkerhet. Dette er vanligst i bånd, en situasjon hunden kan føle seg hjelpeløs i da den ikke har mulighet til å utøve naturlig adferd for å unngå å havne i en konfornatasjon.

Det er mange ting hunder kan være usikre på, noen er redde folk, noen er redde for hunder og noen lar seg skremme av ting i miljøet. Noen er redde for alle tre, andre har en de er usikre på.

Utagerende hunder forekommer i alle raser, så det er vanskelig å skulle objektivt peke ut enkeltraser som verre enn andre.
    • Raser som er avlet for å passe på enten hus, eier, buskap eller andre ting, samt raser som har fått svak mentalitet pga. dårlig avl, kan nok være mer disponert for å bruke aggresjon enn andre. Når det er sagt, så er det ikke mange raser jeg vet om som jeg aldri har sett en utagerende hund av (med mindre de er veldig sjeldne). Som flere her er inne på er det ganske stor forskjell på hva hunder utagerer på, og hvorfor. Ressursforsvar og redsel/usikkerhet er de vanligste årsakene, men i hvilke situasjoner de utagerer kan likevel variere.
    • Hunder kan utagere mot ulike ting som du nok er klar over og det vil vel for de fleste ikke være likegyldig HVA hunden utagerer mot? 
    • Mine tre fores med Acana og provit, to av de har også gått på orijen/provit Fungerte fint for alle, men valgte å bytte til Acana/Provit til alle tre pga pris  
  • Nylig opprettede emner