Gå til innhold
Hundesonen.no

Rallytråden!


HeraHiromi
 Share

Recommended Posts

3 timer siden, Nathalie98 skrev:

Vi hopper i det etter litt overtalelse! Målet er å ha en fin opplevelse :ahappy:

Du hadde ikke stort valg når du først begynte å vurdere det :D

1 time siden, TrasselTrollet skrev:

Tack, det var ju helt ok pris. Då skall jag se om de har en plats över till mig också. =)

Det har de nok! Kjempefint område der oppe om du ikke har vært tidligere :)

 

Vil bare tipse om at de alltids trenger hjelp på NM, som det står i påmeldingsskjema. I fjor satt jeg i utregninga og hjalp til generelt på plassen, bare hyggelige mennesker å samarbeide med :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hei. Ikke så mye tid til å skravle... MEN NÅ ER JEG AUTORISERT DOMMER!

Ja, det må jo kunne sies å være en vellykket Sverige-tur. 3x kvalik, svensk mellomtittel og søndag klinket vi jammen til med pallplass også  Jeg trodde jeg hadde lest meg godt opp på regelverket for s

Klasse 1-debut i dag, og jammen klinket vi til med 195 poeng og direkteopprykk! Det hadde jeg virkelig ikke trodd i mine villeste fantasier engang

Posted Images

10 timer siden, maysofie skrev:

Du hadde ikke stort valg når du først begynte å vurdere det :D

Det har de nok! Kjempefint område der oppe om du ikke har vært tidligere :)

Hur fick du bokat? Efter vad jag läser på deras hemsida tar de inte emot bokning för annat än hytter, allt annat verkar de ha drop-in på... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mokken skrev:

Dere med matglade hunder, hvordan trener dere 201 "8 tall mat"? Tomme skåler, mat i skål og medhjelper/matredder, annet...? :P

Gitter over skålene (jeg bruker sånn som er på engangsgrill), sånn at det er umulig å få tak i godbitene og selvbelønne. I starten gikk jeg også med hunden i bånd på trening, sånn at det ikke skulle være et alternativ å snike seg bort til skålene for å sjekke de ut. Målet var da at hun skulle skjønne at den eneste måten å få belønning på var å ignorere skålene fullstendig. Fungerte kjempefint på trening i alle fall :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, mokken skrev:

Dere med matglade hunder, hvordan trener dere 201 "8 tall mat"? Tomme skåler, mat i skål og medhjelper/matredder, annet...? :P

Omvendt lokking. Lag matskålene med netting over (det er det også i konkurranse). Ellers er det stor sannsynlighet for at den ene matskålen blir byttet ut med en leke i det nye reglementet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Gitter over skålene (jeg bruker sånn som er på engangsgrill), sånn at det er umulig å få tak i godbitene og selvbelønne. I starten gikk jeg også med hunden i bånd på trening, sånn at det ikke skulle være et alternativ å snike seg bort til skålene for å sjekke de ut. Målet var da at hun skulle skjønne at den eneste måten å få belønning på var å ignorere skålene fullstendig. Fungerte kjempefint på trening i alle fall :whistle:

Og på konkurranse.....? :P

 

Akkurat nå, simira skrev:

Omvendt lokking. Lag matskålene med netting over (det er det også i konkurranse). Ellers er det stor sannsynlighet for at den ene matskålen blir byttet ut med en leke i det nye reglementet.

Takk for svar! Har noen av dere et bilde av hvordan lage nettingmatskål? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, mokken skrev:

Og på konkurranse.....? :P

 

Takk for svar! Har noen av dere et bilde av hvordan lage nettingmatskål? :)

Jeg har bare tatt et stykke hønsenetting og "pakket inn" to plastskåler. Eller legg et stykke netting oppå og gaffa rundt, bare pass på å enten ha stor nok netting til at du kan slippe godbiter nedi, eller et hull på siden. ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, simira skrev:

Jeg har bare tatt et stykke hønsenetting og "pakket inn" to plastskåler. Eller legg et stykke netting oppå og gaffa rundt, bare pass på å enten ha stor nok netting til at du kan slippe godbiter nedi, eller et hull på siden. ;)

Takk for tips! :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, mokken skrev:

Dere med matglade hunder, hvordan trener dere 201 "8 tall mat"? Tomme skåler, mat i skål og medhjelper/matredder, annet...? :P

Jeg har ikke spesielt matglad hund, men svarer likevel :P Jeg begynte i så enkel setting som mulig, altså med bånd på trening og da jeg skulle prøve uten bånd var jeg først hjemme i stua. Først øvde jeg bare på å gå forbi én skål, først langt unna og så nærmere og nærmere, og så når jeg begynte å øve på 8-tallet, begynte jeg med skålene mye lenger fra hverandre enn i konkurranse. Jeg passa også på at det jeg hadde av godbit var mye bedre enn det som var i skålene i starten, f.eks. levergodbit i skålene og kjøttbolle i lomma. Så når jeg skulle øve på hele 8-tallet uten bånd på trening, gikk jeg så fort at jeg nesten løp forbi skålene de første gangene, og belønna heftig. Har også passa på å øve på en del forskjellige skåler for å generalisere.

Har ikke prøvd det selv, men en tanke: Hva med å dekke skåla med et par lag gladpack, evt med noen gaffelhull for å slippe ut godbitlukt? Så slipper man å kjøpe hønsenetting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
38 minutter siden, Siri skrev:

Vil ikke problemet med godbitskåler være ikkeeksisterende om man bare trener på å ha kontakt med hunden :whistle: 

Ikke her :aww: Setteren kan gå fint med kontakt forbi, men plutselig på 1-2 skilt etterpå så bare "shit, var det mat jeg luktet borti der?" :lol: 

Jeg tror uansett noe av problemet med hunder som løper bort til matskålene er at førerne blir usikker og spent under øvelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, maysofie skrev:

Påmeldingsfrist til Bø er i morgen :)

Det slår meg at Lyn burde trent litt mer på både ditten og datten!  Treningsinspirasjon mottas med takk, småkombinasjer også! Er kjedelig å lage og gå sine egne baner i lengden :P

 

 

 

 

Det ligger masse baner på nettsidene til NRL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, maysofie skrev:

Mellom både trening og kurs har vi vært gjennom de fleste allerede. Kan kanskje ta en runde til, ny hund tross alt :)

Vet ikke med de andre, men jeg legger ut mine fortløpende. Det skal være minst en gruppe på fb også.

Så kan du jo ta et par baner, dele dem opp i sekvenser, baklengskjede, og gjøre mye moro med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Debbie skrev:

Dere som trener, trener dere mest hele baner, eller bare enkeltmomenter?

Ser at det er store diskusjoner om hva som er mest nyttig. Jeg gjør begge deler- og det fungerer for meg. 

Jeg trener både enkeltmomenter, små kombinasjoner (3-6 øvelser) og hele baner. Hvordan jeg legger opp treningen kommer litt av på hvilke hund som trenes, men med Lykke så tror jeg fordelingen på de tre forskjellige er ganske jevn.

Harly trenes jo bare helt uten mål og mening når det gjelder rally-lp, men han er en helt annen type hund enn Lykke så jeg må legge opp treningen veldig anderledes med henne. Ettersom jeg selv er så urutinert på rally og så er det egentlig veldig greit med en "prøve og feile" hund som jeg kan rote ting til med først :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Debbie skrev:

Dere som trener, trener dere mest hele baner, eller bare enkeltmomenter?

Ser at det er store diskusjoner om hva som er mest nyttig. Jeg gjør begge deler- og det fungerer for meg. 

 

Begge deler er viktig og nyttig. Og ikke minst kombinasjoner. Aller mest legger jeg opp kombinasjoner på 3-6 skilt, og går enten gjennom dem først og så tar opp de momentene som trenger mer jobbing, eller går gjennom momenter jeg vet vi trenger trening på først, og så momentene.

Når jeg går hele baner så har jeg mye fokus på utholdenhet og belønning og veldig lite fokus på enkeltmomenter, men trener gjerne noen enkeltmomenter før vi går hvis det er ting vi er rustne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...