Gå til innhold
Hundesonen.no

Rallytråden!


HeraHiromi
 Share

Recommended Posts

På 2016-03-02 at 7:47 PM, Turb skrev:

Drop in (50 kr eller 100 kr - husker ikke) eller så tror jeg regelen er at man kan slenge seg med et par ganger for å teste ut om det er noe for deg før du må betale noe. 

100 kr för ikke medlem, 50 för medlem som inte betalt hallavgift (och de tar betalt från första gång efter vad jag sett)...

@JeanetteH Du får säga till nästa gång du sätter upp bana för att träna vid hundesenteret så kan jag komma bort och visa dig det lilla jag själv vet. =)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hei. Ikke så mye tid til å skravle... MEN NÅ ER JEG AUTORISERT DOMMER!

Ja, det må jo kunne sies å være en vellykket Sverige-tur. 3x kvalik, svensk mellomtittel og søndag klinket vi jammen til med pallplass også  Jeg trodde jeg hadde lest meg godt opp på regelverket for s

Klasse 1-debut i dag, og jammen klinket vi til med 195 poeng og direkteopprykk! Det hadde jeg virkelig ikke trodd i mine villeste fantasier engang

Posted Images

Flere som skal til Drammen 3. april? Påmeldingsfrist i dag :) 

Vi var plutselig påmeldt, har ikke trent noe rally/lydighet siden desember og er ikke hjemme hos Keo på enda noen uker, så krysser fingrene for at han husker litt og har litt ekstra motivasjon selv om det er DHP :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
21 minutter siden, mokken skrev:

Har så smått begynt å trene litt rally med Lykke. Mulig at dette er tatt opp før, jeg orker ikke å lese alle 11 sidene :P

Finnes det en plass med oversikt/eksempler på baner, fortrinnsvis kl 1? 

 

På 2. mars 2016 at 2:37 PM, simira skrev:

Jeg legger ut mine baner her: https://www.simira.net/rallybaner/

Det ligger flere linker på sidene til NRL.

Også ligger det mange på NRL sin side som Simira skriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2016 at 1:50 AM, Michellus skrev:
19 minutter siden, mokken skrev:

Har så smått begynt å trene litt rally med Lykke. Mulig at dette er tatt opp før, jeg orker ikke å lese alle 11 sidene :P

Finnes det en plass med oversikt/eksempler på baner, fortrinnsvis kl 1? 

Jeg vil vite om noen her skal være med på 30. april stevnet i Moss? :ahappy:

Eh..javel, kårny quoter..

@mokkenhttp://www.rally-lydighet.com/skilt.htm

@Michellus blir ikke noe Moss-stevne på oss. SKal være figurant på en kull-MH...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, JeanetteH skrev:

 

Også ligger det mange på NRL sin side som Simira skriver. 

 

13 timer siden, LØJ skrev:

Eh..javel, kårny quoter..

@mokkenhttp://www.rally-lydighet.com/skilt.htm

@Michellus blir ikke noe Moss-stevne på oss. SKal være figurant på en kull-MH...

Takk takk! Nå har jeg stjelt vilt og uhemmet så nå skal vi ha mer enn nok å jobbe med fremover :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2016-03-13 at 7:25 PM, maysofie skrev:

Flere som skal til Drammen 3. april? Påmeldingsfrist i dag :) 

Vi var plutselig påmeldt, har ikke trent noe rally/lydighet siden desember og er ikke hjemme hos Keo på enda noen uker, så krysser fingrene for at han husker litt og har litt ekstra motivasjon selv om det er DHP :lol: 

Vi skall till Drammen, och så är vi anmälda till Hadeland helgen efter.
Lite spänd på Drammen, har förstått det som att det kan vara en hel del störningar eftersom publiken kommer väldigt nära inpå banan...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TrasselTrollet skrev:

Vi skall till Drammen, och så är vi anmälda till Hadeland helgen efter.
Lite spänd på Drammen, har förstått det som att det kan vara en hel del störningar eftersom publiken kommer väldigt nära inpå banan...?

Så deg på lista, flere soniser som ei heller har streket ut :ahappy:

Vell, både og, det ser ut som om det er bare én ring, så da går det somregel greit. Men Drammen er Drammen :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TrasselTrollet skrev:

Vi skall till Drammen, och så är vi anmälda till Hadeland helgen efter.
Lite spänd på Drammen, har förstått det som att det kan vara en hel del störningar eftersom publiken kommer väldigt nära inpå banan...?

Jeg vet ikke helt hva det er med Drammen Hundepark, men den ene gangen vi starta rally der, slet vi litt med konsentrasjonen, og det virka det som andre også gjorde. For oss tror jeg det var kombinasjonen av myye lukt i kunstgresset og det at det virker veldig tett i den hallen. Klarer ikke helt forklare det... Om det er lydnivået, lite lys som slipper inn i hallen eller hva det er, det bare føles tett, selv om vi startet i den innerste ringen med minst forstyrrelser. Skjønner ikke helt hvorfor selv, for det er en helt grei hall, men det er noe helt annet enn på Hadeland! Vi trives mye bedre der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
På 19. mars 2016 at 11:05 PM, Midas&Marit skrev:

Husk å melde på rallystevnet i Trondheim 9. Og 10. April :) Fristen er i morgen ??

Påmeldt med begge to :) 

Terven har opprykk til klasse 3 innen rekkevidde, så vi jobber med øvelsene der. Har lært henne å rygge i front, men sliter litt med rygging ved foten. Hun rygger bra når vi er inntil vegg, men når veggen et borte så rygger hun skjevt. Tror den er innafor for å ikke bli underkjent, men vil gjerne få den best mulig fra starten av. Noen som har tips, eller skal jeg fortsette inntil vegg en stund til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Christine skrev:

Påmeldt med begge to :) 

Terven har opprykk til klasse 3 innen rekkevidde, så vi jobber med øvelsene der. Har lært henne å rygge i front, men sliter litt med rygging ved foten. Hun rygger bra når vi er inntil vegg, men når veggen et borte så rygger hun skjevt. Tror den er innafor for å ikke bli underkjent, men vil gjerne få den best mulig fra starten av. Noen som har tips, eller skal jeg fortsette inntil vegg en stund til?

Det jeg gjorde med Keo og forsåvidt har prøvd på en del andre hunder, er å kjøre litt venstrevendinger som oppvarming. Så startet vanlig FVF, venstrevending og rett i rygging. Venstrevending for å få 'aktivert' bakparten, når de catcher greia kan man legge på flere skritt bakover og droppe vendinga :) 

Det kjekke med rally er at man har skilt man kan bruke som vegg somregel i konkurranse ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Christine skrev:

Påmeldt med begge to :) 

Terven har opprykk til klasse 3 innen rekkevidde, så vi jobber med øvelsene der. Har lært henne å rygge i front, men sliter litt med rygging ved foten. Hun rygger bra når vi er inntil vegg, men når veggen et borte så rygger hun skjevt. Tror den er innafor for å ikke bli underkjent, men vil gjerne få den best mulig fra starten av. Noen som har tips, eller skal jeg fortsette inntil vegg en stund til?

I stedet for å kutte hjelpen helt, så prøv å fade den? Bytt ut veggen med en benk, et par stoler osv. Deretter til et lavt hinder kanskje, og så en bom på bakken.

Venstreveninger som nevnes over er også nyttig, lær hunden at bakparten må følge med bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
1 time siden, maysofie skrev:

Det jeg gjorde med Keo og forsåvidt har prøvd på en del andre hunder, er å kjøre litt venstrevendinger som oppvarming. Så startet vanlig FVF, venstrevending og rett i rygging. Venstrevending for å få 'aktivert' bakparten, når de catcher greia kan man legge på flere skritt bakover og droppe vendinga :) 

Det kjekke med rally er at man har skilt man kan bruke som vegg somregel i konkurranse ;) 

Skal se litt på det :) Tja, skiltet kunne kanskje blitt brukt som vegg dersom jeg starter foran skiltet og får det som vegg på steg 2 for det er da hun begynner å rygge skjevt :P 

1 time siden, simira skrev:

I stedet for å kutte hjelpen helt, så prøv å fade den? Bytt ut veggen med en benk, et par stoler osv. Deretter til et lavt hinder kanskje, og så en bom på bakken.

Venstreveninger som nevnes over er også nyttig, lær hunden at bakparten må følge med bakover.

Det hørtes lurt ut for et surrehode som meg :) I rygging ved fot er det litt som om bakparten bare skeier ut til siden uten kontroll, mens ved rygging i front har hun stålkontroll og tripper seg raskt bakover :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

Skal se litt på det :) Tja, skiltet kunne kanskje blitt brukt som vegg dersom jeg starter foran skiltet og får det som vegg på steg 2 for det er da hun begynner å rygge skjevt :P 

Det hørtes lurt ut for et surrehode som meg :) I rygging ved fot er det litt som om bakparten bare skeier ut til siden uten kontroll, mens ved rygging i front har hun stålkontroll og tripper seg raskt bakover :aww: 

Hvis hun faktisk kan rygge, prøv også å stå stille med hunden ved siden av og be henne rygge uten at du går selv. Det har hjulpet oss MYE. Så kan du legge på dine egne steg etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Akkurat nå, simira skrev:

Hvis hun faktisk kan rygge, prøv også å stå stille med hunden ved siden av og be henne rygge uten at du går selv. Det har hjulpet oss MYE. Så kan du legge på dine egne steg etterhvert.

Skal prøve det også. Takk for tips :) 

Noen tips på å lære inn rygging på gøy måte da? Brukte stuebordet som hjelpemiddel på terven - det gikk raskt, men setteren syns det er skikkelig kjedelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

Skal prøve det også. Takk for tips :) 

Noen tips på å lære inn rygging på gøy måte da? Brukte stuebordet som hjelpemiddel på terven - det gikk raskt, men setteren syns det er skikkelig kjedelig. 

Han kan 2 av 2 på? Rygg bak til et punkt, typ kasse, balansepute osv.  Omvendtlokking utenfor hodet kan også være morro for enkelte hunder :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Akkurat nå, maysofie skrev:

Han kan 2 av 2 på? Rygg bak til et punkt, typ kasse, balansepute osv.  Omvendtlokking utenfor hodet kan også være morro for enkelte hunder :) 

Nei, vi har løpende på en bra dag, flying ellers :lol: Hmm, skal se litt på de mulighetene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2016 at 11:08 PM, Christine skrev:

Påmeldt med begge to :) 

Terven har opprykk til klasse 3 innen rekkevidde, så vi jobber med øvelsene der. Har lært henne å rygge i front, men sliter litt med rygging ved foten. Hun rygger bra når vi er inntil vegg, men når veggen et borte så rygger hun skjevt. Tror den er innafor for å ikke bli underkjent, men vil gjerne få den best mulig fra starten av. Noen som har tips, eller skal jeg fortsette inntil vegg en stund til?

Fikk tips av en lp dame å trene rygging i sirkel slik at man hele tiden går litt unna hunden. Da må hunden jobbe seg inntil deg hele tiden for å holde korrekt posisjon. Det var veldig effektivt på Harly :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Akkurat nå, Debbie skrev:

Se på denne filmen, gjør hun spiralen rett?

 

 

Ikke slik jeg har lært den i kl.1. Hun gjør den "feil vei" begynner med siste, om du skjønner. Men jeg har ikke lest regelverket i kl.2 enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...