Gå til innhold
Hundesonen.no

Angående bilder av løse hunder i båndtvangstiden


Recommended Posts

Jeg har vært på sonen i 9 år nå, den regelen er en standard forumregel, så jeg antar den har vært i alle de 9 årene, men det er først i år det har blitt så problematisk for folk å se bilder av løse hunder etter 1 april at de rapporterer dem. Ja, det er passe barnslig. 

 

EDIT: La til et par ord.

Helt enig, men når man da hopper inn id diskusjonen er man jo like barnslig. Hva med å bare heve seg over og drite i det. Det er sikkert bare en forbigående greie, som du selv sier er dette første året det har blitt så mange rapporter at moderatorene velger å gå ut med det.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ærlig talt!? Skal dere å leke båndtvangspoliti?? Faktisk redigere bort tråder og bilder der hundene har vært løse? Jeg har lenge tenkt at tiden er moden for å forlate sonen, takk for hjelpen Dette

Wow... dette tar virkelig kaka altså! Tenk å sitte å rapportere bilder av løse hunder, det er helt utrolig... trodde dette var en spøk jeg Skjønner at enkelte har veldig store problemer med å se bil

Ja, det er jo også et valg. Jeg må innrømme at det framstår litt furtete fra her jeg står. Jeg har blitt moderert for ting jeg mener ikke er regelbrudd flere ganger her på sonen. Poster har blitt sle

Helt enig, men når man da hopper inn id diskusjonen er man jo like barnslig. Hva med å bare heve seg over og drite i det. Det er sikkert bare en forbigående greie, som du selv sier er dette første året det har blitt så mange rapporter at moderatorene velger å gå ut med det.

Hva da er en forbigående greie? For meg ser det bare ut som fortsettelsen på trenden om stadig lavere takhøyde, og det gjør sonen til et mindre og mindre trivelig sted å være. Klart man bare kan "heve seg over og drite i det", men da gjenstår det posting i akkurat nå-tråden da, og helst ikke noe om bikkjene, i tilfelle det støter noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om regelen betyr at man ikke har lov til å poste bilder av løse hunder så må jeg begynne å linke til blogg med bilder i stede for å legge ut bilder. Men kan en moderator komme å si hva som gjelder?? selv om jeg feks bryter båndtvangbåndtvangen og tar et bilde så er nemlig ikke det det samme som at jeg oppfordrer andre til å gjøre det samme... Men dersom det heretter er forbudt å legge ut bilder av løs hund så tror jeg at jeg dropper sonen for godt!!! Det blir nemlig for dumt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen endring i reglene. Vi oppfordrer så klart til å følge båndtvangsregler, men kommer ikke til å slette bilder etc., da det er helt håpløst for oss å vite om båndtvangen har blitt brutt eller ikke. Vi har fått flere rapporter og har valgt å gå ut med et samlet svar slik at vi har noe å forhold oss til, og det blir mest mulig likt for alle medlemmer på forumet.

Mvh

Moderator Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva da er en forbigående greie? For meg ser det bare ut som fortsettelsen på trenden om stadig lavere takhøyde, og det gjør sonen til et mindre og mindre trivelig sted å være. Klart man bare kan "heve seg over og drite i det", men da gjenstår det posting i akkurat nå-tråden da, og helst ikke noe om bikkjene, i tilfelle det støter noen. 

Klaging på bildene. Har ikke sagt noe om takhøyde :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Er jeg den eneste som faktisk snorta høyt da jeg leste at noen rapporterer bilder av løse hunder?

Jeg hadde virkelig ikke klart å bry meg om at andre syntes dét var støtende kjenner jeg, det er jo bare kjempekomisk. Jeg hadde iallfall ikke latt det stoppe meg fra å poste bilder. Hvorfor la de få den tilfredsstillelsen ved å vinne den kampen (i den grad man kan kalle det det en kamp), på en måte?

Her veksler det mellom å synes det er komisk og tragisk :P

Jeg bryr meg litt kjenner jeg, fordi det er ikke noe koselig å legge ut bilder som du kanskje har lagt mye tid ned i, for så å kun få "det er båndtvang"-kommentarer på dem. Og det skjer hvert år, at en av kommentarene (eller kanskje den eneste) er i den gata.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her veksler det mellom å synes det er komisk og tragisk :P

Jeg bryr meg litt kjenner jeg, fordi det er ikke noe koselig å legge ut bilder som du kanskje har lagt mye tid ned i, for så å kun få "det er båndtvang"-kommentarer på dem. Og det skjer hvert år, at en av kommentarene (eller kanskje den eneste) er i den gata.

Du får se sånn på det, tråden til Casper er blitt 33 sider lang og har over 27 000 visninger på 7 år. Hvor mange kommentarer har du fått på båndtvang til sammen? Det må være et overveldende mindretall. Ikke la noen surpomper få ødelegge gleden din, hev deg over det. Vi har årlig tråder som omhandler båndtvangen, henvis til de om det skjer igjen. Du er jo definitivt en av de som får veldig mange positive tilbakemeldinger på bildene du tar og om hunden din, med god grunn! Jeg synes du skal forsøke å fokusere på de, det er en valgmulighet det også. :)

Det som faktisk senker takhøyen i dette tillfellet er jo om man skal la det lille fåtallet bestemme hvilke bilder man poster utover det moderatorene sier er ok. Da må man nesten ta sin egen del av skylden. "Å heve seg over og drite i det" er i dette tilfelle å fortsette å poste de bildene man ville postet i forrigårs.

Nei, det er sikkert ikke like artig for alle å poste bilder når man vet at det sitter en bitteliten promille som ikke vil like å se det. Men helt ærlig, det vi gjør og det vi sier vill alltid støte noen. Vi vil alltid bli dømt i en eller annen grad, det er ikke til å unngå. Andres reaksjon kan vi ikke endre, vi kan kun endre hvordan vi selv responderer på dem.

Moderatorene sier at det er ok å poste bilder av løse hunder under båndtvangsperioden. Da kan vi gjøre det. Om det sitter en som får leamus i høyre øye av det? Vel, nå har vi faktisk bestemt at det er deres eget problem. Så er det opp til oss å fortsette der vi slapp. :)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får se sånn på det, tråden til Casper er blitt 33 sider lang og har over 27 000 visninger på 7 år. Hvor mange kommentarer har du fått på båndtvang til sammen? Det må være et overveldende mindretall. Ikke la noen surpomper få ødelegge gleden din, hev deg over det. Vi har årlig tråder som omhandler båndtvangen, henvis til de om det skjer igjen. Du er jo definitivt en av de som får veldig mange positive tilbakemeldinger på bildene du tar og om hunden din, med god grunn! Jeg synes du skal forsøke å fokusere på de, det er en valgmulighet det også. :)

Det som faktisk senker takhøyen i dette tillfellet er jo om man skal la det lille fåtallet bestemme hvilke bilder man poster utover det moderatorene sier er ok. Da må man nesten ta sin egen del av skylden. "Å heve seg over og drite i det" er i dette tilfelle å fortsette å poste de bildene man ville postet i forrigårs.

Nei, det er sikkert ikke like artig for alle å poste bilder når man vet at det sitter en bitteliten promille som ikke vil like å se det. Men helt ærlig, det vi gjør og det vi sier vill alltid støte noen. Vi vil alltid bli dømt i en eller annen grad, det er ikke til å unngå. Andres reaksjon kan vi ikke endre, vi kan kun endre hvordan vi selv responderer på dem.

Moderatorene sier at det er ok å poste bilder av løse hunder under båndtvangsperioden. Da kan vi gjøre det. Om det sitter en som får leamus i høyre øye av det? Vel, nå har vi faktisk bestemt at det er deres eget problem. Så er det opp til oss å fortsette der vi slapp. :)

Nei har ikke fått noen i hans tråd altså, tenkte mer på enkeltråder og bilder som legges andre steder :) Men for all del, er ikke supermange slike kommentarer, og jeg har ikke tenkt på det før nå. Har jo humret litt for meg selv før jeg legger ut bilder av løse hunder og, forrige gang jeg gjorde det sa jeg til venninnen min at nå vedder jeg på at jeg får båndtvangs-kommentarer. Og det fikk jeg :lol: Men var vel egentlig bare denne tråden som gjorde at det klikket litt for meg et øyeblikk, det at folk rapporterer bilder av løse hunder syntes jeg var så utrolig provoserende, rett og slett, og det at det i det hele tatt ble laget noen sak ut av det fra forumets side. Kommer nok ikke til å klare å la vær å poste bilder uansett, det er jo halve moroa, å dele dem med folk :-) Du har selvsagt helt rett, er jo de koselige kommentarene man bør fokusere på! Og dette er nok glemt ganske fort, er ikke så lang-provosert av meg!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Tydeligvis hverken best å skrive noe som helst eller legge ut bilder av noe som helst. Kan jo hende noen blir støtt. :aww:

Jeg forstår ikke problemet. Etter at moderatorene fjernet et etter min mening uskyldig bilde som jeg tok på en utstilling har jeg med et unntak latt være å poste hundebilder på sonen. For de som har (bilde)blogger eller facebook, flickr, photobucket eller tilsvarende lagringssteder kan man laste opp så mange bilder man vil og sende linken til hvem man vil. Som "visningsmedium" for bilder er sonen etter min mening lite egnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva det er du ikke forstår, det står jo ganske sort på hvitt? Hovedregel er at det er båndtvang, men det er unntak fra loven, og her faller de gruppene som er listet opp inn, deriblant hunder som trenes i jakt, brukes i jakt eller i forberedende prøver til jakt.

Du må gjerne vise meg hvor det står, for jeg finner det ikke.

Unntakene fra båndtvangen gjelder de som er listet opp (og da for hele båndtvangsperioden) og jakthunder mellom 20. august og 1. april (i feks områder med utvidet båndtvang) . Det står jo svart på hvitt.

Nok halvveis OT for min del. Jeg trodde en liten stund jeg faktisk kunne trene jakthunden min løs innenfor båndtvangsperioden, men etter å ha lest loven ser jeg at det ikke er slik. Skal jeg slippe jakthunden min for å trene innenfor 1.april og 20.august, bryter jeg båndtvangen.

Det som faktisk kan være et diskusjonstema er formuleringen i loven "forsvarlig innestengt eller inngjerdet slik at den ikke skader bufe, vilt osv. " Hva menes her med forsvarlig inngjerdet? Er det en hvilken som helst inngjerding? Som feks et jorde, innmarksbeite osv.? Eller blir dette såpass store områder med potensiale for skade på vilt, slik at det dermed ikke er forsvarlig inngjerding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som mener det er forskjell på å poste et tilfeldig bilde av en løs hund - som kan være tatt når og hvor som helst - og det å presentere bilder og presentere at dette er bilder tatt i båndtvangstiden på et sted der båndtvangen gjelder?

Meg bekjent er det ikke veldig populært med bilder av lovbrudd i andre sosiale medier heller, noe av poenget til moderatorteamet her er vel at de ikke har noen forutsetning for å si når og hvor bildet ble tatt - og dermed hvorvidt det er ulovlig eller ikke. Med mindre man oppgir det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i hva andre gjør, jeg bare sier hvordan reglene er på dette forumet, og at det mest sannsynlig er pga dem at det har blitt diskusjon anngående båndtvang.

Ja, det og at jeg tror noen syns det blir litt sånn som barneskolesladring til frøken om hun med nugatti på brødskiva, når man rapporterer disse bildene. Jane la ut bilder av Tinka og Snorre på et nakent nes ved et vann her i helgen. Hundene var under kommando og fikk på seg bånd etterpå. Det var ikke et sårbart sted og ikke en fuggel å se. Tror faktisk ingen andre enn soniser ville finne på å reagere på dette. Det blir for dumt.

Er det ingen som mener det er forskjell på å poste et tilfeldig bilde av en løs hund - som kan være tatt når og hvor som helst - og det å presentere bilder og presentere at dette er bilder tatt i båndtvangstiden på et sted der båndtvangen gjelder?

Meg bekjent er det ikke veldig populært med bilder av lovbrudd i andre sosiale medier heller, noe av poenget til moderatorteamet her er vel at de ikke har noen forutsetning for å si når og hvor bildet ble tatt - og dermed hvorvidt det er ulovlig eller ikke. Med mindre man oppgir det...

Som sagt. Det blir så barnehagete og dumt hele greia. Drit nå i andres bilder, men gi folk gjerne tilsnakk om du mener at de lufter hunden sin på en uforsvarlig måte når du møter dem i skog og mark. Det blir noe helt annet, spør du meg.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som mener det er forskjell på å poste et tilfeldig bilde av en løs hund - som kan være tatt når og hvor som helst - og det å presentere bilder og presentere at dette er bilder tatt i båndtvangstiden på et sted der båndtvangen gjelder?

Meg bekjent er det ikke veldig populært med bilder av lovbrudd i andre sosiale medier heller, noe av poenget til moderatorteamet her er vel at de ikke har noen forutsetning for å si når og hvor bildet ble tatt - og dermed hvorvidt det er ulovlig eller ikke. Med mindre man oppgir det...

Poenget til moderatorteamet er vel poenget til alle som syns dette blir litt i overkant barnehagete (takk @ida ). Det er ytterst sjeldent at man har noen forutsetning for å si når og hvor og under hvilke omstendigheter et bilde er tatt, så sant det ikke er opplyst om det.

Jeg veit ikke hvilke andre sosiale medier du sikter til, men jeg kan ikke huske at noe bilde jeg har sett av løse hunder i båndtvangstiden på facebook eller i bloggene til folk, så har folk reagert med å rapportere eller kommentere det negativt. Det har ikke vært noe sånt her på hundesonen heller, før i år. Så er det da normalen mener du, eller er det fordi at noen soniser brått ble moralpoliti?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvilken tråd det var, kanskje båndtvangstråden, men der var det noen som kom med en sånn sleivkommentar ala: "morsomt å se folk man har gått tur med si at de følger båndtvangen når man vet de ikke gjør det" etc, tipper det var ca. der dette begynte.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget til moderatorteamet er vel poenget til alle som syns dette blir litt i overkant barnehagete (takk @ida ). Det er ytterst sjeldent at man har noen forutsetning for å si når og hvor og under hvilke omstendigheter et bilde er tatt, så sant det ikke er opplyst om det.

Jeg veit ikke hvilke andre sosiale medier du sikter til, men jeg kan ikke huske at noe bilde jeg har sett av løse hunder i båndtvangstiden på facebook eller i bloggene til folk, så har folk reagert med å rapportere eller kommentere det negativt. Det har ikke vært noe sånt her på hundesonen heller, før i år. Så er det da normalen mener du, eller er det fordi at noen soniser brått ble moralpoliti?

Jeg kan da huske minst ett bilde på sosiale medier hvor du har sett - helt konkret - en oppfordring om å holde båndtvang :)

Forøvrig:

På den ene siden er jeg enig i at prinsippet er litt... eh.... overdrevent.

På den andre siden er jeg revnende likegyldig til at folk synes "det er så koselig med bilder" om man tenker på konsekvensene for vilt ved alvorlige brudd på båndtvangen, det er snakk om traumer well beyond hva man kan innbille seg for både smått og stort vilt i alle aldersgrupper.

På den tredje siden er jeg litt usikker på hvor forumet bør legge seg, med tanke på at man stiller seg syyyykt lavt ifht takhøyde hva gjelder snakk om piratkopiering (the pirate bay og liknende). Der er det bare snakk om ord og bokstaver, en simpel setning, og alt fjernes, modereres bort. Det er snakk om noe som ikke skader, traumatiserer eller på annen måte gjør noen noe skade (med mindre man tror at Universal, Photoshop eller EA Games går konkurs av det). Skal man være så streng, bør man kanskje være like streng med andre ting? Især hva gjelder et lovbrudd som potensielt kan ta livet av uskyldige individer? Eg vetje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget til moderatorteamet er vel poenget til alle som syns dette blir litt i overkant barnehagete (takk @ida ). Det er ytterst sjeldent at man har noen forutsetning for å si når og hvor og under hvilke omstendigheter et bilde er tatt, så sant det ikke er opplyst om det.

Jeg veit ikke hvilke andre sosiale medier du sikter til, men jeg kan ikke huske at noe bilde jeg har sett av løse hunder i båndtvangstiden på facebook eller i bloggene til folk, så har folk reagert med å rapportere eller kommentere det negativt. Det har ikke vært noe sånt her på hundesonen heller, før i år. Så er det da normalen mener du, eller er det fordi at noen soniser brått ble moralpoliti?

Jeg er ikke på fb, men det er ganske normalt å ikke tillate bilder og filmer der man f.eks. råkjører eller begår andre lovbrudd. Stort sett i tråd med regelen om oppfordring til lovbrudd. Nå er det en stund siden jeg var admin eller moderator noen aktive fora, og det er selvfølgelig mulig det har endret seg de siste par årene.

Jeg vet ikke hva som har vært rapportert på sonen i år eller tidligere år, men kommentarer om båndtvangsbrudd har det da alltid vært (tilogmed på fb, har jeg hørt).

Jeg er forøvrig helt enig i at det er umulig for moderatorene her å følge opp og sjekke hvor og når hvert enkelt bilde er tatt, selvfølgelig (så lenge det ikke er opplyst om det), men jeg synes også at det er en uting å legge ut bilder som viser åpenbare lovbrudd. Uansett hva fb eller andre sosiale medier tillater eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke problemet. Etter at moderatorene fjernet et etter min mening uskyldig bilde som jeg tok på en utstilling har jeg med et unntak latt være å poste hundebilder på sonen. For de som har (bilde)blogger eller facebook, flickr, photobucket eller tilsvarende lagringssteder kan man laste opp så mange bilder man vil og sende linken til hvem man vil. Som "visningsmedium" for bilder er sonen etter min mening lite egnet.

Hvorfor ble bildet fjernet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Jeg forstår ikke problemet. Etter at moderatorene fjernet et etter min mening uskyldig bilde som jeg tok på en utstilling har jeg med et unntak latt være å poste hundebilder på sonen. For de som har (bilde)blogger eller facebook, flickr, photobucket eller tilsvarende lagringssteder kan man laste opp så mange bilder man vil og sende linken til hvem man vil. Som "visningsmedium" for bilder er sonen etter min mening lite egnet.

Hvorfor ble bildet fjernet?

Det var vel en person i bakgrunnen på bildet såvidt jeg har forstått. Ikke navngitt eller noe, bare en person tilstede på en utstilling...

Det vet jeg faktisk ikke. Jeg ble ikke informert om at bildet ble fjernet og så vidt jeg husker skrev moderatorene i ettertid at noen hadde klaget. Samma det, det finns andre fora å poste hundebilder på om man ønsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan da huske minst ett bilde på sosiale medier hvor du har sett - helt konkret - en oppfordring om å holde båndtvang :)

Hvis du tenker på diskusjonen der ditt bidrag var å påpeke at jeg er konsekvent "bak hver introduserende setning", så var det ikke bilder av løse hunder som startet den, og som du kanskje kan lese, så skreiv jeg:

Jeg veit ikke hvilke andre sosiale medier du sikter til, men jeg kan ikke huske at noe bilde jeg har sett av løse hunder i båndtvangstiden på facebook eller i bloggene til folk, så har folk reagert med å rapportere eller kommentere det negativt. D

Jeg regner med at du frisker opp hukommelsen min om jeg tar feil :)

Jeg er ikke på fb, men det er ganske normalt å ikke tillate bilder og filmer der man f.eks. råkjører eller begår andre lovbrudd. Stort sett i tråd med regelen om oppfordring til lovbrudd. Nå er det en stund siden jeg var admin eller moderator noen aktive fora, og det er selvfølgelig mulig det har endret seg de siste par årene.

Jeg vet ikke hva som har vært rapportert på sonen i år eller tidligere år, men kommentarer om båndtvangsbrudd har det da alltid vært (tilogmed på fb, har jeg hørt).

Jeg er forøvrig helt enig i at det er umulig for moderatorene her å følge opp og sjekke hvor og når hvert enkelt bilde er tatt, selvfølgelig (så lenge det ikke er opplyst om det), men jeg synes også at det er en uting å legge ut bilder som viser åpenbare lovbrudd. Uansett hva fb eller andre sosiale medier tillater eller ikke.

Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært omtalt på facebook, ergo skulle man tro du hadde fått det med deg på facebook Tone, men jeg skjønner vi skal erkekverulere oss ned på ord og setningsoppbygning også her :P Det er greit, trør bare bort da for det er kjedelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vår inngjerdede tomt er det ingen som kan si noe faktisk. Store deler av tomta rundt gården er hestebeite og inngjerdet.

At vi har en større "hage" enn de fleste betyr ikke at vi bryter båndtvangen..

Jeg eier også flere beiter som er inngjerdet, men ett av beitene har en del hekkende fugl, har jeg lov å slippe hunden min der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært omtalt på facebook, ergo skulle man tro du hadde fått det med deg på facebook Tone, men jeg skjønner vi skal erkekverulere oss ned på ord og setningsoppbygning også her :P Det er greit, trør bare bort da for det er kjedelig :P

Det er så sjarmerende at du skal dra det kortet hver gang du prøver å dra meg inn i en krangel med deg, Kangerlussuaq. La meg gjøre deg oppmerksom på at det er du som stadig "erkekverulerer" på det jeg skriver, det er du som - åpenbart - har en uimotståelig trang til å kommentere mine innlegg. Det er sjeldent jeg gidder å svare deg på det, fordi det enten blir en langtekkelig "erkekverulering" om "ord og setningsoppbygning", eller så drar du den vrien her. Hvis du syns det er så kjedelig som du hevder, hvorfor gidder du da å lese og besvare mine innlegg?

Du trenger ikke å svare for min del, det er meg revnende likegyldig hvorfor du lar deg provosere av mine meninger hver gang jeg ytrer dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...