Gå til innhold
Hundesonen.no

Shamsi og Midas


JulieJ
 Share

Recommended Posts

Jeg vil gjerne presentere min kjære Sol (eller Shamsi, som har blitt kjælenavnet hennes, og som betyr min sol på arabisk).

Hun flyttet inn hos meg for ett par uker siden etter å ha bodd hos sin eier og oppdretter i Flekkefjord hele sitt liv. Hun ble to år 10.04.

Jeg har lenge hatt en fasinasjon for belgere og har endelig fått drømmehunden i hus :wub:. Hun er ei super tispe, med kjempefint gemytt. Hun er utrolig kosete, sosial og har virkelig avknapp når vi er inne- samtidig som hun er var, oppmerksom og lærer utrolig kjapt. Jeg gleder meg sånn til tiden vi har foran oss!

Vi har nå meldt oss på lydighetskurs (Stovner hundeklubb) og jeg har kjempelyst til å begynne med rundering etterhvert.

shams.jpg

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg vil gjerne presentere min kjære Sol (eller Shamsi, som har blitt kjælenavnet hennes, og som betyr min sol på arabisk). Hun flyttet inn hos meg for ett par uker siden etter å ha bodd hos sin e

Velkommen til oss lille Midas <3 

Nå var det tid for å endre trådtittel og presentere vårt kommende familiemedlem Flickerin Flames First Crush  Vi får en nydelig jaktgoldenvalp fra Flickerin Flames den første uken i  juli. Vi planlegg

Posted Images

  • 3 weeks later...

Nå begynner frøkna å bli ordentlig husvarm og jeg oppdager nye og herlige sider av henne rett som det er. På lydighetskurs koser hun seg veldig og plukker opp ting kjempefort, så vi håper å få tatt bronsjemerket om ikke så alt for lenge :D

Utover det smiler hun HELE tiden, spesielt når hun hilser på nye hunder og folk. Jeg synes det er helt nydelig :wub: , men jeg forstår godt at folk skvetter litt, hun ser jo livsfarlig ut, haha :P . Så jeg må forklare til mange vi møter at hun ikke er så farlig som hun ser ut som. Det er sikkert flere med smilende hunder som opplever dette?

(Skal legge ut en video av smilingen en dag tenkte jeg )

Flott flokk på tur!

Edit: foto: Camilla W. Nyberg

post-15186-0-19479800-1430902624_thumb.j

post-15186-0-70020000-1430902624_thumb.j

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 6 months later...

Nå var det tid for å endre trådtittel og presentere vårt kommende familiemedlem Flickerin Flames First Crush :) Vi får en nydelig jaktgoldenvalp fra Flickerin Flames den første uken i  juli. Vi planlegger å kalle han Midas :wub: 

Vi var å besøkte kullet når de var litt over 4 uker gamle, og vi fikk om mulig enda bedre magefølelse av oppdretter og kull. Lykke (mor til kullet) var en sosial, høflig, nett, arbeidsom, energisk og trivelig hund- alt vi ønsket oss i en jaktgolden.

Se mer om kullet her: http://www.flickerinflames.com/pages/aktuell_kull.html

Planene for denne lille herligheten er forhåpentligvis en karriere som redningshund, hvis matmor klarer å holde tritt med utdanningen :P Jeg var nettopp på et fantastisk runderingskurs med Shamsi (terven) hos CATCH hundeskole, så planen er å delta på kurset "fra valp til stjerne" hos denne hundeskolen til høsten, så nå leser jeg  Maria Brandels bøker og syns dagene går fryyktelig sakte. 

 

Vi kjøpte oss også nytt rekkehus forrige uke, så 1.august flytter to og firbente til et nytt hus med mye bedre plass, store uteområder og marka som nærmeste nabo. 

 

MYE Å GLEDE SEG TIL :drool:

 

 

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JulieJ skrev:

Nå var det tid for å endre trådtittel og presentere vårt kommende familiemedlem Flickerin Flames First Crush :) Vi får en nydelig jaktgoldenvalp fra Flickerin Flames den første uken i  juli. Vi planlegger å kalle han Midas :wub: 

Vi var å besøkte kullet når de var litt over 4 uker gamle, og vi fikk om mulig enda bedre magefølelse av oppdretter og kull. Lykke (mor til kullet) var en sosial, høflig, nett, arbeidsom, energisk og trivelig hund- alt vi ønsket oss i en jaktgolden.

Se mer om kullet her: http://www.flickerinflames.com/pages/aktuell_kull.html

Planene for denne lille herligheten er forhåpentligvis en karriere som redningshund, hvis matmor klarer å holde tritt med utdanningen :P Jeg var nettopp på et fantastisk runderingskurs med Shamsi (terven) hos CATCH hundeskole, så planen er å delta på kurset "fra valp til stjerne" hos denne hundeskolen til høsten, så nå leser jeg  Maria Brandels bøker og syns dagene går fryyktelig sakte. 

Vi kjøpte oss også nytt rekkehus forrige uke, så 1.august flytter to og firbente til et nytt hus med mye bedre plass, store uteområder og marka som nærmeste nabo. 

MYE Å GLEDE SEG TIL :drool:

Det kommer til å bli sååååå bra! :D Jeg gleder med supermye til å få møte den bittelille! 
Jeg er misunnelig på begge kursene! Jeg har skikkelig lyst til å gå det "valp til stjerne"-kurset, men føler det er litt overkill med en 2-årig hund :P

Du er fortsatt med på trening på onsdag? Jeg har eksamen på torsdag, men trenger litt hundetrening for å roe ned :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Lunatic skrev:

Det kommer til å bli sååååå bra! :D Jeg gleder med supermye til å få møte den bittelille! 
Jeg er misunnelig på begge kursene! Jeg har skikkelig lyst til å gå det "valp til stjerne"-kurset, men føler det er litt overkill med en 2-årig hund :P

Du er fortsatt med på trening på onsdag? Jeg har eksamen på torsdag, men trenger litt hundetrening for å roe ned :) 

Ja, jeg gleder meg kjempemye til å gå kurset. Uff, det går mye penger til hund om dagen ?

 

Ja, gjerne!  skal vi si kl 19? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...