Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase ser mest ut som en HUND synes du?


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

To småjenter passerte oss på tur i går. Den minste sier: "Se på den søte chihuahuan, da". "Det der er ikke en chihuahua" sier den andre. "Hva er det da?" "Det er en hund." "Det er akkurat en sånn hund

Golden og labrador retriever.. Uten tvil. På en andreplass må det være f.eks. beagle. Enig i at harehundene også er litt HUND.

Kelpie, den ligner ikke på noe annet enn en hund. Alle andre raser er enten hund med lange ører, hund med lang pels, hund med ...... Kelpie er bare hund.

Posted Images

Innlegget mitt ville ikke poste, prøver igjen.

For meg er det funksjonelle kropper, stå ører, hale som henger og lange snuter.

Scäferhund av brukslinjer, Vellbygget Malle, AK, ACD o.l.

Enig, og jeg kan også finne på å tenke på f.eks. husky. A4-hunder har ca. 9:10-proporsjoner, er mellomstore til store, normal beinbygning, balansert kropp, ståører, kort pels med underull og normal (ikke kort, ikke krøllet) hale. Selv har jeg aldri hatt noen A4-hund. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kromfohrländer, strihåret.

De aller fleste raser er raser for meg, og ikke hunder. Jeg har kunnet rasenavn siden jeg gikk i bleier, så jeg har aldri vært i noen situasjon hvor jeg bare har forholdt meg til hund som et abstrakt begrep. Så en hund er for meg et vesen hvor jeg sliter med å identifisere hvilke raser det er en blanding av. Men siden trådstarter spør om en rase, svarer jeg strihåret kromfohrländer, for den er såpass "rufsete" og ny, at den kan jeg fint passere på en utstilling og ta for å være en salig miks av både det ene og det andre.

Ikke til forkleinelse for rasen, for jeg synes den er übersøt, men jeg klarer ikke å plassere dens bruksegenskaper eller historie eller noe kun ut fra utseende. Jeg måtte pugge at den går i gruppe 9 :P

Men den er nok arketypen av generell hund i mitt hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-15051-0-04145700-1428690472.jpg Denne løven. Neida. ? post-15051-0-44160600-1428690482.jpg Lassie så jeg mye på som barn og jeg tenker på collie når det er hund. Tenker også på golden retriver, og labrador. Også OLd english sheepdog og labbetuss som jeg digga som barn. ? jeg trodde Labbetuss var en ordentlig hund før jeg som voksen skulle se på YouTube og da var det ikke akkurat ekte. hahahaha ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...