Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase ser mest ut som en HUND synes du?


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Jeg er nok enig med Pippin&Symra - støvere er hunder for meg. I tillegg raser som har ulvelignende bygning, altså med stående ører, normal kropp og normal, hengende hale. Jeg mener vel at alle hunder burde være bygd over den lesten - bare med variasjoner i pels, farge, størrelse etc.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

To småjenter passerte oss på tur i går. Den minste sier: "Se på den søte chihuahuan, da". "Det der er ikke en chihuahua" sier den andre. "Hva er det da?" "Det er en hund." "Det er akkurat en sånn hund

Golden og labrador retriever.. Uten tvil. På en andreplass må det være f.eks. beagle. Enig i at harehundene også er litt HUND.

Kelpie, den ligner ikke på noe annet enn en hund. Alle andre raser er enten hund med lange ører, hund med lang pels, hund med ...... Kelpie er bare hund.

Posted Images

To småjenter passerte oss på tur i går. Den minste sier: "Se på den søte chihuahuan, da". "Det der er ikke en chihuahua" sier den andre. "Hva er det da?" "Det er en hund." "Det er akkurat en sånn hund jeg skal ha når jeg blir stor" sier den minste. Så da vet dere det. Tinka er en hund!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund:

Ståører, ikke for lang pels, rett hale (ikke krøllhale).

Siberian husky er en typisk HUND :) Flere andre passer inn i bildet "hund". Feks kelpie, schæfer (brukstypen da).

( litt morsomt er det jo- Ferale hunder som formere seg over generasjoner går mer og mer mot den typen hund)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To småjenter passerte oss på tur i går. Den minste sier: "Se på den søte chihuahuan, da". "Det der er ikke en chihuahua" sier den andre. "Hva er det da?" "Det er en hund." "Det er akkurat en sånn hund jeg skal ha når jeg blir stor" sier den minste. Så da vet dere det. Tinka er en hund!

Hehe,nesten som det nabogutten sa en gang;

"Før ønsket jeg meg chihuahua, men nå ønsker jeg meg en hund i steden."

(Jeg har ikke noe imot chi'er altså :) )

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo for eksempel ta den type hund man tenker på når man leser en bok og de omtaler en hund i boka. Uten å beskrive den. :) Hva er det vi ser for oss? :) Jeg tenker ikke automatisk på egen rase, den er litt spesiell, men det heller da mot den type jeg nevnte tidligere. Mest sannsynlig en med ståører, gjerne svart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo for eksempel ta den type hund man tenker på når man leser en bok og de omtaler en hund i boka. Uten å beskrive den. :) Hva er det vi ser for oss? :) Jeg tenker ikke automatisk på egen rase, den er litt spesiell, men det heller da mot den type jeg nevnte tidligere. Mest sannsynlig en med ståører, gjerne svart :P

Ja, det er da jeg ser en støver. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, tenk om colliene fortsatt hadde sett slik ut! :heart:

De finnes fortsatt, bare sjekk ut Koios sin tråd her inne ;)

Klarer ikke å tenke noe annet enn raser jeg (eller evt blandinger av raser).

Men det jeg ser på som en hund er vel an ganske normalbygd hund med hengeører. For meg blir det litt farget av oppvekst med kleiner münsterländer, men også labrador, golden retriever (og da mener jeg godt bygde varianter, ikke feite tønner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golden og labrador retriever.. Uten tvil. :P

Golden-Retriever.jpg

Enig!

Kelpie, den ligner ikke på noe annet enn en hund. Alle andre raser er enten hund med lange ører, hund med lang pels, hund med ... Kelpie er bare hund.

Enig igjen!

Jeg ser for meg Golden Retriever når jeg tenker på en hund, men hver gang jeg skal beskrive hvordan kelpie ser ut til folk som ikke har sett rasen, så sier jeg hund. Det er rett og slett bare det de ser ut som. En hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modern sendte meg for en stund siden en liten tegning jeg hadde tegna på barneskolen. Den så kanskje mest ut som en spisshund uten krøllhale, for meg er det det som ser mest ut som en HUND, og har visstnok vært det ganske lenge :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schaeferhund-201100279560.jpg

Noe sånt, noe, sånn cirka. Schäferhund er det første som faller inn. Eventuelt en husky av noe slag.

Rektangulær, sterk men likevell smidig, ståører, lett svaiet hale, lang snute, 'normale' vinkler, hverken overbygd eller svak bakpart/rygg, gode labber og mellom/stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...