Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase ser mest ut som en HUND synes du?


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Jeg har funnet ut at jeg har et bilde av ordet hund i hodet mitt som er ganske klart og utvetydig. Hvordan akkurat det bildet har festet seg vet jeg ikke, men det bildet som dukker opp spontant når jeg hører ordet hund er faktisk en støver av noe slag.

Sånn ser en HUND ut:

5339f870-eccf-4b8c-b382-2b9e1dd2008c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

To småjenter passerte oss på tur i går. Den minste sier: "Se på den søte chihuahuan, da". "Det der er ikke en chihuahua" sier den andre. "Hva er det da?" "Det er en hund." "Det er akkurat en sånn hund

Golden og labrador retriever.. Uten tvil. På en andreplass må det være f.eks. beagle. Enig i at harehundene også er litt HUND.

Kelpie, den ligner ikke på noe annet enn en hund. Alle andre raser er enten hund med lange ører, hund med lang pels, hund med ...... Kelpie er bare hund.

Posted Images

Guest Klematis

Det må bli Schäfer. Hunden Karo lå ved siden av stolen min da jeg var baby. Jeg husker henne selvfølgelig ikke, men jeg har alltid bildene av en Schäfer i hodet når jeg tenker på ordet hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at jeg har et bilde av ordet hund i hodet mitt som er ganske klart og utvetydig. Hvordan akkurat det bildet har festet seg vet jeg ikke, men det bildet som dukker opp spontant når jeg hører ordet hund er faktisk en støver av noe slag.

Sånn ser en HUND ut:

5339f870-eccf-4b8c-b382-2b9e1dd2008c.jpg

Det er neimen ikke langt fra fasiten :innocent: HUND på alle måter, faktisk :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greier ikke å bestemme meg for bare en, så det blir BC, schæfer, golden og labrador. Tror det er de første som popper inn i hodet mitt både fordi de har en vanlig ''hundeform'' :lol:, vanlig pels og farger, middels størrelse og det er blant de første rasene jeg har lært navnene på som barn - sikkert pga. antallet. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg en stor svart hund med halvlang pels, tror det egentlig er en svart schæfer som dukker opp i hodet mitt når jeg sier hund. Jeg har ikke en gang hatt schæfer og det er ikke mer enn ett år siden jeg møtte den første schæferen som ikke ga meg et dårlig inntrykk :P Ellers dukker den gamle bullmastiff-tispa som vi hadde når jeg var liten opp da, husker henne ikke, men har sett mange bilder :wub:

Black_German_Shepherd.jpg

(bilde hentet på google)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En retriever av noe slag. Stor, men ikke gigantisk, mellomlengde på pels, ensfarget, grei å trene, glad i folk, glad i mat, og passer generelt sett til det meste. Dette er den typiske familiehunden.

Jo, men spørsmålet var egentlig hva du spontant ser for deg når du hører ordet hund. Visualiseringen av selve ordet liksom. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rufsete, relativt stor, med klippeører. Ikke den hunden jeg tenker på når noen sier "og så har jeg en hund", da er det stort sett andre raser, men generelt er dette det jeg ser for meg ved "en hund gikk forbi".

Ganske nøyaktig den bakerste her! Bare med littegrann mer rufsete pels.

LADY-AND-TRAMP.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget mitt ville ikke poste, prøver igjen.

For meg er det funksjonelle kropper, stå ører, hale som henger og lange snuter.

Scäferhund av brukslinjer, Vellbygget Malle, AK, ACD o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...