Gå til innhold
Hundesonen.no

Bravecto


Mud
 Share

Recommended Posts

Bravecto er IKKE repellent, de dør ikke før de kommer i kontakt med kroppsvæsken til hunden. Så at du finner flått som lever og kravler rundt er ikke rart :)

Det er jeg klar over, men de jeg har funnet tidligere har vært på samme størrelse, bare stein daue, så jeg synes det er urettferdig av flåtten å abandon ship uten å ha smakt litt på bikkja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Legge pilla langt bak i gapet og lukke munnen til han svelger?

Jeg synes ikke det er veldig rart det blir fosterskade hvis de gir drektige tisper 3×anbefalt dose? Hvorfor i alle dager skulle de gjøre det? Jeg ville vel ikke gitt drektige tisper ( eller tisper so

Jeg tenker sånn, ut av den totale mengden av hunder som har fått Bravecto, hvor stor % utgjør disse hundene som har fått slike reaksjoner? Antakeligvis ikke så høy prosent, da hadde nok pilla gått av

Det er jeg klar over, men de jeg har funnet tidligere har vært på samme størrelse, bare stein daue, så jeg synes det er urettferdig av flåtten å abandon ship uten å ha smakt litt på bikkja  ;)

Men det har jo ikke noe med Bravecto å gjøre vel... og jeg håper du skjønner at innlegget ditt kan tolkes dit hen at du legger skylda på Bravecto.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det har jo ikke noe med Bravecto å gjøre vel... og jeg håper du skjønner at innlegget ditt kan tolkes dit hen at du legger skylda på Bravecto.

Ja, la meg derfor presisere: innlegget var skrevet i affekt da levende flått er ****** ekle. Dette var 7-8 timer etter at vi hadde vært ute, og jeg vet ikke hvor lenge flått vanligvis kravler rundt uten å bite men det synes jeg var i lengste laget. Jeg antok at flåtten tok seg en smaksprøve innen 3-4 timer, men jeg kommer selvsagt ikke til å bedømme bravectos virking etter én stk levende flått, men vil vurdere virkningen resten av sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ashgi.org/home-page/genetics-info/epilepsy-other-neurological-issues/the-mdr1-mutation

Aussien er plaget med MDR1, og det SKAL ta hensyn til det i avl. Det finnes en DNA test for det.

I Europa så testes de fleste, men i Norden er de veldig slappe med det (også)

Jeg brukte Bravecto på 2 av mine i fjor, og fant kun 1 kravlende på ene hunden. Det skal sies vi ikke bor i flåttland, så bruker ikke noe til vanlig, kun når vi skal noen steder det er flått.

Ingen bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Jeg er så sjukt skeptisk til alt av flåttmiddel jeg.. What to do? Finner litt flått på Chess innimellom, og skulle jo gjerne sett at jeg slapp det. Men hun er 10 år, og jeg er så redd for at hun skal bli dårlig. Vurderer scalibur vs. bravetco, men føler meg litt rådvill. Den lille tør jeg ikke gi tabletter. Hun veier 2.8 kg - Jeg er livredd for å gi henne overdose av noe :P Hun har tidligere fått Bayvantic dråper. Noen gode råd?

Jeg bruker hjemmelaget spray av rosmarin og sitron og har god erfaring med det. :) Det er gjort forsøk der disse to kjerringrådene kom best ut med tanken på at flåttene ikke likte disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker hjemmelaget spray av rosmarin og sitron og har god erfaring med det. :) Det er gjort forsøk der disse to kjerringrådene kom best ut med tanken på at flåttene ikke likte disse.

Jammen... Den store bader. Mye. Hver dag. Hva gjør man da da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen... Den store bader. Mye. Hver dag. Hva gjør man da da?

Om du har en badehund hadde jeg ikke brukt scalibur og sånne dråper i nakken, da det er giftig for miljøet i havet/ vannet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Om du har en badehund hadde jeg ikke brukt scalibur og sånne dråper i nakken, da det er giftig for miljøet i havet/ vannet også. 

Har brukt "ikkeno" de siste årene jeg egentlig. Det funker jo greit siden ingen av mine ferdes så mye der det er verst med flått. Men i år skal vi både til Sørlandet og til Hvaler, så vi bør nok bruke noe. Den lille tror jeg skal få dråper som hun har fått før. Hun bader ikke. Den store vurderer jeg å bare bruke Skudo (høyfrekvent lyd) på faktisk. Henger en liten dings på halsbåndet som jeg tar av ved bading..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt "ikkeno" de siste årene jeg egentlig. Det funker jo greit siden ingen av mine ferdes så mye der det er verst med flått. Men i år skal vi både til Sørlandet og til Hvaler, så vi bør nok bruke noe. Den lille tror jeg skal få dråper som hun har fått før. Hun bader ikke. Den store vurderer jeg å bare bruke Skudo (høyfrekvent lyd) på faktisk. Henger en liten dings på halsbåndet som jeg tar av ved bading..

Det har jeg ikke hørt om før.. Har du kjennskap til hva erfaringer er av denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det har jeg ikke hørt om før.. Har du kjennskap til hva erfaringer er av denne?

Solgte den i dyrebutikken der jeg jobbet i mange år. Har aldri brukt den selv, men mange kjøpte den da de var skeptiske mot diverse remedier. Finnes også til mennesker. Den er nok ikke hundre prosent sikker, men er avskrekkende på flått angivelig. Så jeg tror jeg prøver. De som kjøpte dem kom igjen fra ett år til et annet, så de må jo ha ment at det virka. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tester ut Bravecto her nå. Hundene fikk 1. tab for noen dager siden, ikke merket noe til bivirkninger, heller ikke sett noen flått etter at de fikk "pilla". Ukene før var det som om vi var ute i skogen kun for å få flått. Jeg har tidligere vært anti-flåttmiddel menneske men i år har det vært drøyt mye flått og noe måtte jeg gjøre. Kommer nok til å fortsette med Bravecto :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga bravecto for noen dager siden. Ingen bivirkninger annet enn litt løsere mage, men det kan også komme av at hun fikk dobbelt opp med tørrfisk i forhold til hva hun har fått ellers akkurat samme dag. Alt er tilbake til normalen ihvertfall.

Tror jeg kommer til å kjøpe noen pakker ekstra og ta med hjem til bikkja hjemme også :)

Hva har dere betalt for tablett til hund på >40 kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gitt alle mine 4 Bravecto for 12 dager siden, helt uten bivirkninger.

Vi dro jo med oss "Brown dog tick" ( Det Norske navnet er husflått ) med oss fra Portugal i fjor.

Den slo seg ned her, og gav flåttbitt i fjor høst.

Så vi kontaktet overlege Dag Hvidsten som har prosjektet Flåttinord og fikk sjekket hvilken type flått det var.

Da trodde vi den hadde slått seg ned ute, og at den ville dø i vinter.

Men så oppdaget vi flått på Linus, uten at vi har vært på reisefot siden midten av juli i fjor.

Leverte den til Hvidsten og fikk fastsatt at det var samme type flått.

Dvs, vi har fått husflått som har overvintret inne hos oss...

Alle hundene fikk Bravecto, bortsett fra valpene.

Forsikringa ble ringt, og skadesaneringsfirma var innom og fant flått, som ble sendt til folkehelsa for identifikasjon.

At vi alt hadde fått den identifisert av en ekspert, nei det hjalp ikke.

Så vi venter fortsatt, 12 dager etter på at noe skal gjøres...

I mellomtiden har vi vært på vårtur i Spania, og der handla vi inn godt med Bravecto til en langt hyggeligere pris, samt et middel vi kunne bruke innendørs for å starte å bekjempe galskapen så huset i alle fall er beboelig til noe skjer.

Morsomt med flått!

Dette er jo en følge av våre mange reiser, så vi har definitivt skjerpet inn rutinene etter denne reisa..

I fjor brukte vi Expot, men med badeglade hunder, så hjalp det tydeligvis ikke.

Så nå kjører vi Bravecto, og vasker / spayer alt av bur og sånt før vi tar de inn på boden ved hjemkomst.

Og går grundig over hundene når vi kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine fikk Bravecto for ca 2 mnd siden. Ingen bivirkninger og den eneste jeg har merket flått på er Marvin. To stk inntørkede flått i pelsen bare, som ikke har rukket å få suge særlig lenge siden de var knøttsmå. Kjekt at det varer i 3 mnd også, så man slipper å tenke på det hver 4.uke :)

Begge to trodde det var godis, så de slukte den rått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det gått over et døgn, og jeg har ikke merket noe som helst. Avføringen var kanskje LITT løsere enn vanlig, men det hadde jeg ikke tenkt over en gang hvis jeg ikke hadde gitt Bravecto dagen før. Ikke noe oppkast, sikling, kvalme osv, og appetitten er god. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dere som har funnet inntørkede flått etter bravecto, hvor stor har de rukket å bli når dere har funnet de?

I dag plukket vi andre på Albert etter han fikk bravecto i slutten av mars, og begge gangene var de blitt stor og rød så de må ha sittet en stund. Den i dag var død vel å merke, men like fullt stor og rød. Synes det er merkelig. Lurer litt på om han fikk for liten dose.. Han fikk tabletten beregnet for 5-10 kg. Han var da akkurat 10 kg, men litt for tynn da og nå er han ca 11 kg.

Denne plukket jeg i dag, og forventet ikke å finne så store etter å ha gitt bravecto..

IMG_20150611_211037.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Zara fikk på fredag som var,å hadde ingen bivirkninger :) Frost har fått i dag,da hun kom hjem på mandag fra "ferie" hos eieren i en måned. Hun spydde litt på trappen da vi kom hjem fra en liten tur. Og virket litt rolig når vi kom oss inn,så hun er nok litt kvalm. Håper bare vi slipper diaré!

Hvor lenge etter tabletten er tatt er det trygt for hunden å spy? Her gikk det bare en halvtime,så litt redd den ikke har løst seg opp. Kom ikke mye oppkast,og det meste så ut til å være vom i fra frokosten. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...