Gå til innhold
Hundesonen.no

Kløv og patella luksasjon?


Recommended Posts

Hei :wave: Er det noen som vet om en hund med svak patella kan bære (lett) kløv?

Det har aldri vært noe problem med knærne hennes på tur, men om hun løper i lange nedoverbakke eller trapper, hender det at kneet kan skli ut. Men det hopper raskt tilbake igjen. Vi selvfølgelig ikke bruke kløven i slike bakker og trapper, men i skog og mark :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kløv ganske mye på min dvergpinscher med patella luxasjon. Så lenge ikke hunden blir mer plaget når den bærer, så er det bare å kjøre på. Alt som styrker kroppen og bygger musker i beina vil hjelpe hunden og bidra til at agene til vanlig reduseres.

Jeg bruker også kjettingtrekk på min for å styrke kroppen og i tillegg trekker hun også ganske mye på kickbike. Altså setter jeg ingen begrensninger på henne.

Min er en liten rase (4 kg), så om du er usikker så ta en telefon til veterinær. Det vi har fått beskjed om er i alle fall at alt som bygger muskler er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kløv ganske mye på min dvergpinscher med patella luxasjon. Så lenge ikke hunden blir mer plaget når den bærer, så er det bare å kjøre på. Alt som styrker kroppen og bygger musker i beina vil hjelpe hunden og bidra til at agene til vanlig reduseres.

Jeg bruker også kjettingtrekk på min for å styrke kroppen og i tillegg trekker hun også ganske mye på kickbike. Altså setter jeg ingen begrensninger på henne.

Min er en liten rase (4 kg), så om du er usikker så ta en telefon til veterinær. Det vi har fått beskjed om er i alle fall at alt som bygger muskler er bra :)

Tusen takk for svar! :) Jeg skal til veterinæren om noen uker, så skal sjekke med dem da.

Ååh, ønsker meg kickbike! Skal høre med vet.n om det og jeg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...