Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan trene for å få hunden til å reagere litt raskere?


Mumriken
 Share

Recommended Posts

Hunden min på snart 4 år er egentlig veldig snill og grei, og har som regel vært relativt lydig, men synes nå han blir mer og mer selektiv i hørselen. Jeg kan be han om å komme på innkalling for eksempel, men han blir mer og mer "skal bare lukte litt her først". Ber jeg han om å sitte må jeg kanskje gjenta kommandoen 3 ganger før han hører etter. Det er først når jeg bruker strenge-stemmen at han gidder høre. Dette begynner å bli litt iriterende. Jeg roser alltid med stemmen når han gjør som jeg sier, eller gir godbit. Det å gå og legge seg varer i 3 min før han reiser seg igjen. Jeg har ikke lyst til å være streng hele tiden og vil at han blir mer lydig. Han kan jo kommandoene så jeg er sikker på at han vet hva jeg vil, han gidder bare ikke høre etter. Noen tips for å få han til å bli lydigere?

Kan det ha noe med at jeg har fått en ny valp i huset? Hun er ca 7 mnd nå og er veldig aktiv og kan kanskje stresse han en del?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen tips:

Og sonen nekter å lagre innleggene mine med mediaklipp....

Men sjekk ut på Youtube:

Zak George:
Come when Called: The FASTEST Way to Teach YOUR DOG to COME WHEN CALLED ANYWHERE!

photo.jpg

og

KIKOPUP

How to train 'Come!' - Dog training
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...