Gå til innhold
Hundesonen.no

Laserbehandling


Recommended Posts

Jeg oppdaget at min sheltie hadde vondt fordi hun begynte å rive hinder. Gikk til fysioterapeut, som anbefalte meg røntgen for å utelukke problemer i skjelettet. Røntget uten å finne noe, og ble anbefalt av dyrlegen å prøve laser. Reiste 1 time frem 1 time tilbake to ganger i uken for å behandle henne, og etter ca 5 behandlinger var hun mye bedre. Da fikk jeg beskjed om å gå til kiropraktor, så det har vi gjort hver 14. dag, med enkelte behandlinger av fysioterapeut innimellom. Nå har det gått snart 5 måneder siden det ble oppdaget, og hun er nesten helt fin igjen. Men vi må jo vedlikeholde, og sjekke henne regelmessig (hun er av typen klin gal, og gjør alt i 110).

Så konklusjonen min blir at de utfyller hverandre, ofte finner den ene noe den andre ikke gjør :)

Lykke til!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønsking :)

I dag var vi hos kiropraktor. Hun oppdaget en skeivhet i bekkenet til Blondie og lurte på om hun hadde blitt løpt på av en hund eller noe som kanskje kunne ha gjort det. Jeg kommer ikke på at hun er blitt løpt på av noen hund, og ihvertfall ikke i det siste. Jeg merket jo først smertene hennes for 2 måneder siden. Men det er jo mulig det har skjedd før det, men at plagene ved det først vises nå. Kiropraktoren kunne også tenke at lydighetstrening kunne ha noe med det å gjøre/gjøre det verre, da de går veldig bøyd mot en side.

Vi knakk opp litt og jeg skal gi en lyd om 2 uker hvordan det går. Hun mente at massasje for å hjelpe muskelene som var spent rundt ville hjelpe på, og om det eventuelt ikke ble bedre så kunne vi ta røntgen for å se hvordan det så ut. Ellers skal vi jobbe med fri ved fot på motsatt side for å balansere det litt, gå rolig i ulendt terreng og trene kavalett trening fremover. Ingen hopping i agility, men ellers kan vi gjøre alt annet. Så får vi se hvordan det går :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Kopper tråden litt jeg, istedenfor å lage ny :) dyrlegen"min" har nettopp kjøpt seg laser, og anbefaler det på det varmeste. Så tror jeg skal slå til , og forsøke. Casper er dårlig i ryggen nå, og jeg liker ikke gi så mye metacam. Synes ikke det hjelper veldig heller. Men er litt nysgjerrig på priser, hva er vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tara som har vond rygg og forbein fikk laser i dag :) 510 pr gang. Selges også kort for 5 ganger og 10 ganger som blir et par hundrelapper rimeligere. Hun skal starte hver uke nå, samt selvfølgelig fortsette med massasje, starte på vanntredemølle. Hun bør få seg en jobb så kan være med betale synes jeg :) en annen klinikk her tar 600 pr gang. Vi var til full røntgen sist uke. Spondylosen har spredd seg til nesten hele ryggen,samt forkalkninger i begge skuldre/ albuer på,forbeina. Merker fryktelig lite på hun da kun litt stiv til tider.post-4743-0-99624000-1436378429_thumb.jp

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Frøken her blir ikke helt vill etter en behandling akkorat men,hunden til en nabo ble det. Hun var mye dårligere enn frøkena mi da så moro se den forvandlingen til hun! Her går det i laser en gang i uken. På onsdag er den store behandlingsdagen ....Vanntredemølle for første gang ( hjelpes sier Tara som ikke er så glad i vann), så laser, etter det massasje.

MegaMarie : oj det var billig!! Jeg kjøpte laser for 5 ganger til 2300.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...