Gå til innhold
Hundesonen.no

Erfaringer med introkurs, smeller?


Jankaa
 Share

Recommended Posts

De av dere som har vært på smeller-introkurs, hvordan opplevde dere kurset?

Har nylig gitt bort et slikt kurs i gave, men det levde ikke opp til forventningene.
Basert på samtaler med venner og bekjente kan det fremstå som at det er flere enn bare vi som er misfornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det jeg var på så fikk vi prøve en ting. Men vi fikk se de andre hundene prøve de andre andre tingene. SLik at vi fikk demonstrert alle øvelsene. Det kurset jeg var på var relativt kort mtp tid, så skjønte at det var begrenset hva vi fikk prøve oss på selv. Sånn som jeg har forstått det så er kurset for å gi en smakebit på hva smeller er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kjekt det jeg var på, fikk innføring i øvelsene og alle hundene fikk prøve seg.

Jeg var i Asker.

Asker hundeklubb? Eller Ylva Christensen (husker ikke navnet på butikken der)? Eller et annet sted?

Har lurt på om det er noe for Kovu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dere prøve alle typer søk? Både bil, rom, bane og kasse?

nei,selvfølflig ikke.det rekker man ikke på 3,5 time med 6 hunder ;) men man fikk jo se hvordan alle søkene skulle begynnes og jobbes med og det ble godt forklart.

Asker hundeklubb? Eller Ylva Christensen (husker ikke navnet på butikken der)? Eller et annet sted?

Har lurt på om det er noe for Kovu.

Jeg var i dikemark området, fant kurset på facebook :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Introkurset er jo bare en kjapp into til hva smeller er. Som det blir nevnt over er jo 3,5 time ikke nok tid til at alle får prøvd seg i alle øvelsene, det sier seg jo selv. Iløpet av kurset burde du allikevel sitte igjen med en forståelse for hva smeller er og hvordan du kan trene videre selv. Hvis du vil ha en grundigere innføring ville jeg heller anbefalt å gått et grunnkurs, jeg gikk et hos Sportshunder og @Garp i Trondeheim hvor vi løpet av seks kvelder ble satt grundig inn i hver enkelt av øvelsene og alle på kurset fikk prøvd seg. Det var jo selvsagt et dyrere og mer omfattende kurs enn det introkursene er.

Jeg har også vært observatør på introkurs og det fungerte slik at hver ekvipasje fikk prøvd en øvelse hver mens de andre fikk observert. Synes ikke man kan forlange mer av et kurs på noen timer til noen hundrelapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på introkurs i smeller til helga og kursavgiften inkluderer 1-2 treninger i uka ut april. Får man ikke prøvd seg med egen hund på introkurset så har man muligheten senere sammen med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok misforstått litt hva meningen med kurset er, for til den prisen og med den forhåndsinformasjonen jeg fikk forstod jeg det som at det var et "kom å prøv hva smeller er"-kurs, ikke et foredrag om hva det går ut på.
På det kurset her virker det som det heller var sistnevnte. Dersom det er det som er tanken bak det har de vel derimot gjennomført et greit kurs, og at det kun er jeg som er kranglete/har oppfattet feil :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som det er ulike ordninger fra sted til sted. Her må vi ta introkurs for å kunne ta grunnkurs senere. Og introkurset var 3,5 timer med 5 andre deltakere, hvor en og en hund fikk prøve deler av banen. Alle hundene fikk prøve litt, men slettes ikke alle hundene skjønte bæret.. :P Kurssummen dekker ikke treningssamlingene i etterkant, men det forventer ikke jeg heller - selv om kurset jeg gikk var ganske dyrt synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...