Gå til innhold
Hundesonen.no

Instagram! ?


Alvira
 Share

Recommended Posts

Men jeg må jo trykke på samme knapp for å følge en offentlig profil, som jeg trykker på når jeg spør om lov til å følge noen som er privat? Skjønte ikke helt den der... :icon_confused:

Resten blir det litt vanskelig å svare på når jeg er helt fullstendig fersk på instagram.

Om du trykker på en knapp for å følge noen, så er det du som tar den beslutninga. Om du trykker på en knapp for å få lov til å følge noen, så er det personen som eier kontoen som aktivt må bestemme om du skal få lov. For meg er det en vesensforskjell, en slags antidemokratisering av det som deles.

Resten var ikke til deg, men generelle betraktninger, så det er ikke så farlig om du får svart på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kan vi ikke lage en hæsjtagg #hundesonen da, så finner vi hverandre?

Synes flere burde hive seg på instagram, så mye lavere terskel for å poste bilder og film fra hverdagslivet. Kom igjen! Flere som har konto, ønsker seg konto? Og dere som venter valper burde jo virke

Kan ikke dele hemmeligheter vel! .... Bilder på sofaen er populært, og gjerne svarthvitt! Syns det er rart at noen kontoer som har mange tusen følgere KUN legger ut bilder av hunden innendørs f. ek

Posted Images

Om du trykker på en knapp for å følge noen, så er det du som tar den beslutninga. Om du trykker på en knapp for å få lov til å følge noen, så er det personen som eier kontoen som aktivt må bestemme om du skal få lov. For meg er det en vesensforskjell, en slags antidemokratisering av det som deles.

Resten var ikke til deg, men generelle betraktninger, så det er ikke så farlig om du får svart på. :)

Mulig jeg bare har vært alt for lenge på fb og ikke har skjønt helt greia med instagram, men det er da ikke måte på hva folk skal henge seg opp i, unnskyld meg! :) Hvis jeg spør deg om du vil være venn med meg på fb, så må du godkjenne det. Er det også et slags symbol på skeivfordelt makt? Er det bedre med tinder timber whattdaføkkdetheter, hvor begge to må "like" den andre før de blir oppmerksomme på det og kobles? Jeg er nok litt for lite analyserende på slike ting, jeg tenker bare at "det er sånn det funker med den appen der, eller programmet der", og så tillegger jeg ikke folk eller apper meninger basert på sånt. Men igjen, jeg forbeholder meg retten til å ikke ha forstått instagram, og det fantastisk finurlige med å la alle se alt. Hvorfor ikke ha en blogg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Huldra, akkurat nå føles det som vi snakker i to ulike samtaler. :D Når du begynner med utropstegn og tilsynelatende masse engasjement blir dette litt spesielt. Jeg kommenterte det at du så ned på folk med åpne profiler og forklarte hvordan jeg opplever åpne og lukka profiler på Instagram. Jeg verken analyserer, "henger meg opp i" eller bryr meg så mye, jeg velger bare å ikke følge folk som har lukka profiler, for så interessert er jeg ikke. Instagram og FB er to helt ulike ting der den ene nettopp er for å dele og komme sammen rundt temaer, mens den andre dreier seg om å nettverke og åpne opp for de en kjenner (i større eller mindre grad), og kan ikke sammenlignes. Jeg veit ikke hvordan Tinder fungerer annet enn at en visstnok kan "sveipe" til høyre eller venstre på profiler (?), så der har jeg ikke noe sammenligningsgrunnlag.

Hvis du velger å dele bilder på Instagram, så håper jeg du koser deg med det, det gjør jeg, både med hunde- og menneskeprofilen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når profilen på instagram er lukket kan man ikke se bildene som er lagt ut fra før, og da vet en jo heller ikke hva slags bilder den personen legger ut. Jeg gidder ikke å følge en med lukket profil siden jeg ikke kan se hva slags type bilder den personen legger ut. Med mindre jeg kjenner personen fra før.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Huldra, akkurat nå føles det som vi snakker i to ulike samtaler. :D Når du begynner med utropstegn og tilsynelatende masse engasjement blir dette litt spesielt. Jeg kommenterte det at du så ned på folk med åpne profiler og forklarte hvordan jeg opplever åpne og lukka profiler på Instagram. Jeg verken analyserer, "henger meg opp i" eller bryr meg så mye, jeg velger bare å ikke følge folk som har lukka profiler, for så interessert er jeg ikke. Instagram og FB er to helt ulike ting der den ene nettopp er for å dele og komme sammen rundt temaer, mens den andre dreier seg om å nettverke og åpne opp for de en kjenner (i større eller mindre grad), og kan ikke sammenlignes. Jeg veit ikke hvordan Tinder fungerer annet enn at en visstnok kan "sveipe" til høyre eller venstre på profiler (?), så der har jeg ikke noe sammenligningsgrunnlag.

Hvis du velger å dele bilder på Instagram, så håper jeg du koser deg med det, det gjør jeg, både med hunde- og menneskeprofilen. :)

Jeg tror nok vi snakker forbi hverandre og ikke helt forstår hva den andre sier. Jeg er veldig lite engasjert i dette, egentlig synes jeg det er ganske kjedelig. :P Men ok, da sier vi det sånn. :)

Når profilen på instagram er lukket kan man ikke se bildene som er lagt ut fra før, og da vet en jo heller ikke hva slags bilder den personen legger ut. Jeg gidder ikke å følge en med lukket profil siden jeg ikke kan se hva slags type bilder den personen legger ut. Med mindre jeg kjenner personen fra før.

Takk for forklaringen, nå skjønner jeg litt mer. :) Endret av Huldra
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er litt forskjellig hva man bruker instagram til. Jeg bruker det ikke til nettverking, men har det mer som en slags interesse hvor jeg følger kontoer jeg synes er interessante og som gir meg noe. Jeg tenker heller ikke så mye på hvor mange liker jeg får på bildene mine, har heller ikke så mange følgere, så de store liker-tallene blir det ikke uansett, men poster de bildene jeg har lyst til og som jeg har lyst å dele uten å tenke på om de blir populære eller ikke. Kan tenke litt på å variere meg, men ellers blir det mer som en slags fotointeresse hvor jeg deler de bildene jeg liker.

Har forresten valgt å ha profilen min lukket bla fordi jeg ikke ønsker at bildene mine skal bli søkbare for hele verden og i starten var kontoen min bare tilgjengelig for noen få som jeg kjenner og som kjenner meg, men det har forandret seg litt, så jeg vurderer å åpne den. Liker likevel å være litt "privat". Skriver i hermetegn, for nettet er jo nettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg orker ikke følge de som legger ut fem-seks bilder i slengen eller mer enn kanskje fire bilder daglig. Kanskje litt sært? :P jeg liker jo å følge de kontoene jeg gjør, men ja kvalitet/kvantitet.

Jeg bruker både speilrefleks og mobil. Laster som regel opp bilder på Facebook og så lagrer jeg på mobilen derfra hvis kef vil dele på IG også. Ødelegger nok kvaliteten litt, men. Hvordan gjør dere det med bilder fra speilreflekskamera?

Jeg laster opp speilrefleksbildene fra pc'en og opp til Dropbox og henter dem derfra til IG. Fungerer utmerket ;)

@Huldra, jeg er et sånt teit menneske med åpen profil :P Mest fordi jeg liker å dele mitt gale hundeliv med hele verden :D Er ikke så veldig privat av meg, men forstår jo også dem som ønsker å skjerme seg litt fra den offentlige gapestokken. Hadde jeg postet flere bilder av venner/familie/andre folk som ikke er tatt i offentlighet så hadde nok min konto vært lukket også ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å laste opp en film nå, det funket skikkelig dårlig. Hva kan jeg gjøre for at det skal bli bra? Har ikke mobilkamera til mange hundretusen heller akkurat.. :P

Hvis du tenker på kvaliteten, så er det dessverre ikke så mye å gjøre med... :( Videoer på Insta blir helt fryktelige, men jeg føler at det ofte funker bedre å filme direkte i appen. Da kan du klippe "on the go" også. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker på kvaliteten, så er det dessverre ikke så mye å gjøre med... :( Videoer på Insta blir helt fryktelige, men jeg føler at det ofte funker bedre å filme direkte i appen. Da kan du klippe "on the go" også. :)

Ja, filmene blir ikke gode, men de kan ha høy underholdningsverdi :D Det er det jeg går for. Nå er jo det ikke sikkert alle synes det er så morsomt med filmer av hunder i hverdagssituasjoner, men jeg synes det er kjekt å dele, i alle fall med de jeg kjenner som følger meg. Vanligvis har jeg bare brukt facebook til alt, men siden jeg nesten bare poster bilder og videoer fra livet mitt og mindre politiske standpunkt, detaljer om hvor jeg har samlet husmorpoeng og deler intetsigende bilder med klissete sitater og/eller selvfølgeligheter, så har det åpnet seg nå en ny verden med instagram :D Mycket nøgd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg blir så lei alle profilene med mas om å like bilder, follow for follow osv. Og når folk skriver "Unfollow=block".. Er det virkelig så viktig med mange følgere, likes osv? Fulgte en agilityprofil med kule bilder, men så begynte hun å mase om å linke til henne, om følgere osv at flere sluttet å følge henne, og dama(vel, jenta..) ble jo ordentlig sint over at folk trykte på unfollow :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker på kvaliteten, så er det dessverre ikke så mye å gjøre med... :( Videoer på Insta blir helt fryktelige, men jeg føler at det ofte funker bedre å filme direkte i appen. Da kan du klippe "on the go" også. :)

Ja, det ble jo rævva kvalitet, pluss at filmen levde sitt eget liv; kuttet steder den ikke skulle, hakket seg gjennom nesten alt. Endte opp med å slette den. Sammenlignet med bitmeg sin, og den var jo kjempebra i forhold! Skulle faktisk også være et "svar" på hennes; for min hund gikk og hentet pipeleken når hun hørte pipeleken til bitmeg på insta, og så begynte hun å leke. Fant den med mest lik lyd også, men lyden var jo helt forvrengt på insta, så det funket ikke å skrive det heller, folk ville tro jeg jugde.. :P

Jeg blir så lei alle profilene med mas om å like bilder, follow for follow osv. Og når folk skriver "Unfollow=block".. Er det virkelig så viktig med mange følgere, likes osv? Fulgte en agilityprofil med kule bilder, men så begynte hun å mase om å linke til henne, om følgere osv at flere sluttet å følge henne, og dama(vel, jenta..) ble jo ordentlig sint over at folk trykte på unfollow :P

Haha, DA snakker man om å tro man er noe! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så lei alle profilene med mas om å like bilder, follow for follow osv. Og når folk skriver "Unfollow=block".. Er det virkelig så viktig med mange følgere, likes osv? Fulgte en agilityprofil med kule bilder, men så begynte hun å mase om å linke til henne, om følgere osv at flere sluttet å følge henne, og dama(vel, jenta..) ble jo ordentlig sint over at folk trykte på unfollow :P

Men man får vel ikke se hvem som unfollower? Jeg ser jo om antall følgere går opp eller ned, men ikke hvem som velger å unfollow. Rart å true med å blokke noen da, hallo :P . Går visst lett i knollen på enkelte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble jo rævva kvalitet, pluss at filmen levde sitt eget liv; kuttet steder den ikke skulle, hakket seg gjennom nesten alt. Endte opp med å slette den. Sammenlignet med bitmeg sin, og den var jo kjempebra i forhold! Skulle faktisk også være et "svar" på hennes; for min hund gikk og hentet pipeleken når hun hørte pipeleken til bitmeg på insta, og så begynte hun å leke. Fant den med mest lik lyd også, men lyden var jo helt forvrengt på insta, så det funket ikke å skrive det heller, folk ville tro jeg jugde.. :P

Haha, DA snakker man om å tro man er noe! :lol:

Ja, det er jo ikke akkurat HD-kvalitet, men blir da sånn høvelig :) Bruker som oftes å klippe inn en film jeg har filmet med mobilkameraet, innbiller meg det blir litt bedre kvalitet på det viset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man får vel ikke se hvem som unfollower? Jeg ser jo om antall følgere går opp eller ned, men ikke hvem som velger å unfollow. Rart å true med å blokke noen da, hallo :P . Går visst lett i knollen på enkelte..

Om man søker etter "instagram" i google play så finner man masse apps som følger med på hvem som følger deg, og sammenligner fra dag til dag, så man kan få vite hvem som slutter. :P Det er helt sprøtt hvor alvorlig noen tar det :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble jo rævva kvalitet, pluss at filmen levde sitt eget liv; kuttet steder den ikke skulle, hakket seg gjennom nesten alt. Endte opp med å slette den. Sammenlignet med bitmeg sin, og den var jo kjempebra i forhold! Skulle faktisk også være et "svar" på hennes; for min hund gikk og hentet pipeleken når hun hørte pipeleken til bitmeg på insta, og så begynte hun å leke. Fant den med mest lik lyd også, men lyden var jo helt forvrengt på insta, så det funket ikke å skrive det heller, folk ville tro jeg jugde.. :P

Åh, så synd :( Håper du finner ut av det. Må jo være noe man kan gjøre for å få noenlunde kvalitet? Jeg er langt i fra teknisk av meg, men kanskje noen andre som er?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg orker ikke følge de som legger ut fem-seks bilder i slengen eller mer enn kanskje fire bilder daglig. Kanskje litt sært? :P

Samma her, jeg unfollower sånne "spammere" med en gang, det er så slitsomt!

Trooor ikke jeg har posta i denne tråden før, mitt brukernavn er @carolineaserod

Aller mest hundebilder :) *gå gjennom tråden og stalke soniser på instagram*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Men man får vel ikke se hvem som unfollower? Jeg ser jo om antall følgere går opp eller ned, men ikke hvem som velger å unfollow. Rart å true med å blokke noen da, hallo :P . Går visst lett i knollen på enkelte..

Som Aussieglis sier så er det mange som bruker app for å følge med hver som trykker unfollow :P

Om man søker etter "instagram" i google play så finner man masse apps som følger med på hvem som følger deg, og sammenligner fra dag til dag, så man kan få vite hvem som slutter. :P Det er helt sprøtt hvor alvorlig noen tar det :lol:

Jeg har også havnet på profiler som skriver at de skal rydde og slette alle bildene med under 100 likes :P

Jeg liker instagram altså, men noen tar likes og følgere så seriøst at det fåt meg til å trykke på unfollow..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...