Gå til innhold
Hundesonen.no

Kickbike med to hunder, hvilken løsning på liner har dere?


Recommended Posts

Endelig er frøkena røntget, og jeg kan ha to hunder foran kickbiken :-D

Men jeg lurer litt på hvilken løsning dere har med liner når det er flere enn en hund?
Jeg har prøvd å ha en line som holder de "sammen" i halsbåndet, men hannhunden liker det overhode ikke. Så jeg har ikke hatt noe i halsbåndet, og brukt to seperate liner til selene deres. Kan denne linen være en god løsning? thumb_Strikk_2_hunder_286_273.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kickbike da , men sykler med mine to. Bruker da baggenbelte + 1 kobbel med demping pr hund, jeg synes ikke hanefot fungerer så bra siden jeg har to hunder med veldig forskjellig tempo og bevegelsesmønster.

Edit: båndene er 2 m når strikken ikke er stram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. strikken

Jeg har sånn strikk som på bildet, og jeg liker den ikke. De to knutene gjør at den er tung, og om lina ikke er helt stram ender den fort i bakken. Dårligste strikkline-kjøpet jeg har gjort iallefall. Men tenker å flytte knutene og strikken så langt opp mot håndtaket som det går an, så det vil kanskje bli bedre å bruke da.

Men, nå bruker jeg bare en strikk... kjøpte den ferdig fra en hundekjører, men du kan kjøpe metervis og bare lage selv isteden :)4

Bilde av den jeg har og link til hvor du kan kjøpe her http://hundesonen.no/forum/topic/77721-hvor-kan-jeg-kjoepe-strikk-til-aa-lage-kjoerestrikk-av/

edit: nå så jeg ordentlig på bildet, var jo ikke den samme, da jeg bare har for en hund. Men point still stands ang. knutene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. strikken

Jeg har sånn strikk som på bildet, og jeg liker den ikke. De to knutene gjør at den er tung, og om lina ikke er helt stram ender den fort i bakken. Dårligste strikkline-kjøpet jeg har gjort iallefall. Men tenker å flytte knutene og strikken så langt opp mot håndtaket som det går an, så det vil kanskje bli bedre å bruke da.

Men, nå bruker jeg bare en strikk... kjøpte den ferdig fra en hundekjører, men du kan kjøpe metervis og bare lage selv isteden :)4

Bilde av den jeg har og link til hvor du kan kjøpe her http://hundesonen.no/forum/topic/77721-hvor-kan-jeg-kjoepe-strikk-til-aa-lage-kjoerestrikk-av/

edit: nå så jeg ordentlig på bildet, var jo ikke den samme, da jeg bare har for en hund. Men point still stands ang. knutene.

(pst. det er ikke meninga tauet skal være slakt :) hehe. Neida. lurere å bruke lettere strikk i såfall. .) Jeg bruker ikke sånn strikk som på bildet, men det var lengden på baklinene som var poenget her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at folk har så lange bånd jeg :-) Jeg bruker bånd på 180cm og føler at jeg mister mye av kontrollen dersom jeg har lengre bånd enn dette bed trekk :-)

Synes det er best med langt bånd jeg, jeg har en hund som kan finne på å bråstoppe fordi det var noe ekstremt spennene i grøfta, og da er det fint med litt tid til å reagere :P Men det blir dårlig kontroll ved passeringer ja, så jeg fisker ham alltid inn eller stopper opp. Men hadde nok gjort det om båndet var kortere og. Lurer på om jeg har 2,5 meter (utstrekt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er best med langt bånd jeg, jeg har en hund som kan finne på å bråstoppe fordi det var noe ekstremt spennene i grøfta, og da er det fint med litt tid til å reagere :P Men det blir dårlig kontroll ved passeringer ja, så jeg fisker ham alltid inn eller stopper opp. Men hadde nok gjort det om båndet var kortere og. Lurer på om jeg har 2,5 meter (utstrekt).

Mine vet at de ikke skal bråstoppe :) Og jeg vil helst ha dem i trekk under hele passeringen, og det føler jeg at jeg greier med kortere bånd, mens med lengre bånd føler jeg at jeg ikke har den samme kontrollen, hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine vet at de ikke skal bråstoppe :) Og jeg vil helst ha dem i trekk under hele passeringen, og det føler jeg at jeg greier med kortere bånd, mens med lengre bånd føler jeg at jeg ikke har den samme kontrollen, hehe :P

Det vet min og, men plutselig skjer det likevel :P Trekkpunktet blir og mer riktig enn med kortere bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet min og, men plutselig skjer det likevel :P Trekkpunktet blir og mer riktig enn med kortere bånd.

synes trekkpunktet blir bedre med litt lenger bånd, vinkelen blir ikke like bratt opp til festet på kickbiken... så smaken er som baken osv

:D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes trekkpunktet blir bedre med litt lenger bånd, vinkelen blir ikke like bratt opp til festet på kickbiken... så smaken er som baken osv

:D

Ja var det jeg skrev? :P (eller sa du deg bare enig, hørtes bare ut som jeg hadde skrevet noe annet, så måtte bare presisere at det var det jeg mente)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...