Gå til innhold
Hundesonen.no

PETA angriper Crufts - og raseavl


Guest Bølla
 Share

Recommended Posts

Guest vivere

@Elisabeth00 - det er så usannsynlig og far-fetched at noen skulle betale for å lage en dyrevernsvideo på den måten at det utvilsomt er en svertekampanje. Høres ut som en konspirasjonsteori klekket ut av den mest inngrodde og ekstreme (...) kommentarfelt-gjengen.

Om PETAs engasjement i f t dyrevern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Landbruket i USA er helt ekstremt, så det er ikke rart PETA er ekstreme i sine antikampanjer.

At folk blir fanatiske dyrevernsaktivister har sammenheng med at forholdene de jobber under er så ekstreme og at de opplever å bli møtt med motstand, samme hva.

Se for deg å tale produksjonsdyrenes sak i USA, hvor landbruket er ren dyremishandling fra ende til annen, og bli møtt med at 90 % av menneskene rundt deg gir **** fordi bacon, smør, yoghurt og fløteis smaker så godt. Sånt kan få det til å bikke over for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du sitere meg på at jeg sier at du sier? For jeg fatter ikke hvorfor du lager det til en sak om deg selv, jeg forsøker å vri negativ omtale og syn over på det positive med det - det er meg revnende likegyldig for dyrenes skyld at du føler dine ord ble dratt ut av sammenheng. Jeg synes ikke noe om å nevne EKSTREME ORGANSIASJONER i ordets rette forstand (boko haram, ISIS) i samme innpust eller utpust som en dyrevernsorganisasjon. Det hører ikke hjemme noen steds, og vi har kommet bra langt bak i bakevja om det skal være noe som helst argument at ekstremisme er ekstremisme. Det er vilt og hemningsløst mye forskjell på folk som voldtar og driver med genocid vs noen som kanskje tar litt hardt i når de snakker om hunderaser.

Henger ikke på greip overhodet.

. Ganske drøyt å sammenlikne på den måten, PETA er mer

@Elisabeth00 - det er så usannsynlig og far-fetched at noen skulle betale for å lage en dyrevernsvideo på den måten at det utvilsomt er en svertekampanje. Høres ut som en konspirasjonsteori klekket ut av den mest inngrodde og ekstreme (...) kommentarfelt-gjengen.

Tja, det var dette du svarte meg:

Så peta har drevet med massevoldtekt, drap og genocide? Det var nytt for meg

Hvor jeg lurer på hvor jeg har sagt det - noe jeg selvfølgelig ikke har gjort.

Voldtekt, drap og genicide var ikke et tema i det hele tatt. Det jeg sa var at PETA er en ekstremistisk organisasjon, noe jeg ikke er alene om å mene. Du trenger selvfølgelig ikke å være enig, men forhold deg i det minste til sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om PETAs engasjement i f t dyrevern.

Ja herregud, "petakillsanimals.com" er en SKIKKELIG seriøs kilde. Den er like seriøs som vaksineaksjon.no, nyhetsspeilet.no og 911truth.no . Du kan ikke mene at du tror på det vaset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om PETAs engasjement i f t dyrevern.

Det er sterke økonomiske krefter i det amerikanske landbruket som motarbeider PETA. National Dairy Association er f.eks, et navn verdt å merke seg. De har mye tvilsomt gående, bl.a. helt hårreisende bestillingsresultater fra "forskning" på LCHF-diett. En bør ta all kritikk av PETA med minst like store klyper salt som en tar kampanjene fra PETA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Ja herregud, "petakillsanimals.com" er en SKIKKELIG seriøs kilde. Den er like seriøs som vaksineaksjon.no, nyhetsspeilet.no og 911truth.no . Du kan ikke mene at du tror på det vaset?

Hvorfor skulle man tro på PETAs kampanjer? Sjekk google, yahoo eller tilsvarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle man tro på PETAs kampanjer? Sjekk google, yahoo eller tilsvarende.

Dette gir ingen mening. Hva skal jeg sjekke på GOOGLE, YAHOO - at dyreplageri eksisterer? Kanskje det bare er en konspirasjonsteori at dyreplageri eksisterer, mener du?

Skal jeg google om det finnes pelsdyr på pelsdyrfarmer? Om hunder blir slått og sparket? Om forsøksdyr har det helt fucked up? Om produksjonsdyr i USA har det helt knalljævlig? At valpefabrikker i USA ødelegger millioner av hundeliv hvert år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Tro på PETA? Hva med å tro på hva dere ser? PETA er en organisasjon man kan mene mye om, men mener dere virkelig at det bare blomstrer grønne enger i dagens hundeavl? HVORFOR er det så mye kritikk mot eksteriørdrevet avl?

Det er lov å ha flere tanker i hodet her, selv om man bruker ymse metoder for å få frem budskap betyr det ikke at budskapet i seg selv er uten hold i. Jeg skulle bare ønske at man ønsket å være litt føre var her, vil vi virkelig ha raseforbud eller klare vi å avle frem hunder med neser, manglende bananrygger og fjerne tegneseriefigurene? Det er liksom ikke PETA som er skurken her, nyttige idiotier finnes det overalt, også i vårt lands ledende partier og da tenker jeg spesielt på ungdomspartiene. Tror dere at AP har vært den greieste eleven i klassen gjennom alle år for å komme dit de er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Dette gir ingen mening. Hva skal jeg sjekke på GOOGLE, YAHOO - at dyreplageri eksisterer? Kanskje det bare er en konspirasjonsteori at dyreplageri eksisterer, mener du?

Skal jeg google om det finnes pelsdyr på pelsdyrfarmer? Om hunder blir slått og sparket? Om forsøksdyr har det helt fucked up? Om produksjonsdyr i USA har det helt knalljævlig? At valpefabrikker i USA ødelegger millioner av hundeliv hvert år?

Nei det gir ingen mening at du prøver å fremstille PETA som en relativ harmløs organisasjon som bare er opptatt av dyrs velferd. Forholdet er vel heller det at PETA faktisk er en ekstrem organisasjon som er mindre opptatt av velferd enn de fleste andre dyrevernorganisasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det gir ingen mening at du prøver å fremstille PETA som en relativ harmløs organisasjon som bare er opptatt av dyrs velferd. Forholdet er vel heller det at PETA faktisk er en ekstrem organisasjon som er mindre opptatt av velferd enn de fleste andre dyrevernorganisasjoner.

Igjen, svertekampanjer finnes overalt. Jeg tar ikke media seriøst for 1 gram, når jeg ser hvordan de klarer å gjøre en sak her i Norge (norwegian-pilotenes kamp mot Kjos) om til at det er synd i Bjørn Kjos. Den grad av forvrengelse og kynisk skruing av virkeligheten til fordel for en bedriftsmogul gjør meg fullstendig ribbet for noen som helst tro på at PETA i sin helhet står for noe negativt. Det er mennesker som velger å kun se det negative i en veldedighetsorganisasjon som skaper det negative i PETA, ikke PETA selv.

Og for å gå on topic: PETA angriper crufts og raseavl. Dette har vi bevis på at er en faktisk sak, og gode konkrete forskningsbevis finnes på http://pedigreedogsexposed.blogspot.se/

Sannheten er ubehagelig og fucked up. Derfor trenger vi PETA og alle andre som er villige til å ta kampen for de som ikke har en stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Tro på PETA? Hva med å tro på hva dere ser? PETA er en organisasjon man kan mene mye om, men mener dere virkelig at det bare blomstrer grønne enger i dagens hundeavl? HVORFOR er det så mye kritikk mot eksteriørdrevet avl?

Det er lov å ha flere tanker i hodet her, selv om man bruker ymse metoder for å få frem budskap betyr det ikke at budskapet i seg selv er uten hold i. Jeg skulle bare ønske at man ønsket å være litt føre var her, vil vi virkelig ha raseforbud eller klare vi å avle frem hunder med neser, manglende bananrygger og fjerne tegneseriefigurene? Det er liksom ikke PETA som er skurken her, nyttige idiotier finnes det overalt, også i vårt lands ledende partier og da tenker jeg spesielt på ungdomspartiene. Tror dere at AP har vært den greieste eleven i klassen gjennom alle år for å komme dit de er?

Jeg tror de fleste er istand til å ha mer enn en tanke i hodet samtidig.

Dersom vi skal diskutere ditt hjertebarn så har hundeorganisasjonene relativt begrensede sanksjonsmuligheter. De er alle basert på frivillighet og den sterkeste sanksjonsformen er eksklusjon. Men eksklusjon forhindrer ikke en oppdretter fra å fortsette. Det finns eksempler på at enkelte oppdrettere melder seg ut av raseklubber fordi de mener at klubbenes krav er for lave - og det finns mange som driver utenfor uten noen som helst etiske forankringer bare hundene selger. Fancy navn og omtale gjør slike hunder attraktive selv om hundene mangler alt av mental- og helsetester. Det finns omlag like mange hunder utenfor det organiserte hundemiljøet som innenfor bare så det er nevnt.

Red: Nå mener jeg selvfølgelig ikke man skal lukke øynene og akseptere at det foregår avl som ligger utenfor det dyrevernmessige aspektet innenfor FCI eller tilsvarende organisasjoner. NKKs siste Avl og Helse-symposium viste at klubben tar tak, selv om det ikke går så hurtig som mange skulle ønske.

Den avlen som foregår utenfor NKK er det lite klubben kan styre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kangerlussuaq det er godt mulig, jeg har ikke satt meg særlig godt inn i det, og jeg orker heller ikke gå gjennom å gjennomføre kildekontroll. Orker ikke å se slike videoer.

https://m.facebook.com/notes/real-women-wear-fur/peta-admits-skinned-alive-is-a-myth-and-they-intentionally-slander-chinese/701702739844129/

Jeg syns det er flott at det jobbes mot dyreplageri, men jeg mener man når veldig mye lengre med reelle kampanjer, fremfor skremselspropaganda. Det er nok å ta av når det gjelder dyreplageri, så det er virkelig ingen grunn for ta i bruk overdrivelse som virkemiddel. Jeg tror aktører som bruke slike virkemidler faktisk mister veldig mange tilhengere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro på PETA? Hva med å tro på hva dere ser? PETA er en organisasjon man kan mene mye om, men mener dere virkelig at det bare blomstrer grønne enger i dagens hundeavl? HVORFOR er det så mye kritikk mot eksteriørdrevet avl?

Det er lov å ha flere tanker i hodet her, selv om man bruker ymse metoder for å få frem budskap betyr det ikke at budskapet i seg selv er uten hold i. Jeg skulle bare ønske at man ønsket å være litt føre var her, vil vi virkelig ha raseforbud eller klare vi å avle frem hunder med neser, manglende bananrygger og fjerne tegneseriefigurene? Det er liksom ikke PETA som er skurken her, nyttige idiotier finnes det overalt, også i vårt lands ledende partier og da tenker jeg spesielt på ungdomspartiene. Tror dere at AP har vært den greieste eleven i klassen gjennom alle år for å komme dit de er?

At det bør gjøres mange og betydelige grep i avl, spesielt i forhold til noen enkeltraser er jeg helt enig i. Like fullt mener jeg at PETA hadde hatt mer troverdighet og gjennomslagskraft om de hadde brukt andre fremgangsmåter på generell basis. Når man uten vitenskapelig belegg prøver å skremme foreldre til å tro at barn som drikker kumelk får autisme som et ledd i å bedre produksjonsdyrenes levevilkår - hvordan kan man forvente å bli tatt seriøst? Nå er jeg heller ingen fan av at alt må berges for enhver pris, men PETAs egne shelters har også en mye høyere avlivingsrate enn tilsvarende alternative shelters. Og om dette også stemmer (har ikke dobbeltsjekket kilden) så har de mistet all troverdighet i all overskuelig fremtid for min del.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

At det bør gjøres mange og betydelige grep i avl, spesielt i forhold til noen enkeltraser er jeg helt enig i. Like fullt mener jeg at PETA hadde hatt mer troverdighet og gjennomslagskraft om de hadde brukt andre fremgangsmåter på generell basis. Når man uten vitenskapelig belegg prøver å skremme foreldre til å tro at barn som drikker kumelk får autisme som et ledd i å bedre produksjonsdyrenes levevilkår - hvordan kan man forvente å bli tatt seriøst? Nå er jeg heller ingen fan av at alt må berges for enhver pris, men PETAs egne shelters har også en mye høyere avlivingsrate enn tilsvarende alternative shelters. Og om dette også stemmer (har ikke dobbeltsjekket kilden) så har de mistet all troverdighet i all overskuelig fremtid for min del.

Jeg sier ikke noe om organisasjonens troverdighet, poenget er at dette får oppmerksomhet, og raseavlen snakkes veldig ofte om med negative fortegn. Det ER et stort problem og hvis man ikke tar affære snarlig så kommer registreringstallene for renrasede hunder bare til å synke. Det betyr mindre penger til NKK, med alt det fører med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...