Gå til innhold
Hundesonen.no

Finnmarksløpet 2015- VM


Ane
 Share

Recommended Posts

Idag klokken 11:00 suste første spann ut fra starten i Alta. I år har Finnmarksløpet VM status. Det er fire klasser i år. 1000km, 500km, junior og 500km renrasede spann :).

Følg tracking, resultater og se live kamera på Finnmarkslopet.no :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Logrende hunder i mål! og hundestell førstepri før hun snakker med media og andre. Fantastisk! SÅNNE hundekjørere er det som gjør at hundekjøring er så fin sport!

Sant nok. Nei, hurra for kjørere som kommer i mål med blide og glade hunder med fine bevegelser

Idag klokken 11:00 suste første spann ut fra starten i Alta. I år har Finnmarksløpet VM status. Det er fire klasser i år. 1000km, 500km, junior og 500km renrasede spann . Følg tracking, resultater og

Posted Images

Jeg heier jo "litt" mer på min tidligere lærer Harald Tunheim enn de andre, og frem til Jotka er det bare Inger Marie Haaland som kjører fortere(03:59, mot Haralds 04:00). Håper de holder farten oppe forbi Jotka på vei hjem igjen også :D Men de kan bytte om på plasseringen! Nå ventes 1000km kjørerne inn på Skoganvarre ca ved halv ti tiden i kveld. Her er det 3 timers obligatorisk hvile pluss utligning av tid :) Tidligere år har det vært mye vær over fjellet på denne etappen, og kjørerne har ikke vært inne før like før midnatt. Jeg var frivillig på Skoganvarre sist i 2013, og det er fantastisk å se lysene komme nedover fjellet flere kilometer borte, før de kommer innover isen. Her ser man spanna i lang tid før de kommer inn :) Hektisk sjekkpunkt, men som nå er blitt mye bedre i og med at 500km er blitt snudd, så man slipper rushet med begge klasser inn samtidig :) 500km er ventet inn på Jergul ca klokken åtte, og de forventes inn i Karasjok sent i natt/i morgen tidlig. Der er to klassevenninner fra folkehøyskole året på Øytun sjekkpunktledere :) Første sending på NRK1 går i kveld klokken 23:20 :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner virkelig det å være på sjekkpunkt! Var med på å drive Neiden i 2011 da jeg gikk på folkehøgskole. Husker jeg sto side om side med selveste Jeff King da første hodelykt dukket opp på isen. Det var vinner det året, Roger Dahl, og jeg husker spannet hans var helt rått. De sto å gaula som gale!

Gleder meg til første sending på NRK :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harald har nå kjørt seg opp fra 22 plass, til nummer 7 inn på Skoganvarre :D Beste tid med et kvarter til neste mann på etappen. Hundene må være gode, siden han lar de gå såpass! Spennende å se forsettelsen, de er jo bare såvidt igang :) Harald er såvidt jeg ikke roter, første man som kan kjøre ut fra Skoganvarre med ca 20 minutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må det ha skjedd noe feil. Gikk inn på hundesporter og "andre hundesporter" der hvor Femundløpet osv lå.

ligger riktig nå :)

Skjer sånt kan man rapportere tråden og skrive at den ligger feil, så fikser en moderator det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli spennende i 1000 km nå! Harald som hittil eneste ut fra Neiden 1 og på vei til Kirkenes. Ronny Frydenlund driver vist nok å gjør seg klar for å ta samme jafset før vært kommer for fult over fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harald har vunnet. Det var det :D

Neida, dette kom ikke fra storkjeftet optimistisk bergenser :D

Men seriøst så tror jeg Harald gjør det godt i år. Raskt spann, mye hvile og klok kjøring. Ingenting kan gå galt nå, haha :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli spennende i 1000 km nå! Harald som hittil eneste ut fra Neiden 1 og på vei til Kirkenes. Ronny Frydenlund driver vist nok å gjør seg klar for å ta samme jafset før vært kommer for fult over fjellet. 

Frydelund skulle bare fore. Falsk alarm fra team Tunheim :)

Blir det uvær, er det rart om ingen flere hiver seg ut snarest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frydelund skulle bare fore. Falsk alarm fra team Tunheim :)

Blir det uvær, er det rart om ingen flere hiver seg ut snarest!

Å lure oss sånn a gitt :|:sleep:

Ja, litt rart. Men mulig folk velger å holde kjøreplan uansett vær. Virker som Harald hadde planer om Kirkenes uansett?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harald er nå ankommet Kirkenes, på en tid som matcher tidene til dem som har tatt 16t hvilen i Neiden tidligere. Det må sies å være bra! Nå tar han mest sannsynlig 16t i Kirkenes, så får vi se hva som skjer bak han nå som de snart er ferdig :) Ronny har ca 3,5t igjen.

I 500km klassen er allerede 6 stk i mål. To damer øverst på pallen :D

(Anbefaler de som vil følge litt med på Harald å følge han på facebook, og sjekke tunheim.no De er veldig flinke å skrive om hva som skjer :) Det er dessverre ikke alle like gode på. Liker å følge med på inside-info :D)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar inne i Kirkenes, på 05:40! Kjempe bra tid :)

http://www.nrk.no/finnmarkslopet/harald-tunheim-forst-inn-til-kirkenes-1.12250383 Anatsji i sleden. En av jeg og Heidis valp året vi gikk på skole i Alta hos Harald. Kjempe artig at en hund vi har fulgt fra fødsel til 10 mnd går så bra at han er på A-laget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evelyn Koch kjører veldig bra med sine Siberian husky -de er norskregistrerte, men hun er svensk. Artikkel fra i går http://finnmarkslopet.no/article.jsp?id=6891&lang=no

Moro å følge med. Heia Elisabeth Edland som vant 500 :)

ed: Og der kjørte Koch i mål med åtte hunder :) Hurra!

Om vi bare ser på tidene, og ikke klasseinndelingen (FL 500 og FL 500 RNB), hadde Koch kommet inn på 15. plass, Catherine Fontaine på 20. plass og Marte Stensland Jørgensen på 27. plass. :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...