Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan er din hannhund med løpetid i nabolaget?


Renate A
 Share

Recommended Posts

Aldri noe problem med Balrog. Han kunne gå tur med løpetisper uten problemer også.

Min erfaring med hannhunder fra hundeluftingen er at det er veldig individuelt. Noen hanner er helt fine, og noen er helt idioter.
Og noen er idioter som unghunder men blir mye bedre etter de to første årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske tjukt med hunder her, men heldigbis så merker vi det bare når man er i direkte nærhet av en løpstispe. Kuma kom med noen hjerteskjærende hyl da vi passerte ei nå nylig, men noen meter og litt sniffing på bakken så var det over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare hatt en hannhund, og han hadde ene steinen i buken til han ble 9 år. Da ble han kastrert på grunn av prostata. Merket aldri noe til løpetisper jeg, så han kan ikke ha reagert så veldig kraftig. Også har jeg hatt tisper i 9 år, og de gangene vi har passert hannhunder eller stoppet et par meter unna og sagt at tispa er løpsk, så har det vært lite med reaksjoner. Min erfaring er at de fleste voksne hannhunder takler løpetid helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birk som var i kategorien "høy og mørk" klapret litt med tennene utendørs og ville gjerne snuse leeeeenge på deilige flekker. Han var dog innforstått med at nok er nok, og diskuterte aldri når jeg sa at vi går videre. Innendørs var det ikke noe problem.

Harly markerer litt hyppigere enn ellers når det er løpetid i nabolaget (og når Lykke løper), men er fullt tilsnakkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd noe forskjell med Milo, uansett antall tisper med løpetid det har vært rundt i nabolaget. Ikke oppfører han seg spesielt annerledes når vi møter de ute på tur heller :)

(Bortsett fra om tispa gjør seg klar for han... Da bjeffer Milo strengt og går videre :icon_redface:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svarene, nå ble jeg litt mer betrygget :)

Jeg er ikke helt der og finne meg ny hund enda , episoden med Chicka og Shandi sitter ganske hardt merker jeg, men å tenke fremover er alltids lurt så man ikke graver seg større og større hull ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker ikke noe spesielt på min.

Klart han viser normal hannhund atferd på tur, f.eks tisseflekk slikking og klapring med tennene. Litt pipete og stressa om han er i kontakt med løpetispe, men jeg har sett langt værre atferd fra andre hanner jeg kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har intakt hannhund og han forandrer seg ikke når det er løpetid i nabolaget. Jeg merker forsåvidt ikke når det er hunder rundt her med løpetid, siden Teo ikke bryr seg. Han kan nok bli litt mer opphengt i tisseflekker, men han sutrer ikke innendørs eller slutter å spise :) Og det er jeg i grunn veldig glad for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan er ders hannhund når det er løpetid i nabolaget?

Sitter å lurer litt på om jeg skal fire litt på den "jeg skal IKKE ha hannhund" reglen, men er ganske skeptisk til det man hører at hannen er helt ute av seg ved løpetid i nabolaget.

På treninger osv så er det helt naturlig og god forstyrrelse ved trening av kontakt, det er det at hunden ikke får ro hjemme som bekymrer meg.

Det er her hjemme jeg er litt bekymret for om hunden hadde klikket, jeg bor i et ganske stort område med masse villaer og det er veldig mange hunder rundt her.

Jeg har hørt om et par hanner i området som har problemer, men det er jo ikke sikkert min hanne hadde blitt sånn (hvis jeg skaffer meg en hanne), men med min flaks så får jeg sikkert en skikkelig gris som løper på vegger, klaprer i tenner og gjør både meg og seg selv til nervevrak (er ikke jeg positiv?).

Så tenkte at dere kanskje kunne dele deres erfaringer med å eie hann hund, på godt og vondt.

Hvordan er deres hanne når det er løpetid i nabolaget?

Blir kjempe glad for dønn ærlige svar :)

Jeg har en Labrador hann nå, og jeg har aldri merket noe til at tisper i nabolaget har løpetid. Det er mange tisper her, men jeg har aldri merket noe på han. Har tidligere hatt hanner av Schæfer og Cane Corso, men har ikke merket noe på dem heller (unntatt når vi selv hadde løpetispe).

Jeg kan også være på trening med løpetisper til stede med min labbehann, uten at det innvirker på treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...