Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bergen 11-12 april, 2015


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Hei alle sammen:)

Nå som jeg fikk res cert på nkk kristiansand i helgen driver jeg og vurderer å dra til bergen he he. Men har noen tekniske spørsmål hvordan er det å kjøre over fjellet med campingvogn? eventuelt hva gjør dere andre som har flere hunder hjemme? uff dilemma hvor sover man om man har mange hunder? er det noen hoteller som tillater mange hunder? hvilken i så tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lykke er påmeldt, første gang i åpen klasse

Da har jeg bestilt overnatting på campingplass. Vi blir en ekstra dag for å besøke byen og Akvariet i Bergen. Må jo gjøre litt mer enn å se innsiden av hallen når jeg drar over fjellet for første gang

Nå synes jeg PM kan komme siden påmeldingsfristen har utløpt. Litt utålmodig, bare litt

Hei alle sammen:)

Nå som jeg fikk res cert på nkk kristiansand i helgen driver jeg og vurderer å dra til bergen he he. Men har noen tekniske spørsmål hvordan er det å kjøre over fjellet med campingvogn? eventuelt hva gjør dere andre som har flere hunder hjemme? uff dilemma hvor sover man om man har mange hunder? er det noen hoteller som tillater mange hunder? hvilken i så tilfelle?

Hvor mange hunder er "mange hunder"? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:)

Nå som jeg fikk res cert på nkk kristiansand i helgen driver jeg og vurderer å dra til bergen he he. Men har noen tekniske spørsmål hvordan er det å kjøre over fjellet med campingvogn? eventuelt hva gjør dere andre som har flere hunder hjemme? uff dilemma hvor sover man om man har mange hunder? er det noen hoteller som tillater mange hunder? hvilken i så tilfelle?

Jeg skaffer barnevakt til de hundene som ikke skal stilles, og tar fly med en hund og bor på hotell. Men om de tillater hund så har de stort sett ikke restriksjoner på antall har jeg inntrykk av, med mindre du kommer med 5 giganter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt overnatting på campingplass. Vi blir en ekstra dag for å besøke byen og Akvariet i Bergen. Må jo gjøre litt mer enn å se innsiden av hallen når jeg drar over fjellet for første gang på flere år. Var vel der i 2011 sist.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt overnatting på campingplass. Vi blir en ekstra dag for å besøke byen og Akvariet i Bergen. Må jo gjøre litt mer enn å se innsiden av hallen når jeg drar over fjellet for første gang på flere år. Var vel der i 2011 sist.

Jeg har fremdeles ikke sett en dritt av Bergen selv om jeg har vært der mange ganger. Hver gang befinner jeg meg i en hall (eller på hotellet), være seg på utstilling eller i en håndballhall :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fremdeles ikke sett en dritt av Bergen selv om jeg har vært der mange ganger. Hver gang befinner jeg meg i en hall (eller på hotellet), være seg på utstilling eller i en håndballhall :lol:

Jeg har jo sett Bergen, jeg bodde der i 6 år...

Men greit å se igjen byen som sikkert har endret seg litt siden jeg flyttet tilbake over fjellet for 11 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange hunder er egentlig 9 men for vel pass til 3 så da blir det 6. 2 eller 3 skall stilles. er det noen som vet om det er mulig å leie camping vogn ? føler meg egentlig litt mer komfortabel med camping vogn. Men kanskje det faktisk er billigere å ta bil og overnatte på hotell om det er tillatt å ta med 6 det er små hunder som kommer til å være i bur i løpet av natten og ikke alene da de blir tatt med på utstillingsplassen. Noen som vet om hvilken hoteller som tar hunder i nærheten av bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAhaha jeg var sikker på de hadde valp der? :P haha har ikke fått sjekket opp.. Jeg bare tenkte woo bergen! :P

Vi har valp på spesialen som er søndagen samme helg :) Spesialen skal være i Fjellangerhallen på Os :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange hunder er egentlig 9 men for vel pass til 3 så da blir det 6. 2 eller 3 skall stilles. er det noen som vet om det er mulig å leie camping vogn ? føler meg egentlig litt mer komfortabel med camping vogn. Men kanskje det faktisk er billigere å ta bil og overnatte på hotell om det er tillatt å ta med 6 det er små hunder som kommer til å være i bur i løpet av natten og ikke alene da de blir tatt med på utstillingsplassen. Noen som vet om hvilken hoteller som tar hunder i nærheten av bergen?

Hva med campinghytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer for å se på og kose meg :ahappy: Stiller ingenting selv.

Har meldt på 4 (2 gårdshunder og 2 aussier) - + 2 :P (Valpekjøper sine hunder)

Har 2 tisper i ch klassen, så om noen vil hjelpe til, blir vi veldig glade :P

Jeg kan kanskje hjelpe til :D Jeg skal bare se på hele helgen.

Så snille dere er!

Tror jeg har fått ordnet meg sjåfør fra utstillingen, men usikkert til, så om noen VET blir jeg glad!

Lander 09.15 lørdag :)

Nå har du ordnet deg begge veier :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer for å se på og kose meg :ahappy: Stiller ingenting selv.

Jeg kan kanskje hjelpe til :D Jeg skal bare se på hele helgen.

Nå har du ordnet deg begge veier :D

Jaa, tuuusen takk! :D:heart::flowers: (Til deg og Pia!)

Tror faktisk jeg slenger på Jippi også- om det er i orden for "sjåførene" og kanskje du også kan hjelpe som handler? :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lupins bror hadde eiere som trengte veiledning for førstegangsutstillere, så oppdretter betalt utstillingsavgiften og jeg skal vist over med Lupin og Terho! Har med meg en kamerat som har bodd der borte ett år, så vi får nok bare med oss oss selv! Men bare å hyle ut om noen ser oss fordet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, tuuusen takk! :D:heart::flowers: (Til deg og Pia!)

Tror faktisk jeg slenger på Jippi også- om det er i orden for "sjåførene" og kanskje du også kan hjelpe som handler? :)

Ja :D Jeg vil gjerne hjelpe som sagt. Forresten, skal Pia kjøre deg en vei? Forvirret nå, trodde jeg skulle kjøre begge veier.

@RTL er du samme dag som Basenji? For jeg sa vel egentlig til Yodel at hun bare måtte ta med seg masse basenjier, for jeg kunne stille som handler! Men om de ikke går samtidig kan jeg helt klart hjelpe til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :D Jeg vil gjerne hjelpe som sagt. Forresten, skal Pia kjøre deg en vei? Forvirret nå, trodde jeg skulle kjøre begge veier.

@RTL er du samme dag som Basenji? For jeg sa vel egentlig til Yodel at hun bare måtte ta med seg masse basenjier, for jeg kunne stille som handler! Men om de ikke går samtidig kan jeg helt klart hjelpe til :D

Pia har også sagt ja, men er vel kanskje mer praktisk med en sjåfør? Oj oj oj, så snille dere soniser er!!! :flowers:

Du er herved booket som sjåfør og handler, så slenger jeg på vår nybakte INTERNASJONALE sopp JIPPI!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia har også sagt ja, men er vel kanskje mer praktisk med en sjåfør? Oj oj oj, så snille dere soniser er!! :flowers:

Du er herved booket som sjåfør og handler, så slenger jeg på vår nybakte INTERNASJONALE sopp JIPPI!

Yei :D Jeg bor hos mamsen og papsen den helgen som bor en gårtur unna utstillingen, så det er lett for meg å hente deg i en fei! I tillegg kan jeg parkere gratis på flyplassen om det trengs.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er påmeldt for første gang og må sei eg har litt sommerfugla i magen! :) PM, kva er det? Epost med nummer og tider og sånn?

Viss noken som bur i Bergen vil trene utstillingstrening med meg er det berre å skrike ut :D (men det kan vi ta i hundetreff-tråden ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...