Gå til innhold
Hundesonen.no

tibetansk spaniel vekt


Minhund
 Share

Recommended Posts

Guest lijenta

Hiv vekta kjenn på hunden din. Det er da du finner ut om hunden din har rett vekt.

Kjenner du over ribbeina så skal dem kunne kjennes gjerne også litt av mellomrommet mellom ribbeina. Den bør heler ikke ha noen kulemage.

Vekten kan nemlig variere ut far muskelmasse og hvor høy hunden er så fasit svar har kun din hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

lurer på om hun veier for mye for den alderen. altså er hun overvektig?

Har du en hund som er utenfor standar på mankehøyde kan den godt veie mer enn standaren og være for tynn så vi kan da ikke gjette dette.

Og som jeg skrev over hvor mye muskler har hunden din

Så kommer det om hunden har fett på kroppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på om hun veier for mye for den alderen. altså er hun overvektig?

Helt umulig og si uten å se på/kjenne på hunden, selv innen samme rase så er det gjerne store forskjeller på str og vekt. Om du tror hun er overvektig så er hun antagelig det, det er langt oftere at folk mener at hunden er tynnere enn den faktisk er enn at hunden er tynn og man tror den er tykk. Men er du usikker så er det beste å enten dra til vetrinæren å spørre eller spørre noen som vet hva de snakker om som kan se og kjenne på hunden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt umulig og si uten å se på/kjenne på hunden, selv innen samme rase så er det gjerne store forskjeller på str og vekt. Om du tror hun er overvektig så er hun antagelig det, det er langt oftere at folk mener at hunden er tynnere enn den faktisk er enn at hunden er enn motsatt. Men er du usikker så er det beste å enten dra til vetrinæren å spørre eller spørre noen som vet hva de snakker om som kan se og kjenne på hunden. :)

skal bestille time for å få vaksine, så kan jeg jo spørre dyrlegen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

okei:)

Bruk det jeg skrev lengre opp. Det er gjerne en grei rettesnor. Husker ikke på din rase men ange raser skal ha en opptrekker buk linje og litt innsvinget etter ribbeina. Du kan også spørre vetrinæren når du er der for vaksiner. Eller spørre andre som driver med hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk det jeg skrev lengre opp. Det er gjerne en grei rettesnor. Husker ikke på din rase men ange raser skal ha en opptrekker buk linje og litt innsvinget etter ribbeina. Du kan også spørre vetrinæren når du er der for vaksiner. Eller spørre andre som driver med hund.

okei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal bestille time for å få vaksine, så kan jeg jo spørre dyrlegen da :)

Gjør det :)

Jeg syns det høres litt mye ut, men veldig vanskelig å si uten å se og kjenne på hunden. Min voksne tibbe er ca 7kg. Men hun er litt større enn standaren, og er i fin form :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...