Gå til innhold
Hundesonen.no

Frist for redigering av innlegg


Guest Kåre Lise
 Share

Recommended Posts

Guest Kåre Lise

Hvorfor er denne satt nærmest uendelig? Hensikten med denne er vel å rette skrivefeil og denslags, ikke omskrive innlegg 17 ganger etter at en har fått svar en ikke liker.

5 minutter hadde vært passende.

Lei av å diskutere med enkelte som redigerer i øst og vest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Er det bare jeg som ikke får redigere innlegg i mer enn et døgn?

Nei, det er 24 timer for alle. Skal hvertfall være det. Men det er jo mer enn nok til til å ødelegge en diskusjon hvis man angrer seg litt etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

 

Hvis man diskuterer med noen som redigerer så kan man sitere innleggene - da blir det stående i siteringen som det ble skrevet først.

 

Når dette forumet faktisk virker så tror jeg redigering også kommer med i sitat.

Det burde ikke være brukerens ansvar å forhindre folks utidige redigeringsbehov.

Dessuten, om det så blir sitert vil andre fortsatt først lese det redigerte og diskusjonen blir totalt forkvaklet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel innlegg postet i affekt de fleste redigerer vekk, tror jeg. Skarpe eller sure/frekke innlegg man plutselig angrer seg på når man får tenkt seg om i noen minutter..

Men er det ikke like greit at folk sletter disse selv, i stedet for at innleggene lager dårlig stemning og moderatorene må kobles inn?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er 24 timer for alle. Skal hvertfall være det. Men det er jo mer enn nok til til å ødelegge en diskusjon hvis man angrer seg litt etterpå.

Skjønner. Jeg pleier ikke å si så mye jeg angrer på eller bli helt idiot i diskusjoner, det er mest når jeg ser irriterende skrivefeil og det har gått to dager at jeg reagerer på manglende muligheter til å rette det opp. :P
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Skjønner. Jeg pleier ikke å si så mye jeg angrer på eller bli helt idiot i diskusjoner, det er mest når jeg ser irriterende skrivefeil og det har gått to dager at jeg reagerer på manglende muligheter til å rette det opp. :P

Det handler vel mest om oppklarende, innskutte bisetninger og tilføyelser @Joachim gruffer seg over.

Den nye og forhåpentligvis midlertidige revisjonen av sonen gir jo ikke mulighet til å merke innlegg som redigerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker løsningen som er på KG, om noen er kjent med den siden. Man kan redigere akkurat når man vil, som er flott (noen ganger kan man jo angre seg, ikke legge merke til skrivefeil/dårlig formulering før en stund etterpå), men det blir alltid merket med at det har blitt redigert. Siden det blir merket er det ganske vanlig å forklare redigeringen kort nedenfor, om det var skrivefeil eller at man innrømmer å ha tatt feil f.eks. Skulle man satt tidsfristen til fem minutter kunne man jo omtrent droppet redigeringsfunksjonen og heller lest gjennom innlegget en ekstra gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

 

Det handler vel mest om oppklarende, innskutte bisetninger og tilføyelser @Joachim gruffer seg over.

Den nye og forhåpentligvis midlertidige revisjonen av sonen gir jo ikke mulighet til å merke innlegg som redigerte.

 

Ok noe så lavmål, men siden du ber om det..

Her er ett ekesempel på ett innlegg av @vivere. Det er merkelig nok merket som redigert av @vivere så den muligheten fungerer utmerket. Hva er det du jamrer over? :) Ett innlegg jeg forøvrig aldri svarte på av den enkle grunn at innholdet ble omskrevet flere ganger på den lille time.

http://hundesonen.no/forum/topic/68430-br-vurdere-avlive-hunder-hos-fod/#entry1871376

Og jeg kunne jo bare fortsatt men jeg gidder virkelig bare ikke, hadde det bare vært snakk om "innskutte bisetninger og tilføyelser" hadde jeg selvfølgelig aldri startet denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Ok noe så lavmål, men siden du ber om det..

Her er ett ekesempel på ett innlegg av @vivere. Det er merkelig nok merket som redigert av @vivere så den muligheten fungerer utmerket. Hva er det du jamrer over? :) Ett innlegg jeg forøvrig aldri svarte på av den enkle grunn at innholdet ble omskrevet flere ganger på den lille time.

http://hundesonen.no/forum/topic/68430-br-vurdere-avlive-hunder-hos-fod/#entry1871376

Og jeg kunne jo bare fortsatt men jeg gidder virkelig bare ikke, hadde det bare vært snakk om "innskutte bisetninger og tilføyelser" hadde jeg selvfølgelig aldri startet denne tråden.

Men da fungerte redigeringsfunksjonen. Neste gang gjorde den det ikke og det gjør den heller ikke nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke bare f.eks. ha anledning til å redigere innlegget et kvarter eller noe sånt (sånn med tanke på trykkfeil, innlegg postet i affekt osv)? Rettelser kan man jo føre i nytt innlegg. :)

Signerer dette, 24 timer er unødvendig lenge i mine øyne. Det er ikke lenge siden en hel tråd ble "ødelagt" av at en bruker sensurerte mer eller mindre alle innleggene sine etter å ha angret seg. Som madammen sier så kan man føre til ting i nye innlegg, eller så kan man be moderatorene legge til noe/endre innlegget for seg, om det skulle være viktig.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer dette, 24 timer er unødvendig lenge i mine øyne. Det er ikke lenge siden en hel tråd ble "ødelagt" av at en bruker sensurerte mer eller mindre alle innleggene sine etter å ha angret seg. Som madammen sier så kan man føre til ting i nye innlegg, eller så kan man be moderatorene legge til noe/endre innlegget for seg, om det skulle være viktig.

Helt enig!

Og personlig trodde jeg det var sånn at man bare hadde 5 min eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halvtime/time burde være max, noe annet lager mer krøll enn noe annet.

Jeg misliker sterkt når man skal lese gjennom en diskusjon for å finne ut av noe, og noen av innleggene som resten av diskusjonen dreier seg om har blitt redigert bort.

Noe av det kan man kanskje løse med ett påkrevd "redigert" stempel, og beskrivelse av endringen, heller enn valgfritt slik det er i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...